Narsissi Broadway Star
Suzy,
Mount Hood, valo liian kirkas.
jotenkin nämä kuvissa olevat narsisist ovat nyt pärjänneet ja esim. tuoksuvat ihanuudet hävinneet. Yhdessä penkissä tosin tuoksui joku, mutta en saanut nuuhkimalla selvää, mikä oli tuoksun lähde. Toisessa penkissä tuoksu tuli hyasinteista.
Vielä yksi kevään kukkija, kanadalainen taponlehti kukkii.
Kukkiiko Taponlehtikin?
Memuli, kukkiipa hyvinkin. Mulle siitä kerrottiin Vakka-Taimessa, mutta en ollut oikein uskovinani, nyt uskon. Piti laskeutua maahan melkein mahalleen, että ne kukat löysin. Tai no, ainahan tuolla kukkapenkeissä tulee maata myöten möyrittyä, kun hakee jotain hukkunutta kasviaan.
Tuo punaisen kirjava esikko on ihku!!!
Ai niin, ja kiva kun aloitit päikkärin.
Jouluruusu, kaunis se esikko on.Viime vuonna mun kylvöksistä katosivat nimilaput ja iskin taimia maahan aika arvioiden, ja tuloksena on sitten mitä on. Esikot kuitenkin tälläsin kaikki likekkäin. Muutoin tuo viime kesän uusi penkki alkaa paljastua merkilliseksi sekamelskaksi, joka pitäisi oikein ajatuksen kanssa järjestellä.
Tarvitsetko järjestelyapua?
jouluruusu, kiitos tarjouksesta, mutta ehkä selviän, ettei ne järjestelyn tuloksena katoa toiseen pihaan. Perkausapua kyllä, mutta kukaan ei osaa perata mun kukkapenkkejäni, ottaa pian aarteita rikkiksinä pois.
Jospa tässä sadeillan ratoksi laittaisin jokusen kuvankin. Otin onneksi viikolla kuvia, sillä kevät eteni kesäksi kovaa vauhtia , ja helleilmat veivät joidenkin sipulikasvien kukat hetkessä.Nämä näyttivät olevan vielä eilen ihan nättejä, ne kasvavatkin varjopaikassa.
Tässä aarre, cortusa mathioli, heidinkukka, joita kasvatin viime kesänä ja nyt ne kohta kukkivat.
Nämä auringot piristävät harmaata sadeilmaa.
rockiipionin juurellea viimeeeksän kasvatteja, tunturiunikoita. Lopultakin sain ne onnistumaan, on niitäkin yritetty kerran jos toisenkin, siemenestä kasvattaminen vaatii toisinaan peräänantamattomuutta ja sitkeyttä.
Tässä vielä toinenkin kuva. Jokin näissä pienimmissä kasveissa on alkanut kiinnostaa entistä enemmän, vaatimatonta kauneutta eivätkä rohmua tilaa.
viipulle terveisiä, meillä kukitaan.