Kiitos anita, mulla siis kasvaa pelkkää kanadanvuokkoa ja aikas paljon. Arovuokot on kadonneet.
Mullakin kanadanvuokot ahdisti arovuokon ihan nurkkaan. Nyt istutin kanadanvuokot purkkiin ja sen maahan ja yritän kitkeä niitä sitä mukaa, kun nousevat (kuitenkin niitä juuria jäi maahan, vaikka yli ämpärillisen verran niitä keräsinkin).
anita, yli ämpärillisen, huh. Kuihtuuko se kesän myötä kukittuaan, edes? Mulla arvon vuokko kasvaa parhaassa penkissaä taka-alalla ja ei sen lisääntymisvauhti ympäristöönsä kovin heikkoa näytä olevan.
Ei kuihdu. Leviää siemenestä ja juuristosta, valtaa kaiken.
Mä en ole löytänyt mun kanadanvuokkoja, jotka sain viime kesänä taimivaihdossa , olisiko ollut sitten Peukulta tulleita. Samasta paikasta tai siitä läheltä on kyllä kadonnut myös valkovuokot. Mitähän mä olen niille tehnyt, koko penkki on tehty viime kesän kylvöistä ja vaihdoista, mutta vain vuokot ja pari akileijaa on hävinnyt. Kaikki muut, hankalastikin menestyvät ovat siinä hengissä.
Kreeta-Eulaalia, voisin tuoda sulle kanadanvuokkoa. Mitä sulla ois tarjolla vaihtoon? ja simpura, pitääkin mennä kuopsuttamaan sitä vähän, ettei koko penkkiä valtaa.
Kreeta-Eulaalia, Kurppa vaihtaisi varmaan mielellään paikkoja sun kanssasi tällä hetkellä ;D
Meillä talvi vei karpaattienkellon,maurinmalvan valkoisen pisamakellon
ja kanadanvuokon.Bengalinruusussa on yksi oksa jäljellä ja
vuokkopionissa pikkuiset lehdet vasta alussa,pitäis pian kukkia.
Luulin jotta oon siivonnut liian tarkkaan,mut kun noin monta
on kuollut,laitan talven piikkiin.
Kyllä mulla täällä jo jotkut kasvit ihan menestyvätkin Maan vaivoja ei vaan ole vielä kunnolla yhtäkään. Vuokoille olisi kyllä tilaa levitä, jos ne vain suostuisivat.
Tai sitte Tupsukki oot tullut tosi siivoushulluksi:)
Mulla ei ole tosiaan mitään vuokkoja ja mietinkin, että ne sopisivat hyvin tuonne koivikkoon, joissa koivuista huolimatta on kostea ja ravinteikas maa.
Johan vitsin lykkäsit.
Siivoushullu,ei ikuna;)
On mulla aro-valko,kelta ja hämyvuokot hengissä.
Niitä saat.
Ostin syysvuokon ja istutin sen omenapuun alle aika varjoiseen paikkaan…toivotavasti sen on kiva kasvaa siellä. Vähän tuulisempi paikka, jossa kasvaa valmiiksi jo akilleijoja. Omppupuu on aika nuori.
Lukaisin vuokkoketjun läpi, mutta silmääni ei ainakaan sattunut että jollakin olisi ollut tällaisesta kuvaa. Anemone palmata oli nimi puutarhamyymälän mukaan, suomenkielistä nimeä ei ollut. Tunteeko kukaan tapausta. Keltainen väri vähän on haihtunut kuvasta, mutta kyllä sen vielä sentään havaitsee. Aloitti kukinnan pari päivää sitten. Minusta aivan ihana.
Minä näin myös tuon palmatan eräässä puutarhaliikkeessä, mutta jätin ostamatta, kun en tiennyt millainen se on. Kaunis on ainakin!
Kaunis joo, ja meillä ainakin toistaiseksi ihan kestävä (3 vuotta). On aika aurinkoisessa penkissä jonka pohja on hyvin läpäisevä kun siellä on hiekkaa. Ei ole levinytkään vielä (ei siemenistä eikä juurakosta) - tosin siemeniä on purkissa itäneenä odottamassa koulimista hyvänkokoinen armeija:-)
Syysvuokko ilta-auringossa.
Joko Merlinillä syysvuokko kukkii :o Täällä ei sen näköistäkään, mutta puskat ovat valtavan suuria ja täynnä nuppuja, odotukset korkealla!
No kukkii, taidan nimetä sen uudelleen elokuun vuokoksi.
höh, mulla puskat pienet eikä muppuja.
Minäkin ihmettelin kun heinäkuun lopussa aukesi eka kukka, nyt on jo hurjasti kukkia(sääli ettei oo sitä kameraa), onkohan tää ilmastonmuutosta vai mitä?