Voitaisko vaihtaa johonkin?
Sopii, muistuttele vaan sitten keväällä.
Oo… Voi kun mullakin olisi joskus kunnon karhunlaukka-apajat. Ihan kasvimaalle olin ajatellut sitä laittaa, vadelmapensaiden varjoon. Vaan saattaa olla, että vadelmat on vielä ensi kesänä liian pikkuruisia varjostamaan. Mutta jos noista jotain itää, niin taidan sitten siirtää suoraan äidin metsäiselle ja varjoiselle pihalle. Voisin myös ostaa tai vaihtaa keväämmällä, jos joltain liikenisi?
Mä olisin myös käsi ojossa jos jakoon asti joltakin riittää. Koitin viime talvena siemenestä, mutten saanut itämään. Ei kyllä tainnut mennäkään mun idätykset ihan ton ohjeen mukaan.
Kannattaa vilkaista myös lähialueen taimitarhat!
Täältäkin saattaisi karhunlaukkaa keväämmällä saada. Joitakin alkuja olen jo laittanut jakoon, mutta täytyy katsoa taas, miten ja missä keväällä nousee. Osa on levinnyt nurmikolle, eli ne lähtee ainakin…
Pitääpäs muistaa kysellä sitten keväämmällä taas josko Birdyn pihaan olisi putkahdellut ylimääräisiä!
Karhunlaukka noussut, muutamalle riittää alkuja (allergian vaivaama nenä haistaa sen verran sipulin aromia lehdistä, että eiköhän se tuota ole). Missähän vaiheessa on paras laittaa jakoon - nyt vai vasta kukinnan jälkeen?
Birdy, laiton hölöö.
Onko tämä karhunlaukkaa ?
Jos tuoksuu sipulille, niin juu on.
Birdy kiitos, maistuukin sipulille, mulla on toistakin saman makuista, mutta se on matalampaa, siksi kyselin.
Liekö sekin sitten karhunlaukkaa,laitan kuvia, kunhan ne kukkivat.
Tuota meillä on piha täynnä. Kukkapenkeissä ihan ok, mutta kun nurmikkokin puskee… Laitan tuossa muutamalle postiin sipuleita, jahka saan aikaiseksi. Syötäväähän tuo on, hyvää leivän päällä.
Onko sillä noin pyöreät lehdet??
työnsin karhunlaukan lehden 8-kuiselle lapsukaiselle käteen, ja se mussutti sitä ainakin 15 minuuttia famun mieliksi…
Katoaako karhunlaukka näin kesällä vai kuoliko mun niin rakkaat alut(sain multa-mantalta), kun mitään ei näy - HARMITTAA!!!
Vähis älä harmittele yhtään karhulaukka katoaa näkyvistä kukinnan/siemen tuotannon jälkeen ja ilmestyy taas ensi keväänä.
Mutta älä kaivele sitä kohtaa missä pitäisi olla sillä on pienet sipulit ja ne kaivaa vahinkossa ylös ja silloin se häviää
Minäkin ihmettelin kun meni ruskeaksi, varmaan nousee sitten ens keväänä!
Kiitos tiedosta, toivottavasti nousee eksi keväänä, minä kun kuvittelen ettei noita taimitarhoilta saa.
Minäkin ostin karhunlaukan siemeniä ja nyt olis yritys saada ne itämään. Kylmäkäsittelyn siis vaatii, joten jos kylvän ja isken purkit tuonne ulos. Ei kai siellä liian kylmää voi olla jos syyskylvötkin onnistuu?