2012 Kylvöt, Suljettu

Kylvölautalta olisit saanut suurennuslasin kanssa etsiä taimia, ovat pieniä ja pitkään. Helpommalla pääset nyt, tummasta mullasta sentään hieman paremmin erottuvat, maasta se pienikin ponnistaa. Valmistaudu hitaaseen kasvuun ja sitten eräänä päivänä ovatkin pieniä ja somia.

Noniin, viimeinkin on päästy siihen vaiheeseen, että pystyin jättämään rehut parvekkeelle yöksikin :slight_smile:

Mukavat +13 siellä aikaisemmin aamullakin oli ja rehut voivat hyvin.

Nyt pitää enään totutella tuohon tilavaan keittiöön :wink:

tomaatit ja paprikatkinko? - itse en vielä jättänyt, kun sanovat että semmonen 18 -20°C olisi minimi, että jatkossakin hyvin kasvaisivat ja oivallisen sadon tuottaisivat.

rucolanhan kylvin parvekkeelle suoraan. se ja viereen mytätty versomaan alkanut sipuli voivat hyvin. samoin liuskasalkoruusun taimet ja persiljakylvös. kelloköynnökset nostan ulos (olin ne unohtanut kokonaan “väärälle” ikkunalaudalle) mutta basilikatkin saavat vielä lämmitellä sisällä. lämpö ei taida tuosta vajaasta 14°C kovasti nousta päivän mittaan kun taivas on paksussa pilvessä…

Voiskohan karaisun kanssa oikaista niin, että laittaisi taimet lähes kertaheitolla lasitetulle parvekkeelle ja vaikka harsolla aluksi suojaisi liialta paahteelta ja yökylmältä?

Juu kyllä, kaikki :slight_smile:

Niin tein viime vuonnakin, tosin paprikaa ei ollut, mutta ei ollut kyllä mitään hätää tomaattien sadon kanssa :smiley: Jos tuosta +13 alle menee, tuon sisälle, nyt parvekkeella on reilu 15 ja nousee vielä kun jätin parvekkeen oven auki :slight_smile:

On tämä kasvun ihme vain niin ihmeellistä. Ekat chilit pukkaavat kukkia. Ja yhdessä keijunmekon taimessa on nuppuja :slight_smile: (tammikuussa molemmat laitettu)

Mä en uskalla vielä parvekkeelle, vaikka eteläsuunta onkin. Ehkä ensi viikolla?

Meillä on lasitettu tuo parveke ja kylmä tuuli ei juurikaan pääse niistä muutamasta raosta puhaltamaan. Nyt alkoi vesisade ja lämpötila laski kymppiin, joten otin sisälle rehut, mutta menee tuo karaisusta kuitenkin, pitäähän noihin vähän alhaisempiinkin lämpöihin totuttaa, kun vielä kesäkuussakin saattaa olla vain 15C pidempäänkin, koskaan kun ei tiedä millainen kesä tulossa :slight_smile:

Meilläkin on lasit. Parveke on vaan niin iso etten oikein usko sopivaan lämpötilaan. En ole kyllä ikinä mittaillutkaan.

Oletteko saaneet jättilaukkaa kasvamaan siemenestä? Olen kylvänyt kahdesta satsista siemeniä, eikä mitään näjy. Olisin niin toivonut sellaista itselleni. Puutarhamessuiltakaan en sitten saanut sipulia ostettua, kun eivät hyväksyneet kuin käteisen.

Mul on sitä kylväytynyt runsaasti ihan omin nokkinensa. Se kai itää parhaiten tuoreeltaan, eli het keväällä kylvö.

Tuletko hakemaan multa sen siementaimia? Tampereen keskustasta. Laita hölöä, jos haluat noutaa esim. viikonloppuna.

Hölöilty Tosikolle.

Tänään oli taas pakottava tarve kylvää jotakin. Koitin ensin hillitä itseni ja koulin basilikat, 2laatua tupakat ja hopeavillakot. Ei auttanut, joten multaan pääsi kanarianköynnöskrassia, kirjosalviaa ja kosmoskukkaa.

Kurkut ja kesäkurpitsat kylvin.

Perennakylvöt itävät hienosti. Kimppatilaus-siemenet ovat nopeinpien joukossa.

Pyh, ei o musta esikasvattajaksi. Tomaatit tekee hyvää vauhtia kuolemaa, samoin tavalliset basilikat. Chilien kasvatus on ainoo missä mä aina onnistun. Ja jostain syystä sitruunabasilika on vielä voimissaan.

Perennoista ei mikään ole itänyt (kylmäkäsittelyää vaatineet ja sitä saaneet). Noi daaliat mä luulen osaavani ja liljatkin, mut luulenpa että palaan vanhaan käytäntöön, eli hyötykasvit hankin jatkossakin Tammelan torilta esikasvatettuina ja pitäydyn esikasvatuksessa niissä, mitkä varmasti onnistuu.

Onko täs ny kyse sen viileän kasvihuoneolosuhteen puuttumisesta ny sit??

Älä välitä tosikko, mulla kuoli tomskut ja rakuuna ja timjami ei ees itäny - tuskin oot näin noloo.

Heh, no nyt tajusin, mitä mulla on penkit pullollansa, kun tuli noista laukoista puhe. Vähän jo ihmettelin, kun on kauheasti jotain puskemassa, musta siemenkuori hattuna. Laukkoja tietenkin… Täytyy vastaisuudessa siivoilla niitä kukintoja ajoissa pois.

Samaa oon katsellut Havina, hyvin näyttävät itävän ihan itsekseen :wink:
(Oli mulla kuvakin =D )

Mulla on jättiauringonkukat nyt maapallossa. Ja sitten odotellaan niitä valtavan kokosia kukkia…