Tästä kiitän Jutitaa (kukka ei ole vielä ihan auki)
Lieneekö sama mikä minulla?
Samasta osoitteesta hankittu ja nuput ovat isot, odotan niitä aukeavaksi. Heideblom on nimensä.
plumeria, eiköhän liene.
Ihania verenpisarankukkia teillä. MInäkin otin pari kuvaa tänään. Ekana jokin vanha tavallinen...

Tätä ei ihan heti verenpisarankukaksi uskoisikaan... kuva otettu toissapäivänädella
Kiitokset lahjoittajalle
mielenkiintoisen näköinen, tämä kuva tänään.

Myös tästä sirosta kaunottaresta kiitokset Jutitalle
Sisukkaasti aloittelee tämä nelivuotias kukintaansa, vaikka myöhässä hieman onkin. Keväällä kun toin ulos,tuuli riepotteli kaikki lehdet ja taisipa hennoimmat oksatkin katkeilla,ja niinpä joutui kasvattelemaan uudet......tuli hiukan ylitöitä ennen kukintaa....![]()

tässä vuotta nuorempi .....
Hei, me ostimme anopin kanssa keväällä viherpihan kautta verenpisaran taimia. pakkauksessa oli 3kpl kutakin lajiketta ja lajikkeet olivat: "Dark Eyes", "Happy Wedding Day" ja "Peppermint Candy". Anoppi otti yhden kutakin lajiketta ja laittoi samaan purkkiin, mulle laitettiin kaksi purkkia, joissa kummassakin yksi peppermint candy ja 2 toista lajiketta. Tuo peppermint Candy teki ekat kukat jo kasvihuoneessa alkukesästä, silloin kukka oli miltei isompi kuin koko taimi
Tässä vähän kuvia:
Happy Wedding Day

Dark Eyes

Peppermint Candy

Toiveena olisi saada nämä nyt talvehditettua. Luin koko ketjun läpi ja mietin, että kumpi olisi parempi paikka talvehdittaa, tuossa eteisen ikkunalla, missä olisi valoisaa, mutta lämmintä (huoneenlämpöistä) vai autotallissa, jossa lämpö on talvella n. 15-17 astetta, mutta luonnonvaloa ei juuri tule (kaksi pientä ikkunaa katonrajassa).
Nytkin hoito on ollut vähän sitä, että kastelee kun muistaa, välillä ovat päässeet kuivumaan aikalailla, yhdessä vaiheessa "latvoin" eli nappasin miltei joka oksasta pään pois. Hyvin ovat kasvaneet ja kauniita ovat, joten toivotaan että ne kestäisi vielä monta vuotta ![]()
mitenkäs tuo verenpisaran talvehtiminen? minulla ei ole kylmää kellaria tai mitään ![]()
Ei verenpisara tarvitse todellakaan mitään kellaria. Töissä minulla on verenpisarat normaaleina huonekasveina viherhuoneessa. Leikkaan syksyllä ronskisti ja keväällä taas pitkiä kasvuja lyhyemmiksi. Viherhuoneen lämpötila menee kyllä talviöisin huoneenlämpöä viileämmäksi. Siellä talvehtivat pelakuut, pasuunat ym. Itselläni on kaikki talvetettavat valoisassa varastossa, joka on säädetty 12 asteeseen. Lämpiää kyllä välillä kovastikin, koska siellä on keramiikan polttouuni.
mihinkäs aikaan syksyllä leikkaatte ?
Ei se niin tarkkaa ole. Joskus sitten kun lopettelee kasvamistaan ja kellastuttaa lehtiään.
okei
on tää verenpisaran hoito vähän hakusessa vielä, mutta ei kukaan ole seppä syntyessään..
Harmitti vähän, kun Heideblomini muuttui fuksianpunaiseksi. Ekat kuka olivat sinivioletteja kuten pitikin, mutta sitten väri muuttui yhtäkkiä. Oliskohan tässä kyse samasta kuin valkoisen pelakuuni kanssa? Varjoisemmassa paikassa se on puhtaan valkoinen mutta paisteessa se on vaaleanpunerva.
Aurinko vaikuttaa senkin väriin.
kevään pistokkaista kasvatetut verenpisarat ovat nyt hyvässä kukassa. harmi, kun eivät mahdu sisälle kukkimaan ![]()
![]()
Flirtation walz
Imperial fantasy
Beacon rose
Auts ! RvaHNj, käy flunssaiseen naamaan oikein kipeää kun katsoo noita verenpisaroitasi !
Minustakin ovat mahdottoman kauniita nämä uudet verenpisarani. En ole aikaisemmin tällaisia tuntenutkaan. Sain ne vaihdokkina penttiläiseltä. Kovasti kiitollinen olen niistä ![]()