Nuu, ei se ny ihan tyystin lopu, mutta täällä ei tosiaankaan oo ollu lunta koko talvena silleen normaalisti, vielä toistaiseksi, vielähän sitä kerkee tulla. Yleinen ihmetys on ihmisillä ollu kun sänki pelloilta paistaa. Ei saa kysyä pelottaako esm. monivuotisten kukkasten kohtalo. Hui!
Hieman eri olosuhteet on sitten eri puolilla maata. Täällä on puoli metriä virallisen mittauksen mukaan, mietin vaan miten ne laatikot sinne upottaisin, etteivät kellahda nurin kun lumi joskus alkaa sulaa.
Kaivetaan vaan ensin lumi pois, laatikot maan pintaan ja lumet päälle. Näin meillä
Kyllä taas kaatuu taimia. Orvokeista lähes puolet kellahti kumoon, petunoita pari, chili, kukontöyhtöö… Tiiä onko harsosääskien toukat asialla vai joku muu tauti. Juurtahan noissa ei enää ollut.
Pisaralehdellä, miten olis 10 sorttia
Kaikki petuniat menivät tänään kylvöön. Lieneekö oikea ajankohta, mutta sielläpä ovat. Aina pitää olla jotain, jonka itämistä saa seurata.
Sienestäjä, mulla ainakin viime keväänä harsosääkien toukat veroittivat hentoja taimejani melkoisesti.
Mulla on kanssa tänä vuonna ollut aikalailla katoa noiden pikkutaimien kanssa. Aiempina vuosina en muista tällaista olleen. Luulen, että juurikin nuo harsosääsket on asialla kun näin pari aikuista yksilöä. Osasyynä on varmaan ollut se, etten ole osannut tuota kastelua pitää tarpeeksi vähäisenä kun nuo kylvökset on nyt viileämmässä kuin aiemmin.
Tuolla aiemmin oli mainittu, että harjaneilikka kukkii jo ekana vuonna jos sen kylvää ajoissa. Onko näin ja mahtaako olla tarpeeksi aikaista jos tänään kylvää?
LiisiA, mulla ne eivät kukkineet vaikka kylvin ne näihin aikoihin. Toistamiseen en sitten olekaan kokeillut. Mutta niinhän sitä sanotaan että kaksivuotiset kukkivat ekana vuonna jos ajoissa esikasvattaa.
Innoissani kurkin kylvöpurkkiin, että mikä ihanuus siellä on noussut… Sieni
Minä sain viime vuonna salkoruusut kukkimaan jo ekana vuonna kun esikasvatin taimet hyvissä ajoin. Mulla on nyt myös salkoruusun taimia kasvamassa autotallin ikkunalla ja uskoisin että kukkivat jo tänä kesänä. Neilikkaa en ole koskaan yrittänyt kasvattaa mutta tuli juuri mieleen että mulla taitaa olla joku vanha siemenpussi laatikossa…pitäis varmaan kokeilla kylvää siemenet ja katsoa kuinka käy.
Jaahas, Kesänlapsi meinaa sitten kasvatella sieniäkin
Satu, korkeet vai matalat sait kukkiin eka kesänä , pari vuotta sitten sain myös matalammat kukkimaan samana kesänä, mutta korkeet oli kyllä hengissä myös , vaan viime kesänä ei sitt noussu ollenkaan.
Taas multa loppui kesken… onneksi vaan sulanut tavara, eli uusi pussi tuolla kylppärissä jo sulamassa. Sitä odotellessa järjestelin nuo jo kylvetyt purkit taimihyllyyn ja laskin samalla, että tällä hetkellä on taimikasvatustilaa 4 metriä eli 1,2 neliömetriä tolla hyllyleveydellä. Tämä siis käytettyä tilaa. Täytyy varmaan laittaa vielä 2 metriä lisää kunhan nuo nyt kylvetyt itävät. Kun kevät etenee ja tulee tomaattikylvöjen aika niin tarttee siirtää osa taimista luonnonvaloon etelä-ikkunalle.
Mulla on niitä korkeita salkoruusuja saattaapi kuule olla ettei mullakaan enää tänä kesänä ne ole hengissä. Mutta komeesti kukkivat viime vuonna
Mites matalia ne kaikkein matalimmat salkoruusut on?
Kylvin tänään muutaman chilin. Koulin yhden dynollisen pikkutaimia. Että mie tykkään tuosta koulimisesta.
Huomasitteko Lidlin suojapeitteen. Ihan samanlaista kun altakasteluhuopa ja suht edullista.
Tarkoitatko sitä remonttijälkien peittosuojapeitettä, jossa oli alapuoli käsitelty vettä hylkiväksi?
Juuri sitä. 1x10m 8,99€ tehty varmaan lumpuista.