Vuokko: Valkovuokko, Anemone nemorosa

Niin mutta lehdet eivät olleet sellaiset.

Ne taitaa olla sinililjat.

Tarkoitatko pepino  metsäalppikelloa?

Ai sinilija, kerkesinkin jo arvella muuta.

Ihan samalla tavalla kukat roikkui kuin valkovuokolla. Niitä sinisiä oli kadun vieressä ja jonkun omakotitalon pihalla ihan runsaasti. 

Nyt sa yöllinen vietailija, joka söi aiemmin lylmänlukan kukat on popsinut valkovuokkoken ja ternivuokkojen kukat.

Hups kirjoitusvirheet.Puhelimella kun kirjoittaa niin helposti sormi osuu viereiseen kirjaimeen.Piti olla edellä kylmänkukan kukat.

Oon laittanut pihan metsikkoon rajoittuvaan reunaan vuokkoja. Vasta muutama niitä on mutta toivon että siinä ajan kanssa leviävät.
Kertovalkovuokon sain muutama vuosi sitten Nopsikselta. Hänellä kasvoi vuokkoja metsän reunassa ja niitä oli monenlaisia. Kuulemma risteytyvät toistensa kanssa herkästi.

Kaunis kerrottu kukka ja ihanat kaksiväriset lehdet

Viime vuonna sen viereen pääsi “Green Fingers” -vuokko jonka sain taimivaihdossa Ritvalta

Hitsi miten hieno tuo kerrottu.

Iltatähden kuva ei aukee mulle, näkyy vaan pieni laatikko ruudun kulmassa. Aattelin eilen et se aukee viiveellä niinkun joskus käy, muttei vieläkään. Auttaisko kokeilla laittaa se uudelleen ? 

Muoks myöhemmin: nyt aukeaa se kuva.

Tavallista yksinkertaista istutettuna. Sitruuna perhoset tykkää eikä saa haravoida!!!

Mulla ei oo ollenkaan täällä sitä tavallista valkovuokkoa. Jostain syystä sitä ei ole tässä mun metsikössä.
Haluaisin tänne sitä, pitäis siirtää jostain isosta metsässä olevasta esiintymästä, mut nää keväät on niin kamalan täynnä kaikkia pakollisia muita pihahommia etten vaan ole ehtinyt paneutumaan.

Hämyvuokkoja on nyt paljon, vuosi sitten kolme, vuosia teki vain yhden kukan. Valkoisiltajan nuo kuvassa näyttävät, auringon valo häikäisee…

Yhden kerrottukukkaisen valkovuokon löysin joukosra siinäkin oli hieman vihreää, ei kuvassa.