Anopinkieli, Sansevieria

Tein lisätutkimusta. Tuollaisesta tupestahan se näyttää noita keihäitä kasvattavan, ja löytyi yksi littana verso, mutta se on tuollainen paksu ja jäykkä olemukseltaan, niinkun nämä muutkin keihäät. Se tekee vähän mitä sattuu?

Tämän jaoin eilen. Arvatkaapa, montako alkua oli.

17 alkua…onpa komea ja niin kauniin vihreä.

Kuvittelin, että on hirveen monta. Ei ollu kuin 12.

Onkin aika vihta. Veikkaan kymmentä!

Miks se on tommonen?! Miks mun anopinhammas ei oo?? Se on ny vuoden jököttäny ja siin on kolme 5cm pituista lehteä, aina vaan

Just äidilt kysyin, että kuinka monta alkua mahto siinä olla, kun sen hältä sain. Veikkas viittä. On se mulla vissiin muutaman vuoden jo kasvanu. Vettä annoin, kun muistin.

Mun tarttis kanssa jakaa… alkavat lapset työntää emoa jo pois purkista.

Käännätte veistä haavassa. No mä vaihan hälle mullat (hiekkaiset?) ja vähennän kastelua sitten.

Mun anopinhammas on kutistunut vuodessa, alkuja oli viime keväänä viisi, nyt enää yksi, taitaa olla kouluikäinen, kun hampaat tippuu.

Jos joku noita ruusukkeita haluaa, sopii hölötellä

Ostin tänään vaaleareunaista/raidallista (kummin lie oikeammin sanottu) Anopinkieltä ja istutin samaan ruukkuun vanhan Anopinkielen kanssa. Samalla raakkasin seasta anoppivaavat omaan purkkiinsa kasvamaan, aikanaan sitten pääsevät kaikki yhteen suureen ruukkuun.
Nytkään ei ruukulla ole tilavuutta määrään nähden kovinkaan ruhtinaallisesti, mutta olen todennut, että parhaiten viihtyvät minun hoidossa ahtaassa ja erittäin vähäisellä kastelulla

Ja tässä nämä onnettomat vaavit, mutta hyvät niistäkin aikanaan tulee kun on emostakin tullut 

Hieno pehko, ostin kans tänään uuden keltareunaisen ja laitan sen samaan purkkiin edellisen kanssa vaikka onkin eri lajiketta. Kyllästytti kun se vanhempi kasvaa niin tuskallisen hitaasti

Se on hyvän näköinen tuolleen monivärisenä :slight_smile:
Pienessä ruukussa varmasti viihtyvätkin, nämäkin ovat sellaisia 70 senttisiä ja tuollaiset onnettoman pienet juuret :o Vai mättääkö minul näissäkin joku, pitäsikö juurta olla reilummin?
Tämä ei ole taantunutkaan oikeastaan yhtään, kaikki taitavat edelleen olla keltareunaisia.

Minusta suuri on kaunista :smiley:

Minulla on siis tavoitteena saada anopinkielistä mahdollisimman suuri ruukullinen, mieluusti en ihan hirveästi fuskaa, mutta nyt tahdoin lisää väriä mukaan :wink:

Samaa suuruudenhulluutta on myös palmuvehkan suhteen…

Omilla anopeilla alkoi kasvukausi taas muutaman kuukauden hiljaisuuden jälkeen, joten saa nähdä mikä ryteikkö tuossa hyllyllä on kesän jälkeen :smiley:

Ei minun anopeissa ole ikinä ollut juuret kovin kummoiset, kasvattavat tosi mitättömän kokoiset juuret ja vieläpä todella hitaasti. Silti ovat aina voineet hyvin :slight_smile:

No hyvä, laitoin noita alkuja nyt suhteessa paljon pienempiin ruukkuihin, katsotaan mitä tykkäävät :slight_smile:

Suuri on kaunista, anopinkielessäkin :wink:

Sain maanantaina työpaikaltani neljä anopinhampaan taimea, kun kukaan muu ei huolinu niitä. Toissapäivänä vein niitä kaksi pientