Vuokko: Valkovuokko, Anemone nemorosa

Kyllä ovat kauniita nämäkin kukat. Kukkivat orapihlaja-aidan juurella.

Olen odotellut omien valkovuokkojen nousemista mielenkiinnolla. Pitkään oli niiden kasvupaikalla notkelma jossa vesi seisoi. mahtavatkohan olla tarkkoja semmoisesta…

jos jotain niin valkovuokkoja jäin kaipaamaan eteläsuomesta!onneksi pieni pläntti kasvaa pähkinäpuun juurella,mutta ei leviä siitä.

Niin tarkotakko, ettei ne meinaa menestyä täällä V-vyöhykkeellä kovin hyvin vai sitä että parempi asua jossakin muualla kuin eteläsuomessa?

Ei valkovuokkojen takia tarvitse mennä etelään! Meillä V-vyöhykkeellä kasvaa lahjakkaasti sini- ja valkovuokkoja, samoin kelta-, hämy- ja kangasvuokkoja. Ei tosin metsien aluskasvillisuutena, mutta penkeissä huollettuina :slight_smile:

minä niin haluaisin valkovuokkoja tänne savoon.mihin aikaan kesästä ne siemenet on valmiit.juurakoina en juurikaan saanut onnistumaan.ihan muutama kukkii pähkinäpuun alla.

Hei te joilla valkovuokko kasvaa kukkapenkissä. Muistanko oikein, että kukinnan jälkeen “häviävät” olemattomiin. Jos näin on, niin mitä teillä kasvaa niiden kanssa samassa penkissä? Mahtavatko jaloangervo tai kuunlilja sopia valkovuokkojen kanssa?

Nämä valkovuokkomättäät kasvaa nurmikolla, pensasaidan vieressä, eivät ole siinä kenenkään tiellä, saavat kasvaa rauhassa.

Kyllä valkovuokko on mielestäni yksi meidän kauneimpia kukkiamme. Tänään katselin lehtomaisia metsiköitä, koivut hiirenkorvalla ja maa täynnä kukkivia valkovuokkoja. Voikos joku olla vielä kauniimpaa.

Valkovuokot ovat kyllä kauniita! Minulta ne katosivat, viime keväänä eivät enää kukkineet.

Tänä vuonna valkovuokko kukkiikin komeasti...on ne kauniita!

satues kertoi tuolla aiemmin että oli saanut Peukaloiselta kauniita oikein reilusti kerrattuja valkovuokkoja. Onko se ihan luonnossa kasvavaa vai jalostettua ja ostotavaraa? Haluaisin minäkin tuonne vadelmien juurelle kielojen luokse mutta en tiedä mistä etsisi.

Oma piha lehti kertoo tuollaisesta kerratusta valkovuokosta. Saa kuulemma Särkän taimistolta nimellä Anemone nemorosa 'Alba Plena' ja kun kävin siellä kuolaamassa niin hintaa näytti ihanuudella olevan himpun alle 6 euroa.

Sääli että sijaitsee niin pitkällä, ja yhden valkovuokon toimituskulut nousisivat melko kohtuuttomiksi.

Huh huh, eikä sitä voisi muutenkaan hankkia vain yhtä tainta. Täytyy jäädä odottamaan tuleeko jollekin siemeniä.

Kuinkas sattuikin, otin juuri tänään tuosta kerrotusta valkovuokosta kuvan, kun oli avannut kukkiaan...ihana, eikö vain. Kiitos Peukaloisen.

Minä sain Särkältä kerrottua valkovuokkoa! Se on kylmien vuoksi vielä nupullaan.

Aika moista vauhtia leviää tuo valkovuokko. Oon vahingossa tammen mukana saanut pihalleni valkovuokon, ja oon muuten tosi tyytyväinen tästä vahingosta. Eikä minua harmita sen leviäminenkään laisinkaan.

Kerrotut ja siniset valkovuokot; risteytyvätkö tavallisen kanssa? Jos laitan tavallisten sekaan, taantuuko muuntuuko erikoisuudet?

Upeita vuokkoja on teillä
!nää on jostain eksyneet meille:)

Kerrottu valkovuokko