Onpa aivan ihana tuo sinun valkovuokkosi, satues!
Valkovuokkomätäs on omana mättäänään, kukassa kaksi terälehteä enemmin kuin vierustalla olevissa valkoisissa. Lisäksi kukkavarsi on tummenpi ja terälehdissä aavistus punaa.
Onkos teillä vuokonkeräilijöillä hämy-kelta- ja valkovuokot risteytyneet keskenään? Lähinnä mietin että kannattaako hämy- ja valkovuokkoa edes istuttaa lähekkäin, häviääkö hämyisät sävyt pian, kun kukinta-aika taitaa olla melko sama…tai oletteko saaneet ternivuokkoja valko/keltavuokkojen kasvupaikoilla? Nuo taitavat kukkia kyllä hieman eri aikaan…
Ei ole mitkään sekaantuneet, vaikka mulla on valko-, kelta-, kerrattu kelta-, terni-, valkovuokko Green Finger ja hämyvuokkoja. Ja kaikki kukkii samaan aikaan.
Ei ole täälläkään sekoittuneet.
Ternivuokko
Hyvä hyvä Huoleni turha lienee siis… Mahtavan ihana ternivuokkopehko Kurpalla!
Tässä vähän erilaiset terälehdet kun valkovuokolla? Mikäköhän lie?
Nämä kukkivat mökillä
Kerrottu.
Turin tuliainen Green dream.
Heh, piti vielä itse peukuttaa tätä eiku sormi osui väärään paikkaan.
Ternivuokko jo jonkin aikaa kukassa.
Tämmöisen valkovuokon aion kyllä hankkia
Ooooh!Kerrassansa suloinen on hän.
Erilaisia vuokkoja on täälläkin. http://shop.sarastro-stauden.com/de/products/getProduct/24/nemorosa_10
Ihana tuo jutin löytämä valkovuokko mä tilasin alkusyksystä kerratun valkovuokon. Saapa nähdä lähteekö se kasvamaan keväällä.
Tätä valkovuokkoa löytyy vähän joka puolelta pihaa. Tykkään tosi paljon.
Valkovuokot alkoivat kukkimaan äitienpäivänä. Tässä riippaherneen juurella olevat.
Onko tällainen yleistä valkovuokolle. Kerrottu kukka ja varressa tosiaan tuollainen valkovihreä hassun näköinen juttu...