Viherpeukalon kuvia, retkiä ja matkoja (Ib)

Jep, eli tuossa juuri laitoitkin tuon kun ohjeeksi laitoinkin, eli pinnalla haluaa kasvaa, ja itse levitessään niin myös tekee.

Joo, mä ainakin ensin sekoitin nuo, lehdistä vaan katselin, että ei näytä tuon perinteisien iriksen lehdiltä, vaan ennemminkin just sipulikukkien lehdiltä.

Ja mulla kasvaa nuo kääpiöt tosi kuivassa ja karussa paikassa, eikä tunnu haittaavan niitä yhtään.

Täällä III vyöhykkeellä nousevat reticulatat jo kolmatta vuotta. Muistaakseni se on suht kestävä vielä pohjoisempanakin :) Lisäys: maa on hiekkaista, en nyt muista näin äkkiseltään millaisesta kasvualustasta tykkää mut on tuossa tehnyt jo useampia sivusipuleita. Syksyllä nousi jo osa ja edelleen jatkavat kasvuaan.

Ihania kukkia peukku, täällä on vasta eka krookus auki.

Varmaan talvehtimisessa aika oleellinen on tuo hiekkainen maapohja (ei talvikosteutta), keskisessä Suomessa pärjääminen ainakin oli heikkoa multaisilla paikoilla ainakin :frowning:

Kevät on täällä. smiley

Ensimmäisessä pistokasfuchsiassa (Alvin) on nuuppuja, kivaa. 

Ulkona on ollut mahtavat kesäiset kevätilmat, joten kasvit kehittyvät taas sellaista vauhtia, että on tehtävä monen monta pihapatsastelua päivän aikana. kuva

Valkoisia kevättähtiä 

kuva

Narsissi Rip van Winkle 

kuva

Narsissi Jet Fire. Todellisuudessa torvi on oranssimpi kuin tässä kuvassa, kirkas valo tekee temppujaan. 

kuva

kuva

Palloesikko 

kuva

Etelän kevätesikko. Tämä lisääntyy ja täyttää pihan minkä kerkiää. En ole siitä yhtään harmissani, se on minusta kaunis. 

kuva

kuva

kuva

Tässä vuokkoja. 

Siemenestä kasvatettu jouluruusu. kuva

kuva

corydaliksia 

kuva

skopolia. 

Kiitoksia heart

heart Sinulla on jo ihan kesä siellä. Paljon aikaisin kukkivia kasveja, kaunista.

Ompa kaunis tuo sinun siemenestä kasvattamasi jouluruusu.

Mulla on 2 Sinun kasvattamaa jouluruusun tainta. Toivottavasti ne ovat tuota samaa kantaa kun tuo Sinun jo kukkiva. Nuo taimet ovat vielä aika pieniä, eivät varmaan kuki vielä pariin vuoteen.

Ania ja Viippu, kiitos.

Tuo kukkiva jouluruusu tekee jo toista kukkaa ja se kukka on tosiaan "korkealla" latvassa, ei siis tule maasta ruusukkeesta. Toivotaan että sinulla Viippu myös kohta kukkii. Mulla on kyllä jouluruusut kiskotelleet tänä keväänä, talvi ei tainnut sittenkään olla niin suotuisa, tai jotain, nuppuja oli isoissa  jouluruusuissa paljon, mutta sitten ne maaliskuussa kuivuivat.  

Nyt on kesää juu, hartiavoimin saa kitkeä.  Pari tuntia  vaan jaksoin tänäänkin kitkeä, sitten ajattelin, että olkoot. 

Muutama kuvakulma. Ensin kukassa olevia narsisseja. Niitä meillä onkin aika mukava määrä. kuva

kuvaTulipas niistä isoja. 

kuvaTerveisiä viherpeipolle. kuvakuva

Sitten esikoita. 

kuva

kuva

kuvakuvakuva

kuvaKerrottu valkovuokko, kasvupaikkana nurmikko eikä suinkaan kukkapenkki. 

AI sullakin on tota kelan vaaleaa P.vulgarista...se on mun suosikki... Toi oranssin keltainen on multa hukkunut...hieno vuokko...toi on varmaan se karkulainen josta kerroit