Minulla on vielä paketissa Arovuokon siemeniä. Oliskohan mahdollista saada niitä kasvamaan ensi kevääksi,jos tuossa lokakuun loppupuolellla “heittelen” ne maahan???
Laita Partasieni maahan vaan. Siemenet vaativat minun käsitykseni mukaan kylmäkäsittelyn. Heitä ohut kerros multaa niskaan.
Sattuisiko tuollaisen palleroarovuokon tai Posliinisellaisen (upea!), siemeniä kenelläkään olemaan??
Osaako joku äkkiseltään kertoa, miksi arovuokkoni ei kuki? Toista vuotta ovat Oulussa. Istutin viime kesänä ja odotin nyt kukintaa. Lehdet tuli, mutta nuppuja ei näy. Eikö niiden nyt pitäisi jo alkaa kukkia? Penkki on maasta kohotettu, koko päivän auringossa, ravinteikas, kalkittu multa.
Olisiko liian ravinteikas. Käsittääkseni se on huonon maan kasvi.
Olisikohan niin? Vai olenko liian hätäinen, voisiko se vielä alkaa kukkia tänä kesänä?
Joo… ei se vuokko vain kuki. Kovasti on lehtiä kylläkin noissa kuudessa taimessa.
Ei kyllä miullakaan vielä kuki, eikä nuppujakaan vielä näy. Kyllä se
kohta kukkii! Siehän olet paljon pohjoisemmassa.
Arovuokot lopettelevat jo kukintaansa täälläpäin. Paikka samantapainen kuin Mustatulppaanilla, ravinteikkuudesta ei niin varmuutta…
Arovuokot ovat pitäneet kukkiaan kylmillä keleillä kiinni. Minusta arovuokko onkin kauneimmillaan juuri sellaisena. Kuin pienet, valkoiset tulppaanit.
Kiitos RitvaL kannustuksesta! En vielä menettänyt toivoa ja odottelen vielä kukkia…
Juuri tänään huomasin ekat nuput. Noiden arovuokkojen päältä sulaa lumet tosi myöhään keväällä. Siksi heräävät niin myöhässä.
Teksti jäi jonnekin, siis Pallovuokko, Anemone sylvestris´ Plena `
Ihanat! Miekin sain yhden tänä vuonna, arvatkaapa keneltä?
No en tiedä, minä sain RvaHelminukkajäkkärältä
jutitalta, sieltähän kaikki kauniit kukat tulee!
Mäkin sain jutitalta just samanlaisen palleron =)
Mustapeukalo, oletko varma, että sinulla on arovuokko eikä kanadanvuokko? Ne sekoitetaan hyvin usein. Kanadanvuokko kukkii hiukan myöhemmin kuin arovuokko. Siihen on minulla juuri ilmestyneet ensimmäiset nuput.
Anita, en todellakaan tiedä, onko kyseessä kanadan- vai arovuokko, mutta viherpeukaloilta tilattu on, joten uskoisin olevan sitä mitä pitääkin eli arovuokko. Ei näy vieläkään nuppuja, vaikka lehdet ovat tuuheat. Vieressä olevat tuoksukurjenpolvet eivät myöskään kuki, joten olisikohan joku vika penkissä? Olenkohan esim. lannoittanut liikaa?