2010 Kylvöt, Suljettu

Belgi, aiotko tyytyä ainoastaan kirsikkatomaatteihin?

Juu aion, minulla ei ole edes kasvihuonettakaan ollenkaan. Sellainen kevytmuovihäkkyrä on tuolla varastossa ollut jo pari vuotta, jos sen kaivan keväällä esille ja tungen nuo kirsikkatomaatit sinne.

Minkä kokoisissa purkeissa siperianunikon taimet on parasta kylvää/kasvattaa? Jogurttipurkissa vai riittääkö taimikasvatusastia, jossa on vain sormen suuruiset reiät per taimi. Jälkimmäisenä mainittu toimi viime vuonna mainiosti orvokeilla: tuli vahvat juuret ja paljon taimia pienessä tilassa.

Unikot kasvattavat yhden pitkän juuren, joten korkeutta purkeissa voisi olla. Olen tykännyt, että aika hankalia siirrettäviä, parasta on kylvö suoraan kasvupaikalle.

Jee, eka 5 vrk sitten kylvetty chili on itänyt! Inca Berry! Tästä alkoi tämän vuoden viherkausi, ihanaa!!

Kelloköynnökset on itäny

Jadeliila, kauanko meni kelloköynnösten itämiseen. Minulla on nyt viikon olleet purkissa eikä mitään vihreää näy vaikka ainakin kolme kertaa päivässä kurkkaan sinne ;). Tiedän ettei ne yleensä ole kaikkein nopeimpia.

13.2 olen kellot kylväny

mä taidan jättää kelloköynnksen kylvön, jos sitä mustasilmäsusannaa laittas vain…

Minä laitoin hulluna jo 22.1. pari kappaletta kumpaakin Kelloköynnöstä itämään. Ja en sitten huomannut merkata, koska itivät, höh. Olisikos ollut reilu viikko? Nyt ovat kuitenkin koulittuna isompiin purkkeihin, ja viileämmässä paikassa. Toivottavasti viihtyvät. Hieman ovat ehkä ärtyneitä muutoksesta, koska kasvu on niiiiiin hidasta.

Kylvin kelloköynnökset 10.2., ja pari lenkkiä on ollut jo muutaman päivän näkyvissä eli kymmenisen päivää kesti.

Täältä löytyy toivotar.

Tässä, toivotar

Niin minä muistelinkin, että nuo kelloköynnökset ovat minullakin ennen itäneet n. 10 päivässä. Ootellaan, ootellaan :slight_smile:

Kylvin kelloköynnökset joskus tammikuun loppupuolella, ja nyt vasta ensimmäiset itävät. Joo, ja tein sitten uusinta kylvön kun ajattelin, että siemenissä on vikaa. Kohta minulla on PALJON alkuja… : D

Riresa, sehän on pelkästään positiviista, tarvittaessa saat valikoida parhaat päältä, jos mahdottomasti tulee.

Kymmenen päivää sitten kylvin clitoriat, nyt ovat itäneet.

Mulla african iris on kasvanu ja jännästi kasvaa tötterömäisiä lehtiä,joista kasvaa toinen lehti sisältä

http://i697.photobucket.com/albums/vv335/tanja-84/africaniris24210.jpg

Onpas nuo tomaatit nopsia…eka lenkki putkahtanut esiin 21.2 kylvin :smiley:

Olenko ymmärtänyt oikein, että tässä vaiheessa pitäisi olla istutettuna tomaatit, paprikat, orvokit, apinakukka, neilikat ja keijunmekot. Onko muita pernnoja jotka vaativat pitkän esikasvatuksen

Keräsin siemeniä siemenketjuista ja olen näin aloittelijana ihan pihalla mitä istutan sisään ja mitä pihalle . Kylmäkäsittelyketjusta löysin pihalle menevät. Nyt olisi vielä hakusessa sisälle tässä vaiheessa istutettavat.