Yksityisviesti ja sen toiminnot

Niille joilla se kuori vaan pomppii antaisin neuvoksi seuraavan: käykää läpi yksitellen jokainen saapunut yksityisviesti. Vaikka ihan niin että avaatte sen uudelleen (vaikka näyttäisi että on avattu). Ainakin sillä tavalla voitte poissulkea sen että siellä on jokin avaamaton viesti olemassa. Sitten jos jokainen on aivan varmasti avattu, on aika ottaa yhteyttä ylläpitoon. He kyllä selvittävät mistä kuoren aktiivisuus johtuu, mutta tuo ilmeisin syy on jokaisen itse kyllä ensin eliminoitava Ja ottakaa huomioon myös että jos olette luoneet hölöille kansioita joihin olette niitä siirtäneet, tsekatkaa myös niiden sisältö, eli jokainen viesti sieltä kansioiden sisältä

Minä niin tykkäsin siitä edellisestä “hölöilmoittimesta”, jossa tuonne yläkulmaan ilmestyi suuri palkki jossa luki selkeästi kuinka monta viestiä on saapunut ja keneltä. Saiskohan sen vielä takaisin jos oikein moni sitä toivoisi? Tuo pomppiva kirjekuori on ainoa toiminto, joka minua on koskaan nyppinyt näissä pentin uudistuksissa :frowning:

Välke, samaa kaipaan minä.

Nyt sekuori katosi! Läpsyttelin kaikki viestit auki ohjeidenne palkinto mukaan ja jossain touko-kesäkuun vaiheella mennessäni kuoren huomasin herenneen pomppimasta. Kyllä tämä tietotekniikka on hyödyksi, iloksi ja palvelee meitä kun vain osaisin sitä soveltaanaurua

Heh, olipas sitten minunkin tietotekniikkatumpelon näin-minä-tekisin-neuvosta jotain hyötyä, vähänks olen tyytyväinen :O)

Onkos muilla ollut ongelmia yv:n kansa vai olenko ainoa?
En pysty kirjoittamaan yksityisviestiä ollenkaan. Pääsen valitsemaan kenelle viestin lähetän ja pystyn kirjoittamaan otsikonkin, mutta viesti kenttään ei kursoria tule vaikka kuinka naputan. Saan kyllä maalattua tekstiä (jos vastaan viestiin), mutta tuohon maalaukseen homma sitten jääkin. Käytössä on firefox 3.6.

Opera 10.10:llä käyttäessä onkin sitten eri juttu. Avaa jostain syystä (Lähetä uusi viesti-namiskasta) 2 tyhjää välilehteä viestin kirjoitusta varten ja viestit lähtee ihan hyvin. Sisään kirjautumisen kohta on kyllä aivan sekaisin. Käyttäjänimi-laatikkoon ja salasana-laatikkoon onnistuu kirjoittamaan, kun kirjoittaa siiden yläpuolelle.

Näistä asioista olen jo ottanut yhteyttä ylläpitoon, joten asiaa kait korjataan.

PikkuM, sama ongelma ja asiasta on informoitu eteenpäin. Moni onkin palannut aiempaa ff-versioon tai käyttää jotain muuta selainta pentissä ollessaan.

Privaattiviesteissä on nyt myös samanlainen viestiruutu kuin keskusteluissa.

Hyvä, kiitos!

Kiitos korjauksista! Nyt toimii taas.

Voi apua!! Miten ihmeessä lähetän YV.n monelle, siis saman viestin kaikille haluamilleni?

Jos pystyisi edes copy-pasteamaan tekstiä viestistä toiseen tai Wordistä viestiin - minä en ainakaan ole onnistunut tätä tekemään, vaikka viestieditorissa tätä varten kuvakkeita onkin. :-/

Olenko todella näin tumpelo vai eikö se oikeasti onnistu?

Jaa että copy- mitä…?! (retorinen kysymys…)

Kestää melkoisen kauan lähettää vaikkapa 25 kertaa samat ajo-ohjeet kaikille. Mutta onhan mulla aikaa, nyt kun sain nettitikun taas toimiin ja koneen verkkovirtaan…

Kopiodun viestin liittäminen hölöviestikenttään onnistuu hiiren kakkosnapilla siten, että valitset ensin Liitä tekstinä ja sen jälkeen pystyy hiiren kakkosnapilla normaalisti liittämään kopioimansa tekstin ja lähettämään sen.
Varsinaista ryhmäviestimahdollisuutta ei täällä tietääkseni ole olemassa.

Voisi olla helpompaa pyytää kaikilta sähköpostiosoite ja lähettää sieltä ryhmäviesti.

Kiitos Raakki, yritän…

Vastaustestiin tuli ilmoitus "viesti lähetetty onnistuneesti". Testaan vielä sitä aiemmin yrittämääni - se on hiukkasen hankalampi tapaus koska ei ole kirjautuneelle nimimerkille, mutta olen hänelle aiemmin kuitenkin onnistuneesti laittanut vastauksen kysymyksiin. Oletan…

Muoks: "einimimerkkiä" -kirjoittajalle ei lähde hölö.  Tarkistin ne aiemmin lähettämäni viestit ja ei siellä kyllä ollut mitään mainintaa että hänelle olisin lähettänyt mitään aikaisemminkaan. Luulin vain viestin lähteneen normaalisti silloin.  Eli siitä oli kai kyse, penttiin kirjautumaton voi lähettää hölöä mutta hänelle ei saa lähetettyä vastausta takaisin.  Kiitos avusta teille!

Jos noin on, niin sehän on selvä virhe ohjelmissa - ei kirjautumattoman pitäisi pystyä viestiä lähettämään!

Minullekin on kyllä tullut hölöjä noilta Jxxxxx -sarjoilta ja heille olen kyllä pystynyt vastaamaan, mutta hehän ovatkin silloin jo rekisteröityneet ja sissänkirjauneet, mutta ilman nimimerkkiä.

Ajattelin siivota aika pitkäksi kasvaneen yksärilistani, eli tallentaa halutut omaan koneeseen ja sitten poistaa kaikki. En kuitenkaan keksinyt, miten tallentaminen järkevästi tapahtuisi, aloitin copy & pastella, mutta se vie kyllä enemmän aikaa kuin minulla on käytettävissä. Loin uuden kansion, mutta se näyttäisi syntyneen palvelimeen, sitä voisi tietty käyttää välivarastona siirtämällä tallennettavat viestit siihen, jos olisi tapa tallentaa koko kansion viestit tekstinä omaan koneeseen. En edes keksinyt, mikä on viestilistan päällä olevan Tallenna-palkin funktio, tallentaako se vain oman profiilin? Olisko joku viisaampi tässä asiassa?   

Eipä noitten viestien tallentamiseen tällä foorumilla paljon muita konsteja ole, kuin siirteleminen yksitellen omaan kansioonsa. Tosin melkein yhtä nopeasti ne kopioi ja siirtää omalle koneelleenkin.

Se Tallenna -nappi tallentaa haluamasi ilmoitukset saapuvasta viestistä joko sähköpostiisi tai kännykkään ruksista riippuen.

OK, kiitos Raakki, tilanne se mitä pelkäsinkin. Ehkäpä joskus ehdin kopsata copy-pastella, eri kansioon siirtämisestä ei ole iloa, kun ne ovat edelleen palvelimella eivätkä koneellani. Olkoot nyt sitten siellä.