Miten sitä kasvunsäädettä annetaan niille orvokeille siellä puutarhalla?
Sitä ruiskutetaan isosta pullosta semmonen avaruuspuku päällä
Tai ilman avaruuspukua ja sit ihmetellään ku päätä särkee…
Sitä samaa ainetta ruiskutetaan viljapellollekin. Siis sitä voidaan antaa joko lehtivaikutteisena tai kasteluna kukkapurkkiin (isommille kasveille). Päänsärkyä en kyllä ole saanut sitä antaessani. Omat orvokkini olen ostanut puutarhalta ja ne ovat kyllä kukkineet ihan syksyyn asti, ilman tauteja ja tuholaisia.
Kun tietää niksit, ei orvokkien kanssa tule pulmia. Onpa ne kasvattanut itse tai ostanut taimina.
Kuka saa päänsäryn mistäkin =).
Pistä meillekin tietämäsi niksit, pipu, nii mekin onnistutaan
Viljapellolla sillä kasvunsääteellä on nätimpi nimi - se on korrenvahvistaja ja ötökkämyrkkyjen nimi on kasvinsuojeluaine…
Kyllä tuota korrenvahvistajaa käytetään myös kukille. Siis ihan samaa ainetta.Vahvuudessa tosin voi olla eroja. Sillä ei kyllä ole mitään tekemistä kasvinsuojelun kanssa. Öttiäisille on sitten ihan omat aineensa. Ja ihan oma kurssi kokeineen niiden käyttäjillekin.
Juuh. AlmaBrug, oon itekin laittanut esim. viime vuonna ihan liian aikaisin tomaatit. Niiden kanssa on sitten hurjaa hommaa kun niitä kannetaan edestakaisin ulkoilemaan eli karaistaan ennen ulos vientiä. Metriset laiheliinit runkotomaatit on kivoja kuljeteltavia…
Taimipolte on kai sienitauti ja tulee saastuneista kylvövehkeistä (poteista, mullasta).
Tomaatti kasvaa muuten tosi nopeesti. Varoitan vaan…
Ja hillitsen yhä itteeni. Ei ennen maaliskuuta, ei ennen maaliskuuta…tukekaa nyt vähän tätä horjuvaa päätöstä…
EI ennen maaliskuuta…ei ennen maa… mut sehän alkaa jo neljän päivän päästä
Niin että melki se on sama vaikka laittaa heti? ;O)
Yritän yhä hillitä. Vaikeaa on! Luotan mai-leen kertomaan: myöhemmin kylvetyt saavat niin paljon enemmän luonnonvaloa, että kirivät aiemmin kylvetyt kyllä kiinni. 6 - 8 vk ennen ulos siirtämistä tarviis vasta kylvää.
Sitokaa joku mun kylvökädet pliis.
Havahduin äsken siihen, etrtä selän takaa kuuluu kovaa rouskutusta. Käännyin katsomaan ja kissahan se siellä istui minun taimieni päällä ja pisteli jalopähkämöä poskeensa! Lisäksi oli onnistunut kaivelemaan sirkkalehtiasteella olevia taimia pois mullasta. En edes tiedä noin pienistä taimista mitä lajia ne olivat. Voi Diiva minkä teit!
Uskon Annesurf että joudun pulaan tomaattien kanssa, mutta en usko että opin siitä mitään. Tälläistä tämä on. Kun on pakko on pakko .
Mutta sinun kohdalla ei ennen maaliskuuta …Vielä muutama päivä jäljellä…voit laskea niin kuin joulua odotellessa…4,3,2,1
Kiitos vertaistuesta! Yritän parhaani. Onneksi on töitä läpi viikonlopun, vapaata vasta maaliskuussa…tiistaina.
Mä tilasin sitten 5 erilaista tarhaorvokkia, sarviorkokin, keto-orvokin, isosamettikukan, koreakärsämön ja kääpiöritarinkannuksen siemeniä. Kyllä nuos taitaa hommaa riittää. Isäntä ei ihme kyllä sananu muuta kun, että mistä saat kaikille purkit.
sinikatanaa kylvin, orvokkia, paprikaa ja tomaattia koulin
Pirskatti, kun hyvässä kasvussa olleet Kelloköynnökset ja Keisarinkierrot näyttävät nuupahtaneilta. Apua, se taimipolteko?? Onko muuta tehtävissä, kuin että uudet siemenet vaan äkkiä multiin?
Havina, jos yksikään on vielä pystyssä, kouli pikaisesti.
Sama taitaa olla edessä minulla. Petunian langanohuet pienet taimet rupesivat tänään kaatuilemaan. Kunhan hetken hengähdän (tulin justiinsa kotiin), taidan joutua koulimishommiin.
Minunkin pitäisi tänään koulia, mutta ei kauheasti huvita kun pihallakin on niin hieno sää. Ehkä illemmalla.
Olen ne jo viikko sitten koulinut, mutta koulinko nyt uudestaan? Varsinkin niistä Keisarinkierroista tuli jo niin hyvälle mielelle, kun olivat jo niin pitkällä, että kiertyivät tukeensa. Yritän mitä vaan, jos siitä saattaisi olla apua.
Nyt kaivataan sitten jo kokeneempien mielipidettä. Loukkaantuvatko keisarinkierto ja kelloköynnös koulimisesta vai mistä on kyse?