2012 Kylvöt, Suljettu

Me kylvettiin avokadon siemen viilipurkkiin. Ja mä siirsn koristekurpitsan vanhaan emaliämpäriin kasvamaan.

Rapunzel, ollaan kyllä tosiaan aika etäällä toisistamme, sinäkään et oikein satu minun reittien varrelle . Saisit kyllä minulta tomskun jos toisenkin. Tosin aika pieniähän nuo minun taimet on monen muun kasvatuksiin verrattuna, että en minä niillä oikein uskalla leveillä. Saapa nähdä ehtivätkö näillä lakeuksilla tuottaa satoa… Usko on vahva!

Nyt voin vihdoinkin siivota apukeittiön, kun sain kaikki taimet sieltä pois. Suurin osa on on nyt kasvarissa ja kaikki loput mahtuivat askarteluhuoneen taimihyllykköön. Loput kylvöt teen kasvarissa. Eilen kylvin sinne pensaskrasseja ja huomenna taidan laittaa kehäkukat ja salaattia.

Voi PÖH! Muistin että mulla oli paljon krassin siemeniä, mutta olikin vaan punaista ja valkosta. Tokmannille siis huomenna…

Mulla on kans tänä keväänä ilmestyny noita kylvöpurkkeja, eilen laitoin “ufo”-kesäkurpitsat multiin, keltaisen ja vihreän. Talvikurppa Honey Bear on kyvämäti. Enpäs oo ennen itte laittanu siemenistä, ans kattoo, kuis mu käy. Tänään aattelin kylvää suoraan maahan krassia, perhoskukkaa,yms. ja laittaa yhden yrttipenkin kuntoon. Haravoidakki pitäs. Tänään on nii nätti päivä tulos, et kyl kelpaa.

Kävin kaivelemassa syksyn kylvöjä pihalla: hevoskastajat ja punatammet puskevat juurta. (Kiitos punatammenterhoista sinne Seinäjoelle)

Puutarha-apulainen kyseli minne mä luulen noiden kastanjoiden mahtuvan, mutta en huolehdi siitä nyt vielä…

Mulla nousee ihan luvattomia tammia ja vaahteroita joka paikassa XD

Huomenna kun saan lisää multaa (mies toi puolet vähemmän kuin pyysin), saavat lapset laittaa retiisit ja porkkanat sekä salaatit tulemaan :slight_smile:

Ja sittenpäs onkin minun tämän kesän siemenet kylvetty, huh heijaa! :smiley:

Lapset kylvi retiisit ja minä salaatit, päivä jatkuu loppujen taimien istutuksella ja lämpöisestä parvekeilmastosta nauttiessa ja hyvää ruokaa syödessä, lapset on aivan yli iloisia ja super sottaisia mullalla leikin jälkeen :smiley:

Sitä olis sitten viimeisetkin tämän kevään esikasvatettavat kylvetty. Suurimmat tomaatit on jo pakattu pahvilaatikoihin ja matkaavat seuraavaksi maaseudulle ja pääsevät kasvihuoneen multiin. Jos ottaisi jotain suorakylvettäviäkin jo mukaan…

Plööh! Ihan tuskaa suorastaan kylvää tähän aikaan vuodesta, nyt haluis jo vaan kastella ja koulia ja etenki lannottaa :smiley:

Säilyttääkö vermikuliitti vuodesta toiseen saman rakeisuutensa vai mureneeko se olemattomiin mullan sekaan? Toiseksi onko sillä tosiaankin merkittävä vaikutus veden sitomisessa kasvualustaan?

Kun/jos saan sen kasvarin, kannattaako siihen hankkia useita laastipaljuja ja sekoittaa multaan kunnon tömäys vermikuliittia?

En laittaisi vermikuliittia isoihin kasvatuksiin, mielestäni se on tarpeellista vain taimikasvatuksessa ja kukkaruukuissa.

Vermikuliitti pitää mullan ilmavana, ei se erityisemmin sido vettä. Mullan pinnalla se estää haihtumista.

tänään pääsi multiin kurpitsat ja tukku yrttejä… Mm; tilli, persilja, basilikaa, anista, korianteria yms. Toivotaan vaan, etten mä tapa tätäkin satsia :smiley:

Vappuhuomenta!

Härkikset on jo likoamassa ja päivällä alkaa perinteiset vappukylvöt \o/

Ania, olen laittanut aina kaikkiin kasvarin ruukku/pönttöistutuksiin mukaan lekasoraa, ilmavoittaa multaa ja ainakin paprikalla ja chileillä olen huomannut siinä olevan apua. Nykyään pistän tomaateillekkin.

Maapenkkiin en ole lekasoraa laittanut aikaisemmin, mutta sitä menee aina automaattisesti vähän sen juuripaakun mukana, jonka siihen penkkiin istutan. Maapenkin ilmavoittamisen on meillä hoitanut muurahaiset, pirulaiset.

Kurkuissani on jo minikurkun alkuja, noin sentin pituisia. Annanko olla vai nypinkö pois?

Kylvin tammenterhon purkkiin. Jos vaikka saatas se kitukasvunen tammi pihalle joskus.

Hoya, minä laittaisin kaks, ja nyppäsisin huonomman pois jos molemmat itää. Krassi on niin isolehtinen.

Eilen kylvin kurpitsat, kurkut, melonit ja kesäleimut. Tänään maissin ja ruusupapua. Kaikki esikasvatukseen kasvihuoneeseen.

Vein koulittuja kesäkukkia kasvariin , uskon että pärjäilevät jos ei toissayön kaltasta pakkasta pukkaa.
Ja jos pukkaa niin sit tehdään varotoimenpiteitä .
Koulittavaakin olis vielä…

Laitoin vielä ryytisalviaa useamman siemenpotin. Meillä tuntuis salviaa menevän, teinipoika tunkee sitä teehensä urakalla.