Mökillä pesi pyy kuusen oksista tehdyssä tuulensuoja-aidassa mökin ja huussin välisen polun varrella. Pyyt kun tykkää piileskellä kuusen oksistoissa. Sieltä se epeli hyppäsi pesästään, vihelsi kuin vesipannu ja kieppui siipeä laahaten kauemmaksi ja poikaset sinkoili pakoon aidanteen suojiin. Oli mennä hyvät housuun huussiin menijöillä.
Ovela kikka teeskennellä siipirikkoa mahdolliselle saalistajalle. Poikaset ehtii pakoon kun äitilintua saalistaja lähtee tavoittelemaan.
Alkuperäinen kirjoittaja: Ohvakukka
Veimme asiakkaan mökin lähelle riistakameran mäyrän pesälle. Ei kovin hyvin pesäänsä suojaa, kun heinäinen polku sinne näkyvästi ohjaa:)
Mikä tämä lienee
Supikoira?
Viime viikolla asennettuun riistakameraan tuli jo perhekuvia. Kaksi poikasta mäyräpariskunnalla:)
Porukalla on arvailtu tuota ja monta mieltä siitä ollaan. Ehdotettu supia, mäyrää, koiraa, kissaa. Odotan että kulkee uudelleen kameran edestä…
Mulla ei oo mitään noin mielenkiintoista pihapiirissä - onneksi .
Toissapäivänä autolla pihaan ajaessani huomasin jäniksenpoikasen kun se ponkaisi pakoon mun autokatokseen. Onneksi siitä pääsi jatkamaan matkaansa niin pääsin ajamaan autoni katokseen.
Eilen näin sen siinä pihalla samoilla paikkeilla muutamia kertoja, ja tänäänkin se näyttää majaa siellä pitävän. Tänään oli pihan puolella ja nippa nappa pääsi metsän puolelle pois koira-aidan aukoista. Tuosta kun se vähän kasvaa niin ei läpi enää mahdu ja sillon voi tulla ongelmia kun koirani tietysti on aidatulla pihalla vapaana. Toivottavasti vältytään kohtaamiselta.
Mäyräperhe on hieno.
Onneksi ei oo täälläkään näkynyt, minä tykkäisin kyllä, mutta koirat kävis kuumana.
Nuo eiole miun pihassa, vaan Virojoella, asiakkaan mökin lähellä.
Kävin eilen toisella tilalla tarkistamassa pari juttua. Kun lähdin pyöräilemään kotiinpäin, tien ylitti mäyrä. Se käveli rauhallisesti sivuilleen vilkuilematta, näin sen aika läheltä. Ei ihan pihassa, mutta välittömässä läheisyydessä.
Matkalla kävin sukuloimassa ja heidän pihansa vieressä virtaavassa pienessä joessa ui sorsapoikue.
Koira-aidan takana kävi vieras.
Ei ollut kovin utelias kun ei hypännyt yli aidasta.
Aidan toinen puoli on täynnä lehtipuu vesakkoa , siitä peurat ja hirvet onneksi tykkää, niin eivät himoitse minun kukkia.
Peuranvasa pellossa, ennen kameran hakua hän seisoi siellä.
Iltavuorosta palatessa kuulin takaterassilla rapinaa. Tuolin alla seinän vieressä näkyi siili. Noin läheltä en ole ennen nähnytkään, joskus kaukaa lyhyen vilahduksen.
Rusakko on tuttu mutta kuka onkaan toinen “yövieras” käynyt juomassa…
Mikäköhän tämä voisi olla? Riistakamerasta Virojoella.