Ehkä sittenkin ostan puutarhalta ananaskirsikan taimet…
Tai haet minulta? Jos joku tästä ohi menee ja voi sinulle tuoda, niin saat isohkon taimen.
Äläs nyt tatti, mun ananaskirsikan taimet on langanohuita ja sentin mittaisia. Lehdet pienempiä kuin nuppineulan pää.
Mullakin on ananaskirsikat täällä kasvamassa turvepelleteissä. Pituutta pisimmässä 6-7 cm ja kolmas lehti tulossa. Tosi pikkuset ja langanohuet. Ja aion kyllä saada ne ananaskirsikat noista vielä kasvamaan.
ananaskirsikan siemenet eivät koskaan itäneet. syksyllä mökkiin nostettu tuli talviteloitetuksi, mutta onneksi apua oli lähellä. - olin viime kesänä, kun ylituotantoa oli, antanut ystävälle komean alun ja loppukesällä vielä toisen pistokkaan. hänen valoisalla lämpimänpitävällä kuistillaan teloitusta ei ollut tapahtunut. tänään sain sen pienemmän yksilön ottaa takaisin itselleni. ruukutin kunnon ruukkuun hyvään multaan ja otin vielä neljä uutta pistokastakin taas.
olen moneen kertaan huomannut, että varakappaleiden antaminen ystävien haltuun pelastaa monesta pulasta:-)
Mulla iti vaan toi yks… 30 siementä ainaski laitoin. Toiset peitin toisia en
Mä idätin ananaskirsikat tollasissa pelletomaattipurkeissa, multaa ja osassa pelletti pohjalla, ja sit vettä ja siemen perään. Mun siinä pussissa lukee "peitellään ohuesti" niin tökkäösin pienellä ruuvimeisselillä pikkusen montun multaan ja siemen siihen ja muutama hitunen multaa päälle. Ja kaikki ne iti. Laitoin 2-3 siementä aina purkkiinsa ja kaikki koulin eilen. Mulla ne oli eteläikkunalla, akvaariolampun vieressä aika korkeassa lämmössä itämässä
ja nää pelletomaattipurkit on niitä markettien pikareita missä saa ostaa pieniä luumutomaatteja tms.
Ananaskirsikan taimessa on jotain häikkää, osaan tullut sellaisia vaaleita pilkkuja. Olen myrkyttänyt sekä suihkutan päivittäin lehdet. En kyllä keksi mikä vois olla…
…onko se kirkkaassa auringonpaisteessa? vesipisarat suihkun jäljiltä toimineet polttolaseina(?)
Ettei olisi auringon takia kärähtäneet, jos on pinnalla ollut vesipisaroita, ne toimivat samoin kuin suurennuslasi auringon kanssa? Entäpä uudet lehdet, ovatko hyvän näköisiä?
Mullan seassakin voi piillä syyllinen, jos pinnalla ei mitään näy.
Joo, totta, on kyllä ollut suorassa paisteessa eli siirrämpä muualle. uudet lehdet näyttää kyllä hyvälle.
Tänä vuonna taimikasvatus on onnistunut hyvin; ehkäpä saan ensimmäistä kertaa satoakin!
Joo, jos viikonpäästä kävis hakemassa puutarhalta kunnon taimen ![]()

Miten isoja niitten pitäs tähän aikaa olla? Mun suurimmissa on 5 lehteä vasta
semmosia että ne erottaa ananaskirsikoiksi
Mulla on ekaa kertaa kokeilussa ne joten ei mitään hajus edes että millanen siitä koko kasvista on tulossa.
26.5.2011 (ostotaimi) mulla oli 3 taimea ja tuli melko kehno sato ulkona, eivät ehtineet kypsyä. Nyt on isompi kasvari niin mahtuu sitten sinne hyvin.
No onhan muuten isot lehdet. Millä ihmeellä ne noita lannottelee että tollasia tulee?
Ei mulla noin isoja oo, mutta ei silti ihan pikkuriikkisiäkään.
Mistä olette ostaneet taimia?
1,50e/kpl. Myyjä tais sekoilla, kun viimevuonna oli 3e/kpl