Mullakin on kännykällä otettu kuva itäneistä laukan siemenistä. Etualalla on jo useamman vuoden kasvukkaita kaikissa kokoluokissa.Ja tarkasti kun katsoo taka-alalla näkyy pientä vihreää rairuohostoa, jotka ovat sit viime vuonna itäneistä siemenistä. Harvennuspuuhaa tiedossa.
trallallaal! 24 siementä kurkkua kylvetty, 6 lajia, näillä mennään! Tomaatintaimia mulla muuten oli 42kpl, ja muutama nimetön päälle. Chilejä&paprikoita vähän enemmän. Pitäiskö maissi jo laittaa esikasvatukseen ja kukkakaali
Kakkakuulista en tiedä, mutta minä olen maissini laittanut esikasvatukseen 2-3 viikkoa sitten. Toki niitä kasvatan koristekasveina ruukuissa, enkä maassa/kasvarissa sadon takia.
Eikös sitä sanota (muistaakseni) että maissi hyötyy parinkin viikon esikasvatuksesta?
Tosikko, älä heitä vielä siemenpurkkeja mäkeen. Ne kylmäkäsittelyssä olleet voi joskus itää hyvinkin pitkän ajan päästä, loppukesästä tai vasta seuraavana keväänä.
Kylvämpä maissit ja kukkikset sitten huomenna
Tosikko, mulla ei myöskään ole perennoista läheskään kaikki itäneet, mutta aion antaa niille vielä armonaikaa. Itse asiassa yritän muka “unohtaa” ne, jotta joku kaunis päivä saisin ihanan yllätyksen. Voip olla etten saa, mutta pidän noita purkkeja kuitenkin ja kastelen niitä tasaisesti. (Ja sen “unohtamisenkin” kanssa on vähän niin ja näin, kun pari kolme kertaa päivässä käyn kuitenkin kurkkimassa, että “joko joko”…)
Koittakaa nyt vaan kaivaa kärsivällisyttä noitten perennakylvöjen kanssa! Ihan oikeesti siihen voi mennä kaksikin vuotta, että jotain nousee. Onneksi jotkut perennat(kin) ovat nopeita. Se on ihan siitä kasvista ittestään kiinni.
Malvat ja salkoruusun taimet vein nyt kasvariin vahvistumaan, sisälle ei muita enää mahdu kuin chilejä ja tomaatteja…
Siirsin nuo siemenien kylmäkäsittelyä koskeneet viestit "Siemenet - yleistä asiaa" - osioon ketjuun "Siemenet: Kylmäkäsittely". Olin sinne jo aiemmin tänään viestejä tästä siirtänyt, ja nämä jatkoviestit siis myös sinne perään nyt.
Voi eiii, mä oon ihan myöhässä tänävuonna. Krassit ja kesäkurpitsat kylvämättä!!!
Et oo myöhässä, vielä kerkee. Mä aion vasta viikonloppuna laittaa ja oon joskus laittanu vasta toukokuun alussakin ja hyvin on ehtiny :).
Eka kesäkurpitsa itänyt
Miä olen aina kylvänyt krassit suoraan ulos toukokuussa, ja aina on kukkaloistosta saanut nauttia. Itse asiassa nyt kun muistelen, niin myöhäisin krassikylvö on ollut touko-kesäkuun vaihteessa.
Pitäähän se minun ihka ekasta itäneestä kesäkurpasta laittaa kuva, ihanan mehevän näköisenä sieltä ponnistaapi. Ja tämä tekee pieniä keltaisia kesäkurpitsoja
Ihan mukavasti etenee minun kylvökset, nyt kun päästin itseni noiden perennoiden itämisen seuraamisen jokapäiväisestä piinasta (kiitokset Mai-Lee, Kreeta-Eulaalia, Emo, Kurppa, Tagetes ja muut jotka ovat antaneet arvokasta tietoa perennojen kylmäkäsittelystä ynnä muusta).
Perennat siirsin nyt terassille ja yritän muistaa niitä siellä kastella. Itää jos itää. Olkoon heillä siellä ihan oma aikataulunsa.
Sisällä nyt jo toinen kurjenmiekka on työntänyt ohuen lehtitökkylän esiin mullasta. Tervehdin häntä aamulla riemukkaasti!
Tomaatintaimia laskin 120 kpl - ei hyvää päivää, mihin minä joudun niiden kanssa. Kaikki siis jo omissa purkeissaan koulittuina. Tänä keväänä ei kukaan, toistan ei kukaan, ystävä, naapuri tai sukulainen pysty välttymään saamasta tomaatintaimea lahjoituksena. Vastahakoiset pakkotaimitetaan.
Isosamettikukkia (‘Vanilla’) näyttäisi itäneen 10 kpl, en muista montako kylvin, yhteen purkkiin kuitenkin kaikki. Yksi niistä on jotenkin onnistunut ruttaamaan sirkkalehtiä seuraavat lehtensä, että se ei ehkä ole elinkelpoinen yksilö, mutta muut näyttäis reippailta, kas tässä kuva:
Reippaan näköinen se on tuo etualalle oleva ruttuturpakin, saa nähdä oikaiseeko lehtensä. Nuo ajattelin tänään koulia, kai ne jo voi.
Pompon-daaliat koulin tässä vaiheessa näin:
Ja sitten on nämä minun ihkauudet ruipelovauvat, ruusukaalit:
Nuo on kyllä raukat sellaisia ruippanoita, että saapa nähdä miten niiden kanssa käy. Niin haaveilen edes vaatimattomastakin ruusukaalisadosta!
Aurinko paista paista!!!
Harmi Podkayne että olet noin kaukana. Voisin kyllä muuten tarjoutua pakkotaimitettavaksi ;D
Minä kylvin eilen ulos salaatin, pinaatin, tillin ja persiljan :).
Koulin tänään monta pientä tomaatin tainta Vielä olis kiinankärhöt koulimatta, niitä tuli ihan liikaa tähän olosuhteeseen joten jos joku haluaa niin…ilmoittele!
Huomenna olisi tarkoitus painella ostamaan säkkitolkulla multaa ja kylvää retiisit, porkkanat, salaatit (kolmea eri) ja vihanneskrassi
Sitten varmaankin ensi viikolla istuttelen jo tomaatteja paikoilleen ja mitähän minä muka sitten sen jälkeen keksin, kun loppuu purkkiviidakon hyysäys?