Aavikkoruusu, Adenium obesum

Adenia oli päässyt yllättämään täälläkin yksi kukka oli auennut tänään ja joka latvassa on vielä nuppuja tulossa. En ollut huomannut, että kasvi aikoo kukkia. Se on muutenkin ollut niin huonolla
hoidolla että hävettää -syy kukkimiseenko?

Sama kukka on vieläkin auki

Vaikuttaakohan valon määrä kukan väriin? Pidän enemmän tuosta Poisonin adenian kukasta, koska siinä punainen väri on vain kukan reunassa, eikä koko kukka ole "liukuvärjätty".

Hyvät ihmiset sentään kun pitää tunaroida. Minun adeniumin siemenet tekivät tällaisen nupun. Eli nyt olen mennyt ihan sekaisin koko nainen? Eivät ole itäneet ollenkaan ja mitenkäs tässä nyt on näin käynyt?oho Luultavasti kasvi on tuoksukaunokki, tunnistaako joku? Sellaisia siemeniä

oli myös ja näitä on useampia samanlaisia taimia muualla.

Näin taitaa olla.

Hei!

Olen koko kesän yrittänyt metsästää adeniumia, tuloksetta... mahtaisko joltakulta löytyä pistokasta tai siemeniä... nyt taitaa olla turhan myöhäinen ajankohta, mutta jos muistaisi minua sitten kun se on ajankohtaista???

Nyt kun matkani Israeliin lähestyy ja siellä on ainakin näitä ihania kasveja. Toivottavasti löydän kypsiä siemenkotia. Eli jos nyt on halukkaita ottajia niin huutakoon hep. Tiedän sitten vähän, montako kassillista tuon sieltä marraskuun puolivälissä jaettavaksi. Kait ne lentokoneen ruumaan mahtuvat, onneksi eivät paina kovin paljoa, ettei mene lisämaksua.

Minä ainakin hihkaisen HEP! Itsekin aina Sisiliassa kerään siemeniä mutta nyt ei taida olla toiveitakaan päästä sinne niitä keräilemään.

HEP täältäkin, on tuo niin kaunis kasvi että mielellään sen ikkunalleni ottaisin.

HEP!!!

Pakko sanoa , HEP..... ei voi jättää sanomatta!!!!

HEP! myös täältä ja oikein antoisaa matkaa ! Toivottavasti sinulla asuissasi on isot taskut hymy

Hep,tänne myös....

Täälläkin yksi vastaherännyt huutaa HEP! Jos kuormaan mahtuu.

Onhan monta hep huutoa jo tullut! Kaikkia saavat jotka haluavat, mutta sillä varauksella, että löydän siemeniä pensaista ja ovat myös valmiita. Siellä niitä on paljon ja joka paikassa, ehkä kypsiäkin löytyy.

Onneksi ovat kevyitä kantaa!

pirkko-martta tekstaili reissultansa että  adenium obesumin kypsiä siemeniä löytynyt!!!

Kaikki ne jotka halusitte siemeniä, laittakaahan osoitetietonne.

Mikä ihanuus! rynnii jonoon Jos siemeniä riittää, niin Kyllä Kiitos!

Pirkko-Martta, vieläkö voin sanoa he-e-ep?? tää on mennyt aikaisemmin multa ohi :frowning: Oliskohan mulla mitään sinulle?

Lasketaan siemenet ja katsotaan monellekko riittää. Ensin heille, jotka ovat huutaneet ennen matkalle lähtöä hep-huudot.

Luulisin niiden riittävän!

Laitoin osoitetta. Kiitän ja kumarran jo etukäteen.