Viherpeukalon kuvia, retkiä ja matkoja (Ib)

Jatkan sitten kuvilla, kevät etenee ka kevätkukkijat ovat heräneet vauhdilla lämmön myötä.
Tässä sitten raili ja paavo sen jaloissa.
Paavokin alkaa kukkia.

Tässä joku punaine esikko. Sain kaverilta, kun halusin tosipunaisen.(rönsyleinikit ovat muakna tietty, onhan nekin kukkivia kasveja) 

Tässä peruskeltaisia, carlton narsisseja.

ja toinen, tummempi vasta avatuu

vaalea ice follies narsissi
ja eräs tummatorvinen kaunis narsissi.

Koiranhampaatkin avautuivat. Nämä nyt kasvavat ja kukkivat juur siellä, mistä ne kerran siirsin kaikki tyystin toisaalle. kannatti näköjään jakaa, kun villiintyivät ihan kukkimaan.
Sehän näissä kasveissa onkin niin hauskaa, että ei koskaan todella tiedä, mistä ne parhaat kukkamättäät löytyvät, kukat ovat usein yllätys.

Etelänkevätesikot ovat kiitollisia, leviävät  maltillisesti ja pikkutaimet voi sitten kukinnan jälkeen siirtää oikeaan kukkapenkkiin tai antaa kavereilleen, esim , taimivaihdossa
Nämä kasvavat tyytyväisinä tammen alla ja se onkin minun oma "Ruissaloni"
Kenellekään tuskin on enää epäselvää, mikä on keltaisista minun lempivärini.

Taimikuva välillä. Cortusa mathioli, heidinkukka, mahtaako kukkia tänä vuonna, viime kevään tiamikasvatti.

Yhden sortin helmililjat  kukkivat  myös. jotenkin nuo helmililjat ovat mun lapsuuden kukkia, niitä oli pihapenkissä äidilläni kera tav. kevätesikoiden.

Tämä lienee sitten kultasyyläjuuri, Korpikellon siemenkirjeestä v. 08, nyt kukkii.

Pitkäpalko aloittelee kukintaansa, Kuunarille terveisiä.

Tulipa tardatkin aloittivat kukintansa.

Tuoksuorvokit.

Toisten inhokkikasvi, toisten mielestä ihan ok. Itse yritän sen avulla nujertaa vuohenputkea ja muutakin rikkaruohomattoa. Valkoista yritän metsästää, mutta vielä ei ole tielleni tullut.

Ja lopuksi kevätkaihoa.
Tämä lähes  rikkaruohojen valtaama penkki on mielenkiintoinen, keväällä näin kaunis, sitten vain vihreää ja ties mitä heinää kasvava. Kerran sen päätin putsata, otin kaikki kasvit pois, vaihdoin ruohottuneet mullat uuteen ja istutin kaihonkukat nätisti harvakseltaan. ja mikä odottikaan seuraavana keväänä.Penkissä ei kasvanut mitään, kaikki kaihot olivat kadonneet. Nyyh ja parku siitä seurasi.  
Ei auttanut kuin kääntyä hyvien nettiläisten  apuun ja trekoolilta sain säkillisen uutta kasvia ja istutin ne, ja annoin elää miten halusi, en perkaa  enää enkä vaihtele multaa. Jos kerran mattomaisesti kasvava kasvi tykkää  sellaisesta kilpailusta tilasta, niin tykätköön, pääasia että on kaunis.

Jatkan näin kesäisen lauantain ratoksi.
Alunperin menin eilen illalla kuvaamaan kukkivaa lumikkiani, joka oli avannut yhden kukkansa, ja pöh, kukka oli supussa illan suussa. tänään menin aamulla ja kukka oli auki, mutta kuvista tuli epätarkkoja. 
Kuvasin sitten eilen ja tänään kaikkea muutakin. 
Jatketaan taas  minulle rakkailla primuloilla. 
tämä vaaleankeltainen auricula (otaksun) on ollut mulla jo monta vuotta, tosiostos Turusta, levistyy sekin pikkuhiljaa.

Paavo on avannut kukkansa.

viime kevään kylvöksistä punainen esikko

valkoinen esikko ed. kevään kylvöksistä

Vaihdetaan narsisseihin. Nehän aukeavat nyt kovalla tohinalla tämän helleaallon myötä. Ja jos lämmintä jatkuu, niin kukinta on myös aika nopeasti ohi, harmi.
Luonto-ja kukkakuvaajan pitäisi olla aamuvirkku, jotta otokset onnistuisivat.