2025 Kylvöt ja pistokaslisäykset

Viesti yhdistettiin ketjuun: Risiini, Ricinus communis

Siirsin Rillarin Risiini-viestin Risiini-ketjuun. Saadaan sitä koskevat täsmäviestit talteen löydettäviksi jatkossakin :+1:

Kurpalta Rillari siinä kyseli ohjeita, käy Kurppa siellä ketjussa :slightly_smiling_face:

Kirjosalviat ihan hyvässä kasvussa.

Kylvin vanhoja kiinanastereita.

7 tykkäystä

Tietääkö kukaan mistä löytyis köynnöspinaatin siemeniä. Yks Fb:ssa kyselee kun ei löydä mistään.

Vastasin köynnöspinaatti-ketjussa.

Tomaatit istutettu isompiin ruukkuihin,. Chilit sain koulittua yhteensä 36. Jalopeno Brown on kaikkein kasvuvoimaisin, juuret pitkät ja laajat, kylvetyt 6.1.

3 tykkäystä

Kesäkukkien pistokaslisääminen on kyllä helpoin tapa saada kesäksi kukkia.
Nyt on tulossa japaninkelloja, murattimikaniaa, korpikellon juorua, ruusuliisaa, hopeavitjaa, lumihiutaletta, pelargonioita, värinokkosia ja amppelisoilikkia.

7 tykkäystä

Miten petuniat voi? Kiva kun muillakin petuniat jo tulossa. :slight_smile:

Tuossa pienen pienet vasemmalla:D

Ai, öö, luulin että laitat amppelipetunian siemenestä ja tuossa viimeisessä on maininta japaninkellosta. Minun päässäni japaninkello yhdistyi enemmän miljoonakelloksi ja petunia on petunia :slight_smile:

Piakkoinhan on tulossa myös petchoa, joka on risteytys molemmista.

Viikonloppuna kaivoin pihahiekasta muutaman orvokin taimen. Katsotaan miten käy.

5 tykkäystä

Ei ole mitään elämää vielä amppelipetunioiden kylvössä. Yläkerta nyt vähän liian viileä. Lämpömatto ei riitä.

Ok. Onko omat vai kaupan siemenet? Luulen, että näissä menee itävyys melko nopeasti, ainakin kaupan siemenissä omakohtaisella kokemuksella havaittuna. Tietysti lämpö vaikuttaa myös jonkin verran.

Kaupan. Viime vuonna itivät hyvin. On kyllä muuta jos eivät idä.

1 tykkäys

Minä olen niin poropeukalo, että vaikka kuinka olen tuota kesäkukkien pistokaslisäystä koittanut, niin epäonnistun.

Pikku Apulaisen kanssa aloitettiin aamu meille uuden maun maistelulla ja pakkohan siinä sivussa oli laittaa siemeniä lautalle :joy:

7 tykkäystä

Ei ne aina onnistu vaikka kuinka yrittää.

1 tykkäys

Mieheni hankki jokusen chilisiemenpussin, hän haluaa kasvattaa omia chilejä kesällä.
Siis, minä laitoin siemeniä itämään veteen sunnuntaina ja äsken istutin hännälliset siemenet turvotettuihin turvebriketteihin.
Taimimultasäkki on ulkona, jäässä, saavat itää ja tehdä ensimmäisiä lehtiä turpeessa.
Alla on lämpömattokaukalo, ehkä se lämpö vauhdittaa kasvuun.

Tästä se uusi sesonki alkaa :grin:

10 tykkäystä

Nytvloput orvokit koulittu,tuli varmaan liikaa yhteen astiaan,mutta en kehannu lähtiä kaivamaan kasvarin ovia auki.Amppelit on sielä tallessa :roll_eyes:
Mukulasellerit kylyvin.

8 tykkäystä

Jos joku meinaa latva-artisokkaa kylvää niin nyt on sen aika