2010 Kylvöt, Suljettu

Huh, varmaan on kyllä ollut Sinipsun miehellä vähintäänkin kuumetta

Mitä Q odottaa itävän

Onnea voi onnea.

Apinankukat on hitaasti mutta varmasti aloittaneet itämisen. Se kuinka kauan kestää, että ne kaikki sieltä tulee esiin, onkin arvoitus, mutta ihanaa...kaksi pikkuista sieltä kurkkii

Ja minä se menin ja sorruin sitten tilaamaan lisää siemeniä.

Mökinihmekukkaa (Mirabilis jalapa L.), Sarvileukoijaa (Matthiola longipetala), Miinanköynnös ''White Feather'' (Ipomoea quamoclit) sekä Kirjokierto (Convolvulus tricolor L.). Ihme että selvisin noin vähällä määrällä. allapäin

Mitään ei ole noussut minun kylvöksistäni, vaikka viikon olen jo odotellut ja niille rupatellut. Mitenköhän tässä taas käy. Ensin en tahtonut millään päästä vauhtiin ja jos pitää moneen kertaan koittaa niin voi olla että myöhässä ollaan.

Paapelolla on ollut aika pieni tilaus.

Q riippuu siemenistä mitä olet kylvänyt joillakin lajeilla on itämis aika aika pitkä

Ai olinkin lisännyt tuon tekstin jo aikaisemmin. En ymmärrä kone sekoilee. Luulin etten ollu kun tekstikenttä oli edelleenkin auki, muokkasin vähän ja lisäsin tekstin. Nyt on sitten muokattuna ja ilman :wink:

Chilejä ja munakoisoja odottelen itäväksi. Tosiaan hoppu alkaa olla jo jos ekasta kylvöstä ei mitään ilmesty. Toisaalta yksi chili ja munakoiso laatu on vielä postin kuljetettavanakin. Tuuaan sit vaan kaikki sisälle syksyllä jos ei ulkona kerkee, onhan tuolla pari natikkaa varastossa.

mumimyy, useampana vuotena olen noita kasvatellut, että kyllä se hyvin tiedossa on että antavat itseään odotuttaa. Mutta muistan myös sellaisen vuoden kun ostomullassa oli jo valmiiksi harsosääsken munia/toukkia ja kun rupesin miettimään miksei mitään tapahdu ja tonkimaan multaa niin siellä sellainen läpinäkyvä toukka mönki puoliksi mun siemenen sisällä. Kyllä meinaan kiukutti.

Molemmat ovat aika hitaita mulla yksi monakoiso purkki nyt ollut 3 viikkoa tänään vasta eka taimi pilkistää esiin.

En tiedä onko siitä mitään apua ollut. Ostin nimittäin multasäkit syksyllä ja olivat ulkona täysin tönkkönä saunaa vietiin sulamaan yhtään harsosääskeä en ole vielä tavannut ja toivottavasti en tapaakaan

No, hitaita näyttää olevan. Ja meillä oli täällä viikonloppuna laskenut lämpötilat tonne 20 asteeseen, kun ei kukaan ollut kotona ja ulkona pakkasta. Taimikasvatuspömpelissäkin oli vain 21 astetta, että voi olla että itäminen on menny jäihin vähäksi aikaa, mutta toivottavasti on siemenet vielä kunnossa ja päästään pian paapomaan pikkuisia :wink:

Sera 1, kiitos, nyt kun sen sanoit, muistankin kun ostin litsejä ja tungin ne jonnekin multaan.Hitaasti ovat itäneet,ennen joulua ostin ja laitoin, en enään muistanutkaan. Kivan värinen, pysyyköhän se tuollaisena ?!

Muistaakseni ainakin hyvässä valossa pysyy tuon värisenä.

Senverran omalaatuisen näköinen kasvi, että sen tunnistaa. Hitaita siemenet ovat itämään. Taisin itsekin jokusen kuukauden niitä idätellä, ennenkuin alkoi eloa näkyä.

Kurjenpolvi Dark Reiter itikin nopsaan, vajaassa viikossa.

Inki, onks sun clitoriat itäny?

Tuossa mainostettiin varoittavaa esimerkkiä sivulla 83 tai 84. Hauska toi horsman koira muiden taimien keskellä!

juti, eivät ole itäneet - ei silti, en ole vielä kylvänytkään mitään;) Meillä on tulossa talvilomareissu ja aloitan vasta sen jälkeen, sillä en millään voi jättää pikkutaimia kotomiehen vaivoiksi. Olen tässä koittanut istua multasormieni päällä - tosin ajattelin, että voin juuri ennen lähtöä kylmää tomskut ja köynnökset muovin alle, niin saan vähän edistettyä kasvatusta, viikossa ei varmaan vielä synny paapottavaa…

Nyt näyttää siltä että Rareplantsin siemenet ovat nimensä veroisia … mitään ei ole vielä näkynyt. Paitsi kun vein purkit päiväksi lattialämmitykseen, niin Cistus oli yhtäkkiä kasvattanut 2 cm pitkän ohuen sirkkataimen!

Jostain pihalta kerätyistä serbiankuusen siemenistä sen sijaan tuli eilen jo kolmaskin pintaan, vaikka kaksikin olisi riittänyt.

(Mitähän mä niilläkin teen mutta ne on niin söpöjä!)

Kylvin tänään tomaatinsiemenet. Kaikkia haluamiani lajeja joista oli siemeniä en voinut kylvää, yksinkertaisesti liika on liikaa. Mitä vähemmäksi tyhjien pottien määrä kävi sen vaikeammaksi tuli lajikkeiden valinta. Luulen että tarvitsen jonkinlaisen lisäkasvarin jatkossa, eihän tästä tule mitään muuten.

Minä tyydyn tuohon yhteen kirsikkatomaattilajiin.

pakko hillitä itseni ajatellen: muutama viikko enää, ei kauaa, ihan kohta, ihan kohta =D