Nappaise nuput pois viola samettikukistasi, niin alkavat haaroittumaan.
Minun taimeni vasta pieniä ovat, ne ovat nimittäin vielä pusseissa lukuunottamatta kylmäkäisttelyä vaativia. Osan niistä otin viime viikolla sisään, mutta vielä on aikalailla hiljaista. Parissa purkissa on muutama piippo näkyvissä.
Tosin tänään yritän saada muutaman siemenpussukan kylvettyä itämään, mutta olen yrittänyt venytellä tätä kylvöaikaa ihan tilan puutteen vuoksi. Viime vuonna tuli tilanne, etten oikein saanut taimia mahtumaan mihinkään järkevään valoisaan paikkaan.
Onneksi alkaa olla kylvöt loppusuoralla! Samettiruusuja ja Päivikkiä vielä ja ehkä jotain satunnaista, mieleen juolahtavaa.
Alkaa nimittäin tämä kirjanpito vaikeutua ihan äärimmilleen; kirjekuori loppuu!
Kun ulkona lotaa vettä, niin koulin sitruunamelissat, kanelibasilikat, koruköynnökset, salviat ja villi rukolat (tuppoina).
Kiitos annesurfs! juuri tunti sitten pistelin purkkeihin siemenet,
Väliaikakatsaus: ennen huhtikuun kylvöjen alkua taimitilanne - n. 400 pikkupurkkia.
anita, sitä on aherrettu…:=))
Istuttelin äsken noin 40 valmista pikkutainta, petunioita ja leijonankitaa, sain ne tänään iesteriltä postissa.
Euffis, paljon muuta ei malta tehdäkään Ja huhtikuun kylvöt on siis vielä aloittamatta
Lisää avautumista Lord Nelsonin siemenistä. Tomaateista (ildi) ei mulla itänyt yksikään. Muiden toimittajien siemenet iti kaikki…ja noita ildejä kylvin kolmessa erässä…kahdessa erässä purkin toisessa laidassa oli toisen toimittajan tomaattia, jotka iti ihan normaalisti, mutta nämä ildit jätti itämättä ihan joka ikinen. Siemen oli ostettu tammikuun lopussa. Viimoset nelsonin siemenet tähän taloon.
Onkohan se tuolla Ildillä joku rotuominaisuus? Äitini myös valitti Ildien itämättömyyttä eikä ne olleet N:n siemeniä.
Miulla on omista Ildeistä kerätyt siemenet itäneet hyvin. Alkuperäinen taimi vuosia sitten Mai-leelta.
Kurpitsa, mielenkiintoista! Muistuttavatko alkup. Ildiä minkä verran, eikös ne ole F1-siemeniä? On siis vakiintunut ominaisuudet sukupolvien aikana.
Ihan samanlaisia on taimet ja tomaatit joka vuosi olleet.
Sääli nyppiä samettikukista nuppuja. Pariin taimeen jätin nuput, muista taimista nippasin nuput pois.
Kyllä minullakin LordNelson siemenet itivät heikosti, jokaisesta pussista ainakin jokunen siemen iti. Huonoiten orvokilla, joka oli F1 siementä, sain pussillisesta vain 4 tainta. Haksahdin ostamaan niitä ensimmäisenä, kun ei muita siemeniä ollut vielä missään kaupoissa.
No, olettekos saaneet noista nessoneista sitä, mitä piti tulla? Lajikin on niillä hukassa, sanoo kokemusta omaava sydämistynyt ja pettynyt viime kevään epäonnistuja…
ps. Sitä vaan ihmettelen, että myyjät kehtaa ottaa niitä eteenpäin myytäväksi…
Niin on sääli nyppiä viola, mutta näin iesteri on minua opettanut jo 10 vuotta sitten. Ja hyvin on toiminut toi konsti.
Kyllä nelssoneista on tullut mitä luvattu, joskus jopa muutama taimi onnistunut. Hinta/laatu suhde on kyllä pahasti pielessä.
Esim. ahkeraliisat on olleet oikeita, tänäkin vuonna. Ruusuliisa sitten viime vuonna olikin vain ahkeraa tms. pientä erehdystä kuitenkin.
Mullakin Ildit iti 100% ,omista tomaateista siemenet.