No yritänpä nyt koota vähän jotain loma-puuhistani teille, jotka ihmettelitte, että mitäs salaisuuksia lomalla... ?
Matka siis suuntautui Tarnalan hulppeisiin maisemiin..
No yritänpä nyt koota vähän jotain loma-puuhistani teille, jotka ihmettelitte, että mitäs salaisuuksia lomalla... ?
Matka siis suuntautui Tarnalan hulppeisiin maisemiin..

Avaria maisemia riitti..

Tässä pieni vinkki jo, mistä täällä oli kyse.
Olin nimittäin lähtenyt maalaus-leirille. Kurssin nimi oli osuvasti Tarnalan Taivaanrannan maalarit. Tietoa ja taitoa, opastusta oli tarjolla viikon ajan. Luonnossa ja sisätiloissa. Tosin sää ei kovinkaan paljon suosinut ulkona työskentelyä. Tohinaa kuitenkin riitti ja innokkaina sitten pensseleitä heiluteltiin.
Jotain mökintekoa, kun on papereitakin.
No juu, pieleen meni tietenkin arvaus!
Jaahas nyt kun muistelen, puhuitkin maalaamisesta.
Minun taiteelliset harrastukset meinasi saada kiinnostusta enemmänkin kuvauksen puolella. Kaikkialla oli paljon kaunista, alkaen jo matkalla. Imatran luona löytyi tällainen kaunistus vahingossa.
Niinpä, olit muuten eka, jolle siitä mainitsinkin tulo matkalla…

Tällaisia mahtavia kukintoja en muualla ole koskaan nähnyt. Oliko tämä nyt Tervakukka? Vai onko nimi Mäkitervakko? Monta eri nimeä tuolla kuulin, riippuen siitä mistä kukin oli kotoisin..

Kesän kauneutta tien varrella...

Lisää kukkia, harakankellot valtoimenaan..
Tämäkin pikku-tirskuttaja piti kuvata.. Käpytikan poikanen.. ei kovin pitkälle mennyt, tarrasi kiinni kaikkeen, mikä oli pystyssä. Ensin oli talon sokkelissa ja kun hain kameraa, oli jo päässyt mäntyyn asti..

Majapaikka, todellinen Mummonmökki, aivan Iso-mummon mökki.. ja ihan metsässä..

Leiripaikka, vanha koulu parkkipaikalta katsottuna.
Siellä oli varattu myös ruokailu ja kahvitus. Erinomaista ruokaa joka päivä... ja edullisesti.
Ja jotta päästään asiaankin, eli tulikos muuta valmista kuin valokuvia... Tässä meikäläisen harjoitelmia. Laitan tänne, vaikka itse en olekkaan niihin tyytyväinen..
l - harjoitelma
Yksityiskohta isosta maisemasta napattuna..
Toisen hömmelin syntyjä...
.

.. ja tässä sen pitäisi olla valmis, ellen sitten jotain keksi muuttaa, kun saan sen joskus kotiin..
Kun tuo edellinen oli muistikuviin perustuva kuva lapsuuden savusaunasta, niin tämä oli sitten jo taas täyttä mielikuvitusta....
vaihe.1. ja 2.