Vuokko: Valkovuokko, Anemone nemorosa

En ole ikinä ennen nähnyt.

Onko tuo siis alkujaan ihan tavallista valkovuokkoa?

Sun antama robinsoniana muuten kukkii nyt ja on vähän levinnytkin.

Se muuttaa myös evakkoon tyttärelle kukinnan jälkeen ja myöhemmin uuteen kotiin.

Nää pienet on kivoja muuttolaisia.

Tuollaista minulla ei pitäisi olla, enkä ole koskaan nähnyt…

Näyttää vähän kuin tavallisen kerrotun ja niitten green fingereitten risteytykseltä.

Aika jännä!

Hienon näköinen =)

Green dream vilkuttelee Ritvalle:)
kuva

"Virescens" parhaimmillaan.

kuva

Anemone nemorosa Kentish Pink vilkuttelee Ritvalle:)
Vanhetessaan saa lisää väriä.

​​

Valkovuokot, jotka ovat peräisin tonttimme vanhasta metsäpohjasta, kukkivat tänä vuonna erityisen runsaina. Ne säilyivät pikkiriikkisellä alueella vanhan männyn ympärillä.

Olen siirtänyt pieninä tuppaina nämä valkovuokot luonnosta(Kouvolan länsipuolelta haettu,nyt kai siellä osa kasvustoista jäänyt tielinjojen alle). Hyvin on lähteneet kasvamaan ja lisääntyneetkin. Sinivuokkoa en ole luonnossa edes nähnyt,tänäkeväänä ostin alun Viherpeukaloilta,mutta se on ulkolaista alkuperää, saa nähdä miten menestyy.

Jokunen valkovuokon lajike ilta-auringossa.

Eilen illalla otettuja

Remppatalon takapiha valkoisena. Noita suuria alueita on vaikka kuinka monta. 

​​​​​

Minä olen kerännyt siemeniä remppatalon pihasta ja heitellyt niitä tänne kotipihaan. Kasvaa niitä täälläkin mutta ei noin suurina alueina kuin tuolla remppatalon pihassa missä poikani asuu. 

Muutama valkovuokko kukassa talon seinustalla. tyttö toi viimekeväänä pari mätästä ja kumma kyllä kasvavat.

Green dream

Sininen kukkii ensi kerran:)

Kohta varmaan kukkivat nämäkin.

Täällä ekat 

Mitä sinisiä kukkia ne on joissa on tuollaiset kukat just noin? Lehdet ei kylläkään olleet tuollaiset.