Noista neilikoista en tiedä mitä ne ovat mutta tavallisia pitää latvoa pari kertaa.
Itse yritän sinnitellä maaliskuulle asti enimpien kylvöjen kanssa.
Heitin tänään multaan kukkaa nimeltä Sailiot. Olivat alunperin jostain ketjukirjeestä ja sain joltakin extrana mm. niitä. Ei aavistustakaan millainen kasvi on. Pussissa oli kuitenkin kylvöohjeet ja kuva. Toivottavasti itävät.
Haa, löysin netistä tietoa, että Sailiot tunnetaan suomessa nimellä Kisantti.
OT, mutta onko Sailiotin kuolemasta jo neljä vuotta??
Pippuri, kesäneilikka kannattaa kylvää jo helmikuussa. Kylvöstä kukintaan menee noin 4 kuukautta. Viime vuonna minulla oli kiinanneilikkaa, huhtikuun puolivälissä kylvin ja se kukki vasta elokuun lopulla (18 viikkoa). Kiinanneilikka on ruotsinnettuna “sommarnejlika”. Taitavat olla sama asia, kiinan- ja kesäneilikka?
Kassikäp, hivenen yli 2.v.
2006?
Joo. 19.12
Niin oli. Etsin vanhoista privoista, mutta en saanut vuotta kohdalleen.
Voi kauhistus. Piti käydä vanhoja keskusteluja katsomassa, kun olen sen verran uusi penttiläinen. Kyllä veti sanattomaksi.
Pari päivää sitten näin yhden ilmeisesti juuri ennen sairastumistaan kirjoittamansa viestin. Aivan hätkähdin, ja sitten tuli kovin surkea olo.
On monen muunkin tullut, etenkin kun noita viestejä on siirrelty…
Ei ole kauaakaan kun kävin siemenlaatikkoa läpi ja sieltä tuli vastaan Sailiotilta saatujen siementen tyhjä pussi. En ole oikein osannut sitä poiskaan heittää…
Alppiruusut ja atsaleat on aseteltu turpeeseen. (Kiitos Euffis, nopsis ja annetti!) Tai ei ehkä ihan aseteltu, siemenet on meikän kärsivällisyydelle sen verta pieniä, että menevät sinne mihin itse haluavat.
Turvetta hakiessani paikallisen puutarhaliikkeen täti kysyi kolme kertaa, että “jaa alppiruusuja? Siis kylvämällä?”. Minulle jäi epäselväksi mitä hän minusta ajatteli. Ehkä parempi niin
Minun kylmäkäsittelykylvökseni olivat odottamassa hankeen pääsyä viileän kuistin sohvan alla, muovilla peitettyinä. Tänään menin niitä sieltä hakemaan ja melkein jokaisessa purkissa oli käyty mylläämässä. Hiiret asialla. Noinkohan on siemeniäkin kulkeutunut purkista toiseen?
Se niistä huolellisesti kirjoitetuista merkkitikuista… :-/
Kyllä työ vaan aikaisin kylvätte. Mää joudun koko ajan aikastamaan suunnitelmieni toteuttamista.
Weikko, älä rupee yllytyshulluksi Pysy vaan omissa suunnitelmissasi
Menikös mulla daturan kylvö siis liian aikaiseksi?
Ettei vaan siemenet menneet hiirulaisten suihin. Oliko ne siemenet peitelty vai mullan pällä?
Saattoi tietenkin mennä :-/ Isompia siemeniä huomasin vielä paljaalla silmällä purkeissa.
Tänään hautasin lisää ruukkuja lumen alle. Multiin meni balkanin kellokkia, harakankelloa, kurjenpolvea, tulikukkaa, ukonhattua, tataariviuhkoa, kärhöjä, morsiusharsoa, hanhikkeja, vuorikaunokkia,
rusettiratamoa, köynnöshortensiaa yms yms
Toivottavasti ainakin osa tuli kylvettyä oikein… Osaa on sekä sisällä että ulkona varmuuden vuoksi.
Kelloköynnös, miks et idä jo? Lila-valkoinen datura on itänyt!