Jalomarja kiitos ja muillekin peukuttajille ja muuten vaan kuviani katsoneille.
Tänään raivasin tilaa kukkapenkissä, jossa saisin tilaa tilatuille liljoille yms. Tähtiputki sai lähteä ja valkolatva siiryä muutaman alpion verran pois tieltä. Kumma vimma mulla on aina, jos joku kasvaa, viihtyy ja leviää, niin ei hyvä, mutta auta armias, jos joku ei kasva, viihdy ja leviä, nin sitten taas poru, että miksi se kuolee tai kituu.
Paras olisi kait hankkia kottareita tai liikuteltavia alustoja ja pyöritellä kasvit aina mieleiseensä paikkaan. Säästyisi ainakin kaivamiselta ja pähkäilyltä.
Tässä sitten emolta saatu lumitryäkki
Elokuun asteri.
Tuo elokuun asteri leviää myös mahdottomasti. Annoin yks vuosi kaverilleni siitä palan. Hän istutti sen etualalle pihansa penkkii. Seuraavana keväänä hän soitti, että miten paljon se asteri oikein leviää. Hänen asterinsa oli jo neliön alalla kuulemma.Hän kait siirsi sen toisaalle.
Tuplapeukku tälle viimeiselle kuvalle!! Kaunis pelargoni, tiedätkö nimen?
Oletko itse kasvattanut nuo värinokkoset?
Viippu, kysymäsi pelakuu lienee joku ruusunnuppu tms. Täytyy katsoa, laitoinko nimilapun ruukkuun.
Lisäys vielä, tuon Viipun kyselemän pelargonin nimi on ruusunnuppu, luumu. En kyllä muista, mistä olen sen hankkinut, mutta ehkä Pukin Puutarhalta.
Värinokkosista kasvattelin itse noita perinteisen kirjavia, yksiväriset sain taimina.
Äsken kastelin kukkia ja eilen siirreltyjä perennoita. Maa on aivan rutikuivaa. Mihin se kaikki vesi on kadonnut, jota on tullut solkenaan taivaalta.
Lisäys vielä. Nyt havaitsin nuppuja toisessakin pasuunakukassa, vaaleanpunaisessa. Siis nyt ei saa tulla hallaa.
Syyskuu saa olla kesäilmaa, eiks vaan. Onkohan pasuuna kovin kylmän arka? Pitäisköhän sitä harsottaa yöksi, jos halloja lupaavat ?
Räpsin jokusen kuvan terassilla.
Tähtipelakuita
Tulppaanipelakuu
ruusunnuppu
tuoksupelakuu kukkii.