Luin tämän viestiketjun uudestaan. On hyvä tietää, että karhunlaukan maanpäälliset lehdet häviää keskikesällä, ja nousee seuraavana vuonna taas uudelleen kasvuun. Ei tarvitse ihmetellä että kuoliko ne nyt sitten kaikki pikkutaimet. Purkkiin istutin ne vielä, kun meillä on yöt vielä kovasti pakkasella.
Ainakin Imatran Prismassa, hedelmäosastolla, on myynnissä karhunlaukan taimia hintaan 2,49.
Karhunlaukat hyvin talvehtineet.
Karhunlaukka on herkkua. Vuosia sitten sain useammalta penttiläiseltä karhunlaukan alkuja ja nyt omani ovat alkaneet levittäytymään, pieniä siementaimia nousee sieltä täältä. Haaveissa sellainen karhunlaukkakasvusto josta saisi keväisin kunnolla satoa
Kiitos ,Kurppa, kun laitoit kuvan taimista.
Olen ainakin 20 tainta istuttanut 4:n eri paikkaan, ja toivon, että joku ainakin nousisi.
Sain kerran karhunlaukkataimen joltain puutarhanettiläiseltä, mutta se hävisi kun siirsin kasvimaan uudelle paikalle. Piti ostaa taimi viime vuonna mutta unohdin. Täytyy muistaa tänä vuonna kun meen Sundille Pietarsaareen. Niillä varmaan on niitä.
Siirsin karhunlaukan taimet kun olin istuttanut ne luultavasti väärään paikkaan, nyt ovat kyllä kasvimaalla .Sain ne aikoinaan joltain täältä, mutta eivät kovin runsaasti ole lisääntyneet, ehkä johtui kasvupaikasta. Suunnittelin jo monena kesänä että ne siirrän, sitten kun ovat kukkineet ja olen kerännyt siemenet. No siemenkasvua en ole onnistunut saamaan kasvamaan uuteen paikkaan, joten nyt siis koko kasvit on siirretty ja ilman mitään siemenien odottelua. Ehkä se luontainen lisäys on helpointa että siementää itse kasvupaikalleen.
Tänään kävin Haminassa pihavierailulla.
Siellä oli karhunlaukka hienosti esillä.
Siellä munchenin kasvitieteellisessä kasvoi karhunlaukkaa satoja neliöitä aluskasvina.
Isäntä valitteli, että hyi kun tuoksuu valkosipuli. :w00t:
Sain 2 karhunlaukan tainta taimivaihdossa Kurpan luona. Istutin ne samantien pikku metsikköön pihatien vierelle. Ens keväänä sitten näkee että nouseeko sieltä mitään vai tuliko valittua huono paikka niille. Valoa siihen ei paljoa tule, pitää ehkä pikkusen karsia kasvustoa. Kattelen sen tarpeen sitten keväällä.