Yksityisviesti ja sen toiminnot

Viestisi on lähetetty kaikille vastaanottajileen - käännösvirhe vai voiko saman viestin lähettää useammalle kerrallaan. joku asiaa jo kysyikin kun halusi lähettää osoitteensa taimivaihtoon tulijoille.
onko kukaan kokeillut? nimimerkkien väliin ; niin kuin sähköpostissa vai jotain muuta jos yleensä toimii?

olisiko mitenkään mahdollista, että chali laittaisit helpon ohjeesi, kun sen valmiiksi saat, tänne säästyväiseen ketjuun. - ajankohtaisiin tehty yksärit.-ketju häviää alkupäästään jo kolmessa kuukaudessa…

ps - tuohon edellä olevaan kysymykseen onkin jo vastaus olemassa

Ei ole ollut ongelmaa siinä ollenkaan. 

ohje samalla kertaa useammalle lähetettävään yksityisviestiin (yhdenlainen; toisenlaisiakin voi olla)
klikkaa etunimeäsi oikealla ylhäällä, klikkaa omaa sivuasi, oikealla on lista saapuneista viesteistä ja sen alapuolella kohta kirjoita uusi, klikkaa taas, löytyy kohta vastaanottajat, johon voi kirjuutella ritirimpsun nimimerkkejä pilkuilla eroteltuina… - ainakin minulla noin. aihe-kohta piti mielestäni täyttää myös; onko ajo-ohje hyvä?
tein tuon vanhalta muistilta. nyt olen kokeillut sen ja päteväksi ohjeeksi todennut niin että uskallan laittaa sen tänne säilyväiseen ketjuun jos vaikka tarvitsevat osaisivat etsiä sitä ns oikeasta paikasta

edit - tuo sama täytyy olla mahdollista tehdä “suoremmin” avaamalla kirjekuori-ikonin. voisiko joku jota on siunattu sillä, katsoa kuinka se sillä tavoin toimii ja kertoa täällä ohjeeksi. - minullahan kirjekuorta ei ole näkyvissä niin että joudun tekemään näitä mutkia:_)

Uuden pentin toimintoja koskevissa mietteissä kannattaa lukea sitä koskeva ketju jossa on neuvoja ja ohjeita. En enää jaksa siitä jokaiselle alusta asti uudessa pentissä mukana ollutta henkilökohtaisesti muistuttaa, jonkinlainen kipuraja mulla on jo sen suhteen ylittynyt,   mutta tässä taas kerran : Yksityisviestin lähettäminen usealle henkilölle yhtä aikaa, ohje on viimeisellä sivulla. Löysin sen heti kun avasin ko. ketjun viimeisestä sivusta. 

Puutarha.netin palvelut   Uusi Pentti 2016: Neuvoja ja ohjeita

kiitos nuu:-) - toki tämä edelleen on ns uusi puutarha.net mutta muutaman ajan päästä ei enää ole. kun on valmiina nuo eri aiheita käsittelevät ketjut, ei liene pahitteeksi vaikka tuplana laitetaan ohjeet kuhunkin omaansa myös.  
en tiedä miten olet tehnyt tuon linkittämäsi ketjun, joka on helposti löydettävissä kun se on aktiivinen mutta ennen äskeistä juttuasi edellinen on brexit-päivältä. ja jos menet etusivulta kohtaan Puutarha.netin palvelut saat listauksen (verkko)kaupasta ja (kasvi)kortistosta verkkolehteen. vasta sen jälkeen tulee uusi puutarha.netin palvelut-otsikko, tällä kertaa vihreällä palkilla ja sen jälkeen aihealue Uusi Pentti 2016: Neuvoja ja ohjeita
toki se löytyy ellei ole kärsimätön ja jätä alasvieritystä kesken.
ja yllä oleva sillä varauksella, että minun ff 47.0.1:ssäni noin, muilla voi taas olla ihan muunlainen näkymä:_)

Mitenkä noita hölöjä poistellaan? En ole vielä muutamassa päivässä törmännyt siihen ohjeeseen mutta jossain mainittiin että ne häviäisi itsekseen jonkun ajan päästä! Toivottavasti ei.

