Vuodenaikakuvia: Kesä

Rehevää on jo nyt vaikkon ollu kuivaa.

Rehevää on täälläkin, lumipallossa paljon kukkia.

Katsoin tuota lumipallokuvaa ja se oli näköjään otettu 25.6… Tänä vuonna kukinta on reilusti aikasemmin sillä mun pihalla se kukkii nyt, on kukkinut jo  vajaan viikon. Ja nyt on siis 1.6. 

Mutta toisenlaisen kesäkuvan aattelin nyt laittaa

Koulut ohi, kesäloma alkaa. Tosin tänä vuonna pitkä kuuma kesä on alkanut jo viikkoja sitten. 
Matalassa hiekkarannassakin vesi oli vielä kylmää muttei se menoa haitannut.

Mustasilmäsusannaa

Kolme päivää, kolme uimarantaa

Tilannekuvaus miten kukinnat edistyvät täällä Perämeren rannikolla; Nyt komeasti kukassa kuolanpionit ja pikkusipulikukista helmililjat ja pikarililjat.  Pikkusydämet ovat kiitollisia kukkijoita. Varjoliljat näyttelevät jo varovaisesti tulevia nuppujansa.  Koko kevään ollut “luupin alla” miten viimekesäiset perennakylvötaimet kestivät ensimmäisen talvensa. Ihan kivasti,erityisesti olin ilahtunut etelänruusuruohon kestämisestä,toivottavasti kukkii jo tälle kesälle.

Länsiseinustalla ensimmäinen kruunukärhö aloitti kukintanta. Voi kärhöjä haluasin enemmänkin, loistokärhöistä ei tarvitse haaveillakaan täällä 6.vyöhykkeellä. Pensaista olen tykästynyt “AmberJubilee”- heisiangervoon. Lehdet vaihtavat väriään niiden kasvaessa. Niin omenapuukin aloitti kukintansa.

Kesän ensimmäinen kukkakimppu!

Korea on koiranheisikin.

Uusi tuttavuus mutta kuka, ei ole lehtokotilo…

Kesäilta

Ylihuomenna se jo on.

8 tykkäystä

Kesä :smiling_face_with_three_hearts:

7 tykkäystä

Nyt on kyllä niin upea kuva, että tuostahan voisi vallan taulun teettää :smiling_face_with_three_hearts:

1 tykkäys

Aurinkoista huomenta. :smiley:

Luonnonkasvien penkki näyttää taustalla niin vallattomalta.

Kyllä siellä on kuriakin pidetty, kaikki kasvavat niin rehevästi tuossa ilman hoitoa ja lannoitusta, sen kuin rehevimpiä vähän pitää kurissa, että ei kaikkea peittoa. :wink:

6 tykkäystä