Viherpeukalon kuvia, retkiä ja matkoja (Ib)

Idänunikot. Nupusta aukeava kukka on hauskasti silittämättä eli rypyssä. Ihmekös tuo, kun mekko on pakattu niin pieneen  pussiin.

Peukkunen, se voi olla myös tarhakurjenpolvi :slight_smile:

Muista nyt nauttia tästä puutarhuroinnista, jotenkin vain sun viesteistä välillä paistaa läpi jonkinlainen väsyminen hommaan. Jos olen väärässä niin hyvä =D Jos en niin relaa hyvä ihminen :wink: Tän pitäis olla mukavata, tiiät kai :slight_smile:

Miikos, vähän taidan olla väsynyt, on tullut vähän liian monta projektia tänä keväänä. Ehkä se tästä. On tämä ihan mukavaa, mutta fyysisesti välillä uuvuttaa.

nämä inkarvilleat ostin huutavilta hollantilaisilta kevään puutarhanäyttelyssä ja kaikki ovat valkoisia.

Keltavaleunikot, kauniita mielestäni.

Nappileinikit ovat  nättejä, vieressä kukkivat rönsyleinikit yrittävät kyllä olla yhtä fiinejä, mutta eivät ole.

Näitä laukkoja on jokunen ja pidän niistä kovasti. Laukoissa on muihin sipulikasveihin nähden se  hyvä puoli, että niiden lehdet lakastuvat hyvinkin nopeasti verrattuna esim. narsisseihin, joiden lehdet taitavat rötköttää massa heinäkuulle asti.

Tässä meidän viidakkomaista takametsää. Siinä on edessä valkean ukonkellon lehtiä. liuskavaleangervon lehteä ja kilpivaleangervoa, joka onkin tosi hauska.

Mustamarja-aronia kukkii.

Kanukka kukkii Merkillinen kanukka. Otin sen pistokkaana  kirjavalehtisestä kanukasta ja meillä sen lehdet ovat aivan vihreät.

Imikät ja keijunkukat ovat mulla nyt viimeisin villitys.

Tänään kärräsin penkkiin multaa ja istutin ennen sateita liudan kasveja. On vaan niin toivoton olo, kun kaikki edistyy niin hirmusien hitaasti ja tuntuu, että tässäkö se  kesä nyt sitten  oli.

Älä huoli, kesä on vasta alkamassa :slight_smile: Hidas edistyminen on niiiiin tuttua, mutta jos edistymistä kummiskin tapahtuu niin jossain vaiheessa asiat yksitellen valmistuvatkin. Miten se menikään… “hiljaa hyvä tulee”. Huomenna sitten taas joku asia etenee :slight_smile:

Kiitos Nuu, toivotaan että elokuussa jo aurinko paistaa. Ei oikein ole unelmat ja todellisuus menneet nyt yksiin eikä tässä näin pitänyt käydä, että se mikä on normaalsiti valmista jo vapun aikaan repsottaa vielä juhannuksenakin.

Viherpeukalo sinulla täytyy olla noita kasveja pari kolme kerrosta päällekkäin kun lajeja on niin mahdottomasti. Muistelen ettei se sinun tonttisi kovin iso ole, vai oletko jo naapuritontilla. Hyvin ovat hoidettuja kun loistavasti kukkivat. Ehditkö lainkaan  -DDD

Nemesia, kiitos käynnistä ja kiitos peukuttaneille. Kyllä olen vielä toistaiseksi pysynyt omalla puolella pihaa, vaikka naapuri onkin anatanut luvan laajentaa reviiriäni sinne heidänkin puolelle. Juuh, ei noita kasveja niin monessa kerroksessa ole, mutta kun rytmitän  penkit aina siten tai ainakin yritän , että olisi kukintaa keväästä syksyyn, niin tuleehan siinä lajeja. ja tuo taimikasvatus tuottaa kaans vähän taimia, juu.  Mutta, ei mua pihatyöt harmita, eniten harmittaa, kun hyvin suunnitellut laittamiset ja ruukut repsottaa tuon terassityömaan takia. Remontit ovat hermoja koettelevia. Nukun kyllä täydet yöunet ja päivälläkin ehdin jopa syödä.