2009 Kylvöt, Suljettu

Huomenna aion kylvää nämä: kuolanpioni, lehtoesikko, ketoneilikka "confetti deep red", pioniunikoita, tellima, tulikukka, ?neilikka "arctic fire", ukonkello, siperiankärhö, harmaamalvikki, kermakello, peikonkello, jaloritarinkannus x 4 värisävyä, tuoksukurjenpolvi ja mustakaunokki. Eiköhän tällä alkuun pääse kivasti Jos oikein vielä kiusaa niin voisi laittaa keijunmekkoa ja chiliä... kasvava kasvi

miikos, pistätkö nuo sisälle kaikki? ritarinkannuksetkin jo? eikö tuu laihoja vai onko sulla viileä tila?

heh, ei siis viileä olotila vaan viileä huone...pomppivaa naurua

Eikun pihalle menee kaikki. Kuolanpioni olkoon muutaman viikon sisällä ihmettelemässä ja sitten sekin menee ulos :slight_smile:

Ja keijunmekot ja chilit sisälle JOS ne tulee jo laitettua kieli ulkoa

Olotilakin on ihan lämmin, ei viileä =D

Voi hyvät ystävät,kyllä täällä hurusakissa on niin lekoisa olla! Multa on saanut kyytiä ja siemenöt viskauteltu hyväksihavaituilla menetelmillä (mikä kullakin) minne kullekkin. Ihania olette ja aika crazyjä!!! Eli lupa hölmöilyyn jatkuu ja hyvää kylvövuotta itse kullekkin pöhkölle!!!!!

tsih. mekö muka pöhköjä...valvontaa

Tuota ei voi enää paremmin sanoa, joten yhdyn edelliseen ja etenkin sitä edelliseen puhujaan aivan täysin ja sydämestäni =)

Tämä pöhkö sekoitteli tiistaina kylvömultaa valmiiksi ennenkuin meille tuli uudenvuodenviettoon sukulaisia. Nyt on vieraat kodeissaan ja mun miehet nukkumassa, ja olen järjestellyt siemeniä. Ekana lähtee multiin amerikanvuokko, pensaskärhö, metsäkatkero, paratiisililja, syysleimu, japaninesikko ja tuoksuorvokki. Nämä on kiireellisimmät, eli tarvitsevat ensin lämmintä ja sitten vasta kylmän kauden. Väittäkää vastaan jos tiedätte paremmin! Olisi noloa, jos joku lähteekin itämään jo lämpimän kauden aikana, eikä minulla ole vielä sitä natrium-mikälie-lamppua, minkä sukulaispoika lupasi antaa. Osa siemenistä kun on siemenkirjeistä, joten ei ole montaa siementä per laji. Ei jäisi sitten varasiemeniä jos taimet kuoleentuu pimeään. apea

kuinka pitkään pidät niitä ensin lämpimässä?

Ohjeissa sanotaan 2-4 viikkoa, luultavasti pidän sen 4 viikkoa, että saavat lämmintä tarpeeksi kauan.

MoonRiver, meidän taitaa kannattaa vielä pitää muutama viikko siemenet pusseissaan, meillä kun kesäkukkaset voi viedä melkein kuukautta myöhemmin pihallekkaan kuin etelässä. Viime vuonna olin näköjään kylvänyt helmikuun alussa keijunmekot ja hyvin ehtivät kesän kukkimaan :slight_smile:

No olipas hyvä kun sanoit, en muistanut tuota. Elikkä minulla on siis aikaa helmikuun alkuun vielä lajitella siemeniä=)

Lukinlilja, no olipa hyvä kun mainitsit! Paratiisililjalle lämmintä…mä kun pidin piirongin päällä muutaman päivän ja pistin suoraan jääkaappiin. Oli taas huonot ohjeet minun pussin kyljessä! Pitää nostaa takaisin lämmittelemään.

(Kiitos vielä kirsikantaimista, yksi heitti mysteerisesti veivinsä, mutta puski uuden juurivesan, muut voivat hyvin…)

Aivan naurattaa, nimittäin tulin tähän koneelle, kun en muistanut paratiisililjan kylvöohjetta. Ajatelkaa, mikä sattuma, että näin monta ihmistä 2.1.09 pitelee paratiisililjan siemenöitä sormissaan! Katsastettuani muutaman sivuston uskon, että paratiisililja tarvitsee valoa itääkseen.

Mikähän mun on, kun yhtään ei vielä polttele kylvöt mieltä?

minullakin on sitä paratiisinliljaa. mikähän buumi tämä on?

Mulla kyllä siemenet mielessä, mutta viikon ainakin vielä pidättelen.

Ensimmäinen siemenkataloogi tuli postista minullekin, tästä se alkaa..

Liisukka, jotain vakavaa se varmasti on? Pitäisiköhän käydä lääkärissä varmuuden vuoksi?