Kevätvuohenjuuri.
Onnenpensas. sekin on jurnuttanut kukkimistaan jo monta vuotta, nyt vasta se oikein kukkii.
Toi keltainen, vaalea siis on kaunis, nyt sekin kukkii vasta kunnolla. Toi oranssi on tullut mulle ties mistä, yhdessä isossa kukkapenkin siivouksessa se jäi jäljelle, kun monta muuta esikkoa katosi.
Tulipa tardat kukkivat.
You and me.
Ornitogalum nutans, nättejä ja kestävät näköjään useammankin vuoden.
Ihana tuo kerrottu valkovuokko, mulla on myös se mutta vielä ei ole kukka auennut. Viime syksynä sen istutin ja yksi kukkanuppu siinä on mutta se ei halua millään aueta.
Satu-71. Mulla on valkovuokot kyllä myöhässä, ne ihan tavalliset valkovuokot kukkivat kyllä, mutta vähänkin erikoisemmat panttaa nupulla kukkiaan.
Tämäkin on vuokko
Pulmonaria rubra l. punainen imikkä
Ja valkoinen imikkä.
Oi herrajestas kun tuo valkonen imikkä on supersulonen. Miulle kans,
Onkohan Särkällä sitä?
Voi iik, tuo valkoinen imikkä on aivan ihana sitä on pakko jostain löytää.
Täällä aukeaa tosi hitaasti myös narsissit ja tulppaanit, varmaan tää kylmä ilma syynä. No, jos nyt alkaa lämpenemään niin eiköhän ne ala aukeamaan (ellei meillä sitten peurat ehdi hotkasemaan tulppuja).
Aloin oikein muistella mistä tuon valkoisen imikän olen ostanut, mielestäni joko Särkältä tai sieltä Aaprotista, joka ei enää myy, mutta tokihan imiköitä on tarjolla, Tommolan tilalla on myös kaikkea paljon ja sitten täällä Vakka-Taimessa.
lisäys. Tommolan tilalla tuota valkoista on ainakin myynnissä, Pulmonaria Sissinghurst White, valkoinen imikkä. Sieltä voi tilata postitsekin, jos ei satu paikalle olemaan mitään menoa.
Tilannetta tämän viikon alussa.
Kartanon pioni
Seuraavaksi ovat jo vuorossa pallaksen pioni ja kaukasian pioni.
Kirsikka on kukkinut jo kauan, tuleekohan hyvä sato. Ja saako niitä itse syödä, hapankirsikoita,
vai popsiiko linnut ne .
Bergius omenapuu on kukkinut jo. Kaksi muuta syyspuuta ovat kitsaast kukassa tänä vuonna.
viola sorority sisters
John Vallmark orvokki.
Rotkolemmikit kasvavat sikses aika hyvin, vaikka kilpailevat elintilasta esim. vuohenputkien kanssa.
Kauniita orvokkeja.