Vuokkolajikkeita on saatava lisää tänä keväänä, pidän niistä aivan mahdottomasti!!
Hoyabella, me asustellaan jossain vyöhykkeellä 4 USDA. Hienoa, että tuo Mount everest on talvehtinut. Luulisin että USDA 8-10 on suunnilleen Italian korkeudella…
Minä laitoin nyt vasta vuokonsiemeniä multiin. tuleeko noin pitkistä hujakoista jotain?
Meillä valkovuokko on itsestään muuttanut tontin takaosaan
Ihan kuin valkovuokkoja olisi tänä vuonna enemmän kuin ennen. Ajelin tuolla kylillä ja huomasin, että valkovuokot olivat levinneet valtavaksi matoksi joidenkin nurmikoille, uudehkot pyörätien reunat alkavat täyttymään ja metsät ovat niitä pullollaan. Jopa meidän pihassa kukkii pikkuinen pläntti, vaikka luulin niiden jo aivan hävinneen. Onkohan ollut jotenkin erityisen suotuisa vuosi niiden levitä?
Ternivuokko aloittelee
Samoin tämä viime kesänä hankittu vihreä.
voi KÄÄK kun nämä vuokot on vaan niin ihania…
siis nämäkin…
hitsin nätti tuo Kurpan vihreä. Oon joteskin nykyään ihastunut noihin vihreisiin kukkiin
Jos inhoan lehtokotiloita niin noi fasaanin pirulaiset söi vakovuokkojen nuput taas kerran.Muutama hassu kukka aukesi.
Unohdin ne verkottaa,tulput kyllä laitoin verkon sisälle.
Myös köynnösruusuun pitää muistaa laittaa verkko.
Niitten nuput katkoo harakka. Kärhöjen nuput katosi viime kesänä,
enää ei katoa päätin mä.
Ovatpa he hohtavan valkoisia! Kauniita
Hämyvuokkoja, kuinka ne tulikin niin hämyisen näköisiä.
Mikä olisi hyvä paikka syysvuokolle? Mun vanha syysvuokkoni ei ole kukkinut kertaakaan, mutta suureksi ilokseni näyttää kuitenkin olevan hengissä. Se on kai siirrettävä pois ritarinkannuksen alta ja uudenkin ostin Türiltä. Toivon niin, että vielä joskus näkisin niiden kukkivankin, mutta sitä varten tarvittaisiin varmaankin se oikea ja sopiva paikka.
Eikös joku tosi lämmin paikka ois hyvä ? Odotan viisaampien vastausta kysymykseesi, kun itsellänikin on Türilta mukaan tullut iso syysvuokko. Kaksi viime keväistä on hengissä, paahteisessa rivieranpenkissä, mutta siinä on vaan vähän ahdasta.Aikaisemat syysvuokot eivät ole koskaan nousseet talven jälkeen ja mietin, että kasvuolosuhteiden täytynee olla lämpimät. Mutta, oottelen sitä tietävämpien vastausta.
Mulla syysvuokot kasvavat aurinkoisessa etelärinteessä mutta isojen omenapuiden reilusti varjostamina. Kasvualusta melko multava ja läpäisevä mutta saveakin seassa eli pidättää myös kosteutta jonkin verran. Tuntuvat viihtyvän mukavasti ja lisääntyvät hyvää vauhtia poikasista.
Kiitos. Istutanpa heidät sitten aurinkoiseen, lämpimään paikkaan. Varjostusta siihen ei kylläkään saa. Tarvitsevatko tukea?
Eivät ole tukea tarvinneet napakasti pysyvät pystyssä.Minulla on joku valkoinen lajike, nimi hävinnyt, se kasvaa tönkkösaven päälle tehdyssä sanomalehti penkissä, joka on kesällä aika kuiva mutta on sen hyvin kestänyt eikä varjostustakaan ole.
Luulisin että talvimärkyys on kuitenkin sen pahin tuho
Kiitos, kiurunkannus. Yritän löytää noille kummallekin mahdollisimman hyvän paikan. Varmuuden vuoksi laitan varmaan eri paikkoihin, jotta edes toinen selviäisi hengissä ja toivottavasti jopa kukkisi. Lisääntymisestä en vielä haaveilekaan.