kuunari, kokeile havonpaksalla.
tässä vielä
Nämä ovat kauniita ja katoavia, ostin kolmisen vuotta sitten 20 näitä, kaksi on jäljellä.
pioneista kuolanpioni ja kartanonpioni kukkivat, tillipioni, pallaksenpioni ja vuokkopioni ovat
vasta nupulla. niin, ja siirto-operaatioista selviytynyt ruusupionikin kukkii kahden kukan voimin.
kuvassa kuolanpioni
Kartanonpioni
Äskeiseen vietiin tuli väkisin tuplakuva, siksi sen poistin.
Hedelmäpuista päärynäpuu, marjatuomipihlaja /saskatoon ja Bergius-omenapuu kukkivat. Nyt ei saisi tulla hallaa.
Päärynäpuu on vasta vuosi sitten ostettu Pepi.
saskatoon
Bergius omenapuu, satoisin omenapuumme.
ja viimeinen kuva tällä kertaa, omenapuun kukkia.
Sinunkin omenapuusi on täynnä nuppuja, mikä lajike on kyseessä?
Kesä on kohta kauneimmillaan. näin sanotaan, kun syreenit kukkivat ja kuusien vuosikasvaimet hohtavat vaalean vihreinä. Jokainen näkee tietenkin kesän kohkohdan jossain tietyssä vaiheessa, mutta alkukesän hurmos on kuitenkin parhaillaan menossa.
Tässä on oman pihan siperian pihta nuorempi.
Ja tässä naapurin ikivanhan kuusen oksia, meidän puolellamme.
tässä se syreeni, omassa pihassa.
jatketaan pienemmillä kasveilla.
Mulla on pakkomiellekasveja. Eräs niistä on hiedinkukka, cortusa mathioli. vuosi sitten kasvatin niitä siemenstä ja nyt on ensimmäiset kukat.
jumaltenkukka,
alaskankleitoniaa. Eräs ystäväni sanoi mulle viime kesänä, että perattuaan alaskankleitoniaa koko ämpärillisen pois kompostiin, hän meitti, että mitä hän mulle onkaan tehnyt, kun annoin hälle tällaisen riesan. Kaunis riesa kuitenkin. Leviää siemenistä ja on helppo perata.
Ornitogalum, tähdikki
paratiisililjatkin aloittelevat kukintaansa.
kärhöt, mykistävän kauniita.