Vuodenaikakuvia: Kesä

Täällä vasta esikot kukkii.Taustalla patjarikko nupuillaan.

Kirjopikarililjat myös aloittaneet kukintansa. Varjoliljat n 10 cm korkuisia taustalla.

9 tykkäystä

Upea tuo lähes musta esikko! :star_struck:

1 tykkäys

3 tykkäystä

Kirjopilarililjat kukassa tääläki :smiling_face:

6 tykkäystä

7 tykkäystä

Mulla kukki tänä keväänä yksi ainoa kirjopikarililja, täytyy hankkia lisää.

1 tykkäys

5 tykkäystä

Täällä kukkii myös metsätähdet.

Tänä vuonna niitä on ehkä aavistuksen vähemmän kuin yleensä, en tiedä miksi.

Mulla sama homma, vaikka monta istutettu.

Täällä Meri-Lapissa omenapuut aloittavat kukinnan. Juhannuksena varmaan kauneimmillaan, kuten myös Tarhakylmänkukista punainen aloitti kukinnan.
Oli tosi yllätys, kun alkuvuodesta tuskailin Karpaattien kellojen kanssa. Siniset itivät ja kasvoivat hyvin, mutta valkoisen kanssa oli ongelmia. Tilanne nyt; sinisen taimet reheviä, ei nuppuja. Valkoisen taimet aloittivat nyt kukinnan.

8 tykkäystä

Itse paikkansa valinneet.

Tulikukka ilmestyy vuosittain vähän paikkaa vaihdellen, orvokit kiveyksellä alueella missä jokunen vuosi sitten oli ruukkuorvokki.

5 tykkäystä

7 tykkäystä

Mun pihasauna omenapuun Varjossa.

7 tykkäystä

Minäkin jätän osaan puutarhaa koiranputkia kasvamaan.

Mun mielestä se on tosi nätti ja sopii täälläkin kivasti vaaleenpunaisten metsäruusujen kumppaniksi. :smiley:

Onneksi nykyisin niityt ja puoli villi puutarha toivottavaa. :grinning_face_with_smiling_eyes: :wink: :heart_eyes:

2 tykkäystä

No nyt ne ihanat vanamot kukkii :heart_eyes:

Ja muoks. meillä kyllä luonto ottaa vallan tasaisin väliajoin (ja annankin ottaa). Esim. pionipenkki on aivan karmea heinikko, mutta kukkia näyttää tulevan enemmän kuin moneen vuoteen yhteensä, niin en uskalla mitään kauhean radikaalia tehdä toistaiseksi.

4 tykkäystä

Juu, niitä on aika isolla alalla.

Mutta on ne vähän haastavia kuvattavia, kamera tahtoo paljon mieluummin tarkentaa risuihin ja kuusen oksiin, kuin minipieniin kukkiin.

Ehkä jostain kiven päältä jos sais kuvan, niin menis helpommin oikein.

3 tykkäystä

Tytär ollut matkalla niin ei ole kerennyt trimmeröidä, itse en pysty.
Kyllä melko villiä on mulla, hoidettu alue pienenee joka vuosi, onneksi sitä vielä riittää melkoisesti. Meni sairauden takia mönkään kaks kesää mutta nyt saan pikku hiljaa kohennettua paikkoja.

3 tykkäystä

Niitythän on nykyisin toivottavia.

Eli tuskin on huono, vaikka hoidettu alue ei niin iso olisikaan.

Punkkien takia tietenkin matalampi heinä on kiva kuljettavilla alueilla. :wink:

1 tykkäys

On se nyt kesä, tuoksu on aivan huumaava, Juhannusruusu, se ikivanha kanta.

9 tykkäystä

Onneksi ei ole punkkeja vielä. Jonain päivänä varmaan on.

1 tykkäys