Yksityisviestin poistaminen   tai  siirtäminen kansioon
Mene profiiliisi (ukkelin kuva yläpalkissa). Siellä postilaatikkoosi. Siellä viesteistäsi ruksaa ne jotka haluat poistaa tai siirtää erilliseen kansioon.
Rullaa ruudulla näytön loppuun. Klikkaa mustaa nuolta vihreän Go-laatikon vasemmalla puolella.  Valitse esille tulevasta valikosta toimenpide.

http://puutarha.net/keskustelut/Uploads/Images/8fbb8d54-3391-456d-92f8-d6a1.png

Kiitos Nuu, onnistuihan se hyvin. Niin hyvin että unohdin kiittää. :slight_smile:

tuplana vielä rean kuvagalleriaan jo laittamani tieto ja lisätiedo, että viesti on lähetetty 28. ja vastaus 30. kesäkuuta kun päivämäärät tarkasti katsoi->
kyllä sinä minulle kesällä lähetit viestin ja vastasit myös minun lähettämääni viestiin.
minä puolestani pyydän aina tiedon sähköpostiini kun viestiini vastataan. sieltä sitten olen lukenut sekä sinun että muiden vastaukset kun yhtä hankalaa kuin sinulla, oli minunkin yksityisviestit hakea, kun kirjekuorta ei ollut.
kaksi viikkoa sitten uuden koneen ja käyttöjärjestelmän mukana sain sen näkösälle ja myös punaisen täpän numeroineen = lukemattomien viestien määrä. tänään vasta oli aikaa perata viestien sisältö. siksi sinulle tuli nyt näkyviin lukukuittaus kuukausien takaa.
ja sitten semmonen tieto, että nyt kun etusivun kirjekuorta klikkasin ja sieltä ilmaantuneen listan oikean yläkulman kaikki-kohtaa, niin esiin tulevat todella kaikki (vanhin 6.4.2008 nimimerkki giardinalta tullut). myös ne jotka aikoinaan olin jo tarpeettomina ja tilaa vievinä poistanut:-)

Mai-lee, mietinkin että mitä olen sinulle nyt lähipäivinä lähettänyt, kun tuli sähköpostiin sinulta lukukuittaus.
Ymmärsin sitten rean viestistä, että enhän minä nyt mutta silloin kyllä :grinning:.
Pitäisi näköjään siivota miltei heti se laatikko ettei lähetä sitten vuonna kivi ja kanto uudestaan kuittauksia vanhoista jutuista.

Täällä on ohje yksityisviestien poistamisesta kolmen vuoden takaa. Nyt ei enää viestien poisto onnistu :frowning:

Kiitos Nuu. Ei tässä mitään paniikkia ole. Katsotaan nyt taas, jospa joskus tämäkin hoituisi.
Täällä on muutenkin nykyään niin hiljaista. Tuntuu ettei paljon kirjoitella ainakaan aiheista, jotka minua kiinnostavat.
Tuo puutarhuri sairastaa taitaa olla ainut, jossa on jatkuvasti juttua. Ja kun puutarhurit aikansa sairastaa, loppuu sekin kirjoittelu.

Yritin taas poistella ikivanhoja viestejäni, mutta ei se onnistu vaikka toimin ohjeen mukaan. Mikä neuvoksi?

Minun näkymässäni näkyy et pari viestii on ja ne on sähkikseen tulleetkin, kiitos vain ja nyt tästä sivustosta ne ei enää edes aukea enkä pääse sinne ollenkaan mitenkään.

Yksityisviestien poistaminen on taas puhuttanut.  Kokeilin tänään poistoa sekä lähetetyissä että saapuneissa hölöissä,  mutta ei tunnu tapahtuvan mitään kuten ei tähänkään asti ole tapahtunut.

Viimeksi kesäkuussa 2021  laitoin ylläpidolle pyynnön 2 toimimattoman asian korjaaminesta:
“Kaksi toimimatonta asiaa pentissä. 1) Seuraamisen poistaminen ei onnistu , 2) yksityisviesteistä viestien poistaminen ei onnistu. Nämä ei ole toimineet koko tänä uuden alustan aikana ja tasaiseen tulee käyttäjiltä kyselyitä nimenomaan siitä ettei yksityisviestejään pysty siivoamaan.”

Ja vastaus:
“Näihin toimintoihin ei ole nykyisessä alustassa tulossa korjausta. Seuraavassa versiossa tehdään isompi remontti, mutta aikataulu on vielä auki. Ensin on päivittymässä tuo etusivu/artikkeleiden puoli ja sitten perästä käsin keskustelu ja kysy vastaamme osiot.”