Aikoinaan oli sinisiä kruununvuokkoja monta vuotta. Olivat niin nättejä. Jännästi kasvoivst sivuttain. Sitten tuli muitakin nättejä, en enää ostanut.
Ostin tuon ylempänä mainitun pussin sittenkin Hankkijalta, pitihän se saada. Laitoin mukulat multiin 5.5.
Nyt tilanne tasan kahden viikon päästä on tämä, eli tuollaista persiljan näköistä lehteä alkaa työntää. Joissain ohjeissa sanottiin, että mukuloita pitäisi liottaa ensin. Laitoin ne ihan kuivana multiin. Olisivat ehkä lähteneet liotettuna nopeammin kasvuun?
2 tykkäystä
Hyvin on kasvu lähtenyt käyntiin näillä. Mukulat olivat paisuneet ja kasvattaneet juuria. Kuusi näistä lähti kasvuun, pussissa taisi olla 8 kpl.
Nyt istutin ne Helsingin pihani kukkapenkin reunaan, ovat aika täydessä paisteessa siinä. Toivottavasti pärjäävät. Ei ollut oikein muuta järkevää paikkaa ja kaikki isot ruukutkin on jo käytössä… ![]()


