Niin, ja sitten on vielä ruskolilja. Mutta sehän ei taida siemenistä ja itusilmuista lisääntyä ollenkaan, vaan vain sipuleista -se se ei siis ole…
Heinäkuussa kukkii. Toimiikohan linkki kuvaan...
http://i152.photobucket.com/albums/s190/kankkis/DSC07734.jpg
kuva viime kesältä ko. liljasta. Siemenet ohuita, paperimaisia, ruskeita.
soo, likainen?
Toinen kuva samasta liljasta
http://i152.photobucket.com/albums/s190/kankkis/DSC07731.jpg
Kibuvitsi, onko tuo sinun liljasi marhanlilja?
Näyttää kovasti samalta, kuin minun liljani…
on, sama tapaus on kyseessä
No, höh… mä olen luullut olevani varjoliljan omistaja… :DDD
Pitänee sitten oikeasti hankkia sellaisia. Marhanlilja ei taida olla yhtä haluttu/arvostettu vai ;)?
Marhanlilja olisi varmaan tosi haluttu, jos joku tietäisi sellaista olevan olemassa. Ja Ruskolilja tekee itusilmuja, mustia ja kauniita! Sahramililja , tulisemman punainen ja ehkä isokukkaisempi, ei tee itusilmuja…
paljon enemmän, sanoisin
varjoliljaa kaupitellaan ties millä ulkomaanelävien sivuilla, marhania ei
olkaamme onnessa, tykkään ainakin…
Mä tykkään myös, ovat oikein kauniita :).
Kiitos, että jaksoitte neuvoa :). Taitaa ne heinämäiset alut kukkapenkeissä olla sitten tosiaan kaikki parvitulppaanin alkuja,
olin vähän toivonut, että osa olisi liljanalkuja, mutta ehkä niitäkin ilmestyy jossain vaiheessa
On mulle ainakin tosi tärkeä lilja, sain se anopilta muka ‘myyränkarkoitukseen’. Eihän sillä mitään virkaa siinä ollut, mutta sain kauniin perinnekasvin pihalleni!
Tosi upea tuo marhanlilja!
Sinipunavaulan kasvattajat! Nyt olis taimet koulintavaiheessa, mutta kuinka monta niitä mahtuu siinä 5 litraa multaa vetävään ruukkuun. Onko kovin juoppo? Kiipeileekö tanakasti naruja pitkin. Niinkuin huomaatte tämä on minulle täysin tuntemeton kasvi. Oli taas niin kaunis kuva pussin kyljessä että väkisin tarttui kaupassa mukaan.
Kurkkua ja vesimelonia kylvin tänään.
Eilen kylvin näilä näkymin tämän kevään viimeiset. Ruusupapua, kanariankrassia, miinanköynnöstä ja tarhaneitoa. Nyt alkaa olla aika tuskailun minullakin, minne ihmeeseen saan koulitut taimet mahtumaan!
Muuten, siellä plumeria-purkissa ei näy elämää vieläkään…
Kellokukka, minulla oli viime vuonna, mutta sain siemenet niin myöhään, että eivät kunnolla ehtineet kukkia. Ehkä kolmesta korkeintaan viiteen tainta laittaisin sen kokoiseen purkkiin. Kasvavat paremmin kun ei ole liikaa, Hyvin kiipeili naruja pitkin. Viime kesän perusteella en osaa sanoa onko kuinka juoppo, kun taivaalta tuli vettä jatkuvasti;-) minulla olivat puolivarjossa, mutta tänä kesänä aijon osan laittaa aivan aurinkoon.
Trigona, hyvä keino saada tilaa uusille koulituille on antaa kaikki ylimääräiset taimet ystäville ja naapureille;-) Saa nähdä kauanko uskaltavat tulla käymään, kun aina uusia taimia tuputan mukaan!
Kiitos PirjoA vastauksesta. Tykkäsitko kukasta? En tiedä mikä hinku minulla on tänä vuonna köynnöksiin, kun olen laittanut mm. keisarinelämänlankaa ja se mokoma iti kahdessa päivässä. Nyt en tiedä mihin noiden kuuden kasvinroikaleen kanssa joudun kun ovat nyt jo 10cm. Uskomaton elämänvoima.
En minäkään tiedä mikä tauti tämä köynnösten kasvattaminen on;-) Minulla on esikasvatuksessa Keijunmekko,Kelloköynnös, Purppuravaula,Sinipunavaula ja Hopeaputous näitä kaikkia monta purkkia! Kylvämättä on vielä Aito elämänlanka, Tuoksuherne ja Ruusupapu ainakin;-)Voit vain arvata mikä viidakko on jo nyt! Sinipunavaula oli kaunis, tosin ensimmäiset kukat viime kesänä tulivat niin myöhään, kun oli huono kesä ja myöhään kylvin. lisäksi olisi pitänyt olla varmaan aivan auringossa viime kesänä.
Kellokukka ja PirjoA: ovatko sinipunavaulat hitaita itämään, vai ovatko hitaita vaan minulla aloittelijalla? Olen kylvänyt siemenet 27.3, ja pussin kyljessä luki, että itämisaika on 7-14 vrk. Olenkohan siis mokannut jotenkin kun ei vielä kuulu mitään…