oikein hyvä luonnehdinta. mutta nämä vanhan kansan viisaudet ovat semmoinen maalaisjärkinen mutkat suoraksi junttiversio:-)
Luotettavuudessa samaa luokkaa kuitenkin biodynaamisen viljelyn ohjeiden kanssa eli täyden nollan huuhaata.
anttipakin heräs ![]()
Jokohan sitä uskaltais laittaa kylvöksen? Vaikkapa puolet siemenistä...
Odottavan aika tuntuu olevan pitkä. Kaupan kirsikkatomaattirasiakin kun näyttää selkeästi odottavansa, että pääsee kasvihuoneeksi ![]()
hyvin uskaltaa kuten näet tuolta edelliseltä sivulta
Sais olla enemmänkin itäneitä. Minä taidan laittaa vasta reissun jälkeen itämään. En taida viitsiä ottaa riskiä.
Kylvin pari päivää sitten tällaista

ja tällaista
ja nyt näkyvät jo heräävän
Hienoja alkuja Jutitalla! Pirkko-Martta, mulla ei itänyt yksikään :´(
Laitanko uusia? Itse en ole vielä laittanut, vasta pääsiäisviikolla meinaan kylvää.
Minulla on yksi itänyt, toivottavasti osaan jatkohoitaa ainokaistani…Kiitos Pirkko-Martta erikoisuudesta sieltä kaukaa…
Kaikki kolme kerrotun Polariksen simentä lähti hyvään kasvuun, joten yksi näistä pien
istä voisi muuttaa muualle.
Adenium adoptoitu.
Pitää ihan kysyä, että onko Adeniumin siemen se pitkä pötkylä vaiko vielä sen sisällä ne minimaaliset murut? Mun siemenet näyttävät olevan enemmän tuota murua sisältäviä. Siemenet kylvin noin 2 vikkoa sitten, ei näkyvissä noita kivoja pikku taimia, tai alkujakaan.
Siemen on se pötkylä ja itää muutamassa päivässä. En ole peittänyt siemeniä.3-4 päivän sisällä tulee toisestapästä juuri, joka työntyy multaan ja koko pötkö nousee pystyyn, kuori halkeaa taimen päältä.
Löysin yhden kovemman pötkylän,laitoin mullan pinnalle purkkiin. Jospa se itäisi, katsotaan.
Onko näitä adenium obesum kasveja mahdollista ostaa kaupasta taimena? Vai kannattaisiko kasvattaa siemenestä itse, hitaanpaahan se on mutta onko jälki kauniimpi?
Varmaankin niitä joskus on myynnissä, mutta ei koskaan ole tullut vastaan näillä leveysasteilla…(pohjoisessa) Oma pikkuiseni on 2 cm korkea ![]()
Mitähän taikoja pitäisi tehdä että adenium obesum itäisi. Laitoin multiin 29.02, eikä mitään elonmerkkiä näy.
Huoneenlämmössä pidän, en peittänyt siementä.
berino, kyllä sen olisi pitänyt jo nousta.
Olen ostanut siemenet täältä: http://www.vaggivagg.se/?p=p_3&iCategory=3&iPage=3