Mie olen talvettanut sisällä huoneenlämmössä loisteputken alla.
Viileä kellari hyvin on talvehtinut siellä.
N. +20º
Eli kiikutan verenpisarat töihin ;-), kun se aika tulee. Siellä saavat valoa, kun on isot ikkunat ja vähän viileämpi (ainakin öisin) kuin kotona.
Mitähän pitäisi ajatella talvettamispaikasta, ehkä sitä, että en uskalla viedä maakellariini muuta kuin runko- ja köynnösruusuni, siellä on potuille sopiva lämpötila, viileämpi hiukan kuin jääkaapissa ja kosteus on ehkä liian korkea vaikka on ilmanvaihto-systeemi, pienemmän riskin otan varmaan jos talvetan huoneenlämmössä, isot ikkunat meillä onnexi onkin omasta takaa, puhumattakaan, että kellaritalvetuksen jälkeen pikkuhiljaa hivuttaisin niitä ihmisten ilmoille, luulen, että viimeistään siinä vaiheessa epäonnistun. Mutta kiitos hyvistä neuvoista ja kokemuksista, kuten sanottu, kellareissa on eroja.
Peukaloiselle vallankin kiitos
Nyt kun tutkailin omaani, niin ajattelin, että jos kuitenkin säilyttäisin sen vaikkapa kolmirunkoisena…Mutta JOS ottaisin siitä pistokkaan juurtumaan, niin juurtuuko tuollainen jo vähän pidempi puutunut pistokas, vai pitääkö sen olla puutumaton?
(Tuntuu vähän hassulta suunnitella talvettamista näillä helteillä, heh. Mutta eikös vaan kannata suunnitella kunnolla?)
Tämä on Ànita`. Sain viime syksynä pienen oksan LinneaH:lta ja nyt on n.1/2 m.
Raakkuna saatu,selvisi talven yli. Nyt on jo voimissaan,nimeä en tiedä.
Riipuva vähän risuinen,neljättä vuotta kuitenkin on hengissä kalpea versio ja nimetön.
Kuutamo, mie olen joskus tilannut sen Swingtime nimisenä.
Kurpitsa,siis tuo puna-valkoinen on se `Swingtime. Kiitoksia nimestä! On muuten tosi isot kukat,aika hörhölöt:)
Näin vanhemmiten tykkää vaaleanpunaisten lisäksi jopa hörhelöistä:)
Roesse Blacky
Marcus Graham
ja Rambo
Osaako kukaan sanoa tämän verenpisaran nimeä. Tuli vähän rojujakin mukaan.
Onpas teillä kaikilla niin kauniita verenpisaroita, minulla on vasta pieni alku, mutta jospa se kasvaa kun sais vaan talven yli menemään, kiitos Pikku-mallalle taimesta.
Nöpötys,kyllä se siitä kasvaa, sen äiti voi oikein hyvin ja aloittelee juuri kukintaansa.Aika myöhään alkaa kukinta tänä kesänä, kun tuuli riepotteli pahoin keväällä sen. Kauan kasvatteli uusia lehtiä vaan, mutta nyt pian kukitaankin.![]()
Nöpötys, mikä tuo kirkkaanpunainen kesäkukkasi Verenpisaran oikealla puolella on ?, onko kova kukkimaan ?
Kiiltomato se on verbena, kukkii aivan mahottomasti ja pakkasiin asti, siksi sitä kasvatankin kun meillä on tuo halla ahkerasti kylässä käymässä.
Tästä ihanuudesta kiitän Platonia (jos muistan oikein:)