Tähän on tarkoitus laajentaa rinnepenkkiä, eli kaivaa maa ylöalaisin ja istutella rinnekasveja. Osan rinteestä jo käänsin, mutta osaa en. Syy on tässä.
vielä jokunen yksittäinen krookuskin on kukassa, varjoisalla paikalla.
Mukulaleinikkikin on jo auennut
esikoista raili, jonka olen saanut taimeniiahdossa memulilta, on kukassa. Paavo vieressään ei ole vielä kukkimista harkitsevakaan. Ja kaiken lisäksi, Raili on pulskistunut viime keväästä.
Ensimmäinen isompi tulppaanikin on jo auennut ja monta nuppua on lähes auki.
Ensimmäiset helmililjat ovat myös aukeamassa.
Hih, terveisiä täältäkin wappu-kaktukselle.
Nuo kasvitieteelliset tulppaanit ovat sitten ihania, oletko tilannut ne eurobulpilta? Minkä joukossa nuo helmililjat kasvavat? Nukkapähkämönkö?
Viippu, heippa. Kasvitieteellisä tulppaaneita olen ostanut kotimaisista puutarhamyymälöistä aina, kun jossain puutarhamyymälässä niitä olen nähnyt. Eurobulbilta vois tosiaan tänä vuonna katsoa, jos siellä olis noita saxatiliksia. Ne helmililjat kasvavat, arvaa vaan, luvatta siihen viereen kylväytyneen isotulikukan vieressä. Sen korkean ja komean, joka kasvaa missä itse haluaa, ellei perkaa pois.
Voi että. Taas ihaillen katselen. Hyvä että on näitä ihania kuvia, saa aina uusia inspiraatoita.
Mahtavaa, upeeta. Kasvitieteelliset tulput on ihquja. mulla on vaan tardoja. "kaiken lisäksi, Raili on pulskistunut viime keväästä."
Valtsu, selvennys tuohon Railiin ja Paavoon, (siis esikoihin) Memulilla tai Nemesialla oli kahta esikkoa tarjolla taimenvaihdossa, joista toinen lie ollut nimeltään Paavo ja joskus on telkkarissa tullut joku sarja "Raili ja Paavo" ja oliko se nyt Memuli (vai Nemesia, en muista tarkkaan) oli kuitenkin nimennyt toisen vaihtoesikon tämän sarjan mukaan Railiksi. Raili on hyväkasvuinen ja levistyy koko ajan. Paavo taas auriculatyyppisenä pysyy hoikkana "poikana".
Äitienpäivä on kovasti sateisen ja kolean oloinen. Ei tuolla ulkona voi mitään tehdä. Paksusti vaatetta päällä tarkenin kiertää kukkamaat ja katsoa taimiteltat ja räpsiä pari kuvaa.
Äiteinpäiväkukkia siis.
Esikkokin roikottaa kukkiaan alaspäin.
Etelänkevätesikko on tosi kaunis ja kukii aikaisin, leviää hillitysti ja siementaimia voi sitten siirrellä sopivampiin paikkoihin esim. nurmikolta.
ja tässä uusin tulokas, ostin paikkakunnan puutarhalta, kun mitään ei pitänyt ostaa…
suikeroesikko on hän
Narsisseista ensimmäiset ovat myös jo kukassa.
Nämä ovat tosi matalia.
vihreät lehdet edellisessä kuvassa kuuluvat jättipietaryrtille, viime kesän kasvatteja,
Carlton narsissit ovat myös jo aloittamassa kukintaansa.
Sinulla on kauniisti kukassa jo kaikki esikot ja niin hyvinvoivan näköisiä.
Tuo "Paavo" on hoikka poika, mutta siitä tulee vielä komia poika kunhan kevät etenee.
Ihana tuo narssissipuskakin, voi ihmettä.
Memuli, kiitos. Railista voisin ottaa uudenkin kuvan, se on nyt komistunut ja levennyt, Kaikki esikot eivät tokikaan ole kukassa, osa vasta kömpii esiin.
Esikot ovat tosi kauniita.