2009 Kylvöt, Suljettu

olettekos käyttäneet vanhaa multaa kylvöissä. Mulla on tuollaisia puutarhalta saatuja kylvökennostoja ja viime vuotista kaktusmultaa. Mahtaiskohan siihen uskaltaa kylvää? Pussi on kyllä ollut teipattuna kiinni mutta sitä on säilytetty komerossa. Ei muuten mutta kylvöhommat kiinnostais enkä pääse hakemaan vielä multaa…:frowning:

Minnimi, ihan saman asian ajaa kun saa taimille lähelle +10º lämpötilan esim. yöksi. Silloin lehtien välit jää lyhyemmiksi ja taimista tulee napakampia.

En itsekään käytä ainetta.

Kaikki pelargonian siemenet itivät. Onko kukaan kokeillut siemenestä kasvattaa, ehtiikö kukkia kesän aikana?

Ehtii ihan hyvin.

No sittenhän niitä pitää alkaa hoitamaan, eikä unohtaa ikkunalaudalle :slight_smile:

Minulla oli viime kesänä siemenestä kasvatettuja pelargoneja. Kukkivat, eivät kylläkään mitenkään runsaasti. Luin jostain että eka kesänä kukinta on vaatimattomampaa.

Tammikuussa kylvin ja elokuussa kukkivat viime kesänä, kannattaa kokeilla...jatkuu....pakkasilla kaikki taisitvat nyt sitten paleltua, eikun uutta siementä multaan.

Helmikuun lopussa kylvin ja ainakin osa kukki syksyllä.

Jos noissa talventörröttäjissä on vielä siemeniä, ovatko kelvollisia kylvöön? (Siis perennoissa)

Upeita pelargoneja lumilla.

Harjoittelin muutamalla laadulla näin tauon jälkeen: jaloritarinkannus, lehtoakileija, pikkusormustinkukka, kuuruoho, täplä- ja punapipo, nukula ja isotähtiputki.

Miikos, laitoitko kuuruohot ulos vai sisään?

Ajattelin ne ulos laittaa, kukkivat sitten vasta toisena kesänään. Korjatkaa joku, jos kannattaa tehdä toisin :slight_smile:

Irsa, itse ainakin keräsin viimme talvena vielä maaliskuussakin siemeniä ja oikein hyvin itivät.

No nyt ois Keijunmekko ja Amppelimansikka mullan päälle ripoteltu. Todennäköisesti kärsin tästä vielä talvilomalla kun pitäs lähteä viikoksi pois…:smiley:

Tähän asti sinnittelin kylvämättä mitään, nyt tuli lankeemus. Toiselta puolelta saapui siemenkirje, ja samalla omista varastoista lisäksi eli ulos menevä lokerikko 6 x 17 = 102 sorttia taitaa tulla täyteen.

Chiliä on n. 70 lajia, tosin vain kaksi siementä kutakin, chilikirjeestä. Olisi jo kiire tökkiä niitäkin

Keijunmekko-kyssäri: Tarvitseeko keijunmekko koulimista? Monta keijunmekkotainta kannattaa laittaa kasvamaan 15-senttiä halkaisijaltaan olevaan amppelliin? Neuvosta kiitollisena, Ahdekaunokki

Ahdekaunokki, keijunmekko ketjussa, köynnöskasveissa on valtavasti neuvoja kasvattamiseen sieltä vaan viime kevään kasvatuksia lukemaan! Tarvii koulimista ja kolme tainta sen kokoiseen purkkiin!

Onko oikea paikka kysyä, kun mietin, että voiko kesäneilikat jo kylvää, kun ne saa maahan täällä vasta toukokuun puolivälissä. Ostin charm whitea ja charm coralia. En viitsisi pilata taimia liian aikaisella kylvämisellä, kun pussissakin on vain 25 siementä.

Pippuri, tämä on ihan hyvä paikka kysyä. Ja toinen paikka josta voit myös käydä kaipaamaasi tietoa etsimässä on kesäkukissa neilikan oma ketju. Pääset sinne suoraan tästä: Neilikka / Kaikki, Yleistä Toivottavasti sieltä löytyy tietoa, itse en osaa vastata.