Voide-, saippua- ym. työt

Kurppa, ihania nuo sinun lahjapaketit!

Suojaa tervanaru (vaikka piiloon alle hiukan silkkipaperia taiteltuna), ettei vain tahraa tuota pyyhettä siinä alla…

ei nämä tartu…en tee …en tilaa mitään…en en en…

Jossakin palstalla mainittiin Bilteman lipeä, se on siellä nimellä “kaustinen sooda” (caustic soda). Biltemassa sitä myydään käsittääkseni esim. maalin poistoon. Hinta on edullinen, mutta lipeä ei ole välttämättä aivan puhdasta. Googlettamalla “biltema lipeä” saa tulokseksi myös saippuakeskusteluja.

Mäkin yritän viimeiseen asti panna hanttiin etten tilaisi mitään, mutta jos nyt tilaa voi vielä keriitä tekeen joululahjoja niistä:D

Rosmariini&Timjami, kiitos vinkistä. Yhteen suihkusaippuaan tein tuosta tervanarusta lenkin ja se tosiaan värjää ikävästi.
Laittakaahan sitten kuvia mitä olette saaneet aikaan, vinkeiksi muille.
Onneksi Tähtiputkelta saatu lipeä jo loppui

Nauroin noita teidän hauskoja kommenttejanne. Minä oon yrittäny pysytellä poissa noista saippuoista, etten vaan ihan hurahtas niihin, varsinkaan nyt, kun mulla on vielä vähän remontti kesken. Mutta kyllä noi Kurpan paketit on niin ryökäleen komeita! Niin, ja pirhanan hienoja saippoita. Että mun tekis mieli ittekin kokeilla, mutta pysyn kerrankin vahvana!

Vielä tuli lisää houkutuksia kun olin töissä jollekin tuli paketti sieltä valimosta oli lipeää ja muita juttuja mielessä pyörii jospa minun täytys mutta nyt saa hautua vielä viikon katotaan sitten kuinka ämmän käy menenkö ja tilaaan vai unohdan jutun vielä.

On ne niin upean näköisiä teitin tekeleet että nyt täytyy mieli kovana

Myös yritän itseäni toppuuttaa sillä etten käytä palasaippuaa vain nestemäistä

Kuis sun mumi kävi? Mullepa on tulossa kaakaovoita ja karitevoita, muita aineksia alkaa olemaan valmiina paitti lipeä. Hurjana aion kokeilla Bilteman kaustista, jos nyt vaan ukko muistaa sitä hakea.

Vielä kun jostain löytyisi sellaisia kivoja pikku peltirasioita, joihin vaikka huulirasvaa saisi pakattua.

Anttilassa oli pieniä pyöreitä jossa on se haaveilevan enkelinkuva kannessa. 1,90€ /purkki.

Se on menoa nyt. Lipeä tuli tänään ja nyt pitäis saada muut hommat alta pois. Ootteko kokeilleet joulusaippuaa havuntuoksulla ja/tai tehosekoittajassa muusatuilla havuilla? Tuleeko rumaa ja tarvitaanko vihreää väriä muualta, jos perusrasvoina ovat kookos ja oliivi?

Tervetuloa yllytyshullujen tihenevään joukkoon!

Ei vissiin voi tuoretta kasvia käyttää?
Maustesaippuasta tuli miusta hyvää. Se tuoksuu ja näyttää ihan piparitaikinalta.

Lipeä on saapunut tännekin, nyt pitää päättää mimmosta teen! Kahvi vai tee, mauste vai suklaa, sitruuna vai vai…

Pitää sinne Anttilaankin ennen kuin penttiläiset säntää niitä purkkeja hakemaan

Reilusti ylimääräisenä olisi Ceylon-teetä ja kuivattua tilliä. Siitä teestä?

En tiedä onko se rasia liian iso huulirasvalle, mutta hyvä muovi-sisus siinä oli.

Saahan se reilun kokoinen olla, jos teen sitä suklaahuulivoidetta, niin siitähän tulee niin hyvää, että kuluu nopeasti :wink:
Olikos joku apteekistakin saanut pikkuisia purkkeja…

Mahtaakohan se pellavansiemenöljy olla välttämätön tuohon Kurpan teesaippuaan?

Apteekin purkit oli vähän isompia, ainakin täällä.

Luuletko että olen saippuat jostain ohjeesta tehnyt:D Laitoin kovia rasvoja puolet ja puolet mitä sattui öljyjä olemaan. Pariin vähän karitevoitakin joukkoon.

Luulin :smiley: Hyvä sitten, mäkin pistän jotain öljyjä :smiley:

Käyköhän kinkkumittari?

Kokeilin sormella rasvojen lämpötilaa ja lipeäastian ulkopuolelta. Kun oli jonkin verran kädenlämpöä enemmin sekoitin aineet.

Kuuluu varmaan sarjaa näin ei pidä tehdä, mutta ohjeissahan sanottiin, että on kun leivontaa, eli noin:D