Niin, ja sitten ne kaksi muuta lajiketta, tällaiset pussukat.
Mitäköhän oikein kasvattelen
. 
Kiitos Chali nimistä! Laitan itselleni muistiin.

Mun ananaskirsikat on tällä hetkellä tän kokosia
Saa nähdä tuleeko niistä yhtään mitään. Kovasti mä niitä olen lannotellut ja on lehdet ainakin 5 kertaa isompia kun sisällä esikasvatetut alimmat. Mutta vähän silti tuntuu hölmöiltä. Jos nyt ees yhden sieltä saisin niin kiva ois.
Vieressä kurkuntaimet jotka on kasvatettu 3 viikkoa sitten, ja tuo maitopurkin kasvatti on siis maaliskuulta. 
Ananaskirsikka ja Mansikkakoiso on ainakin ulkonäöltään jokseenkin erilaisia. Molemmissa on kuitenkin kukkia ja alkuja jo. Aatelkaa, mun säälittävästä mansikkakoisosta tuli komeempi ko puutarhan kirsikoista
Ja siinon jo isommat alutki!
Kannatti pitää ne kituset kasvinalut, mullakin on todella komeat ananaskirsikan taimet nyt. Korkeutta n. 80cm ja lehdet on ISOJA
Mikä vaivaa??
Murkkujen poiston jälkeen
Niin no, syytäkin lerpattaa. Ensin lillui vuorokauden vedessä, jotta murkut kuolisi. Ei ne kuolleet, siellä juoksi vielä sen jälkeenkin niitä. Sitten otin terassille sen kuivumaan ja laitoin raidia lehdille ja nostin kaiteelle. No eikös se siitä sit nätisti tippunu 1,5 metristä maahan ja oksia poikki. Sitten suihkutin letkulla mullat kokonaan pois ja vein kasvariin kuivumaan. No tottahanmaar unohin sen sinne muutamaks tunniksi ja soli ihan kuollu jo. Äkkiä multaan ja kannullinen vettä päälle. Toivottavasti tosta virkoo
Mun ananaskirsikassa eka kukka tänä aamuna, eli jotain sieltä on tulossa, Jiihhaaa!
Miten kauan ananaskirsikoilla kestää kypsyä? Voiko niitä poimia raakana - kypsyvätkö huoneenlämmössä? Mulla kasvaa näitä aurinkoisella seinustalla, ja olen aika rankalla kädellä välillä poistanut alimpia lehtiä + latvonut, kun ryökäleet kasvoivat niin mahdottomiksi. Raakileita on kyllä, mutta kärsivällisyys ei riitä enää odottaa!! ![]()
Ekat syöty. On ne niin hyviä! Tosin mansikkakoiso on niin hirveän makunen ettei tosikaan. En enää ikinä kasvata!!
Myrkyllisiä ovat raakoina joten odottelisin kypsymistä rauhassa. En tiiä onko sisällä mahdollista kypsytellä.
Mulla pulleita ja vihreitä mut ei vielä yhtään kypsää…
Joo-o, eipä vieläkään näy yhtäkään kypsää
yhden marjan nappasin suojalehtineen elokuussa sisälle ikkunalaudalle, suojuslehdet kyllä muuttivat väriä, mutta marja jäi raa’aksi, nyt on vaan kurtistunut kokoon. Käytän noi sitten ovikranssikoristeina jos ei pikkuhiljaa ala tapahtumaan. Olen latvonut noita monstereita koko kesän, ja aina ne vaan pukkaa uutta! muutamasta siementaimesta sais aikamoisen viidakon jos olis tilaa… Tää on nyt kolmas vuosi ainakin kun kokeilen, aiempina vuosina oon kyllästynyt niihin parvekkeella, ennen kuin ovat edes kukkineet, nyt kun on ollut rivaripiha, niin oon ollu näin kärsivällinen…huoh. toistan Sienestäjää, EI IKINÄ…tai no jos ois kasvihuone, hmmm ![]()
Ananaskirsikat vielä raakoja. Mitähän sen kanssa tekisin, ei viitsisi pitää kasvihuoneessa lämmitintä pelkästään sen takia.
Tää on kyllä joku luonnonoikku. Ei punkkeja, muurahaiset keikkosi purkista ja alkoi kukkimaan nyt syksyllä! No eipä se mua haittaa ollenkaan
Tosin mun täytyy ite kasvattaa ensivuonna nämä ja ottaa nyt syksyllä siemenet, ku paikallinen puutarha lopettaa
Enpä saa enää tomaatteja ja paprikoita halvalla, ja kukaan päästään järkevä ei maksa paprikasta 15 euroa, niinku näissä terroissa sun muissa pyyetään.

Sienestäjä, jos et saa omistasi siemeniä kerättyä niin laita hölöä. Siemenkasvatuksen sijaan voit myös ottaa noista omistasi vesilasiin juurtumaan varrenpätkiä. Niin saat aikaisen aloituksen ja sato ehtii kypsymään kunnolla.
Ananaskirsikka on kyllä niin hyvän makuinen että kannattaa kasvattaa. Omat kasvihuoneessa kasvaneet tekivät tänä sateisena ja kylmänä kesänä paljon satoa, kypsää sellaista. Säilöin jopa osan.
Mulla tuli kehno sato
Jäivät ihan kitukasvusiksi. Varsia otin yhestä jonka viskasin jo pellolle.
Palaa asiaan jos tarvetta tulee. En kyllä muistanut kerätä siemeniä tämän kesän sadosta mutta vanhempia on vielä pikkuisen jäljellä. Täytyy itsekin varmaan jokunen varrenpätkä laittaa nyt juurtumaan vesilasiin. Nyt on ruukut kasveineen viskattu ulos kasvihuoneesta, ulkona värjöttelevät kun en ole vielä saanut tungettua kompostiin niitä.
Kannattaisikos ananaskirsikkaa kokeilla, kuinka hyvät onnistumismahdollisuudet ovat? Milloin kannattaisi kylvää, että ehtii? Ei mun pitänyt innostua mistään erikoisemmasta, kunhan nyt taas kyselen :)
Kannattaa!!! Ekana vuonna nää oli mun mielestä tosi pahoja, mutta nyt yksiä kesän parhaimpia hedelmiä/marjoja. Ite en oo kylvämisessä onnistunut, toi autotallissa oleva yksilö on edelleen jostain kumman syystä elossa. Kato sit ettet kylvä mansikkakoisoa, sitä pahempaa ilmestystä ei ookaan
Kasvattaminen siemenestä onnistuu tuoreilla siemenillä hyvin, tosin taimen kasvatus istutus kuntoon vaatii pitkän ajan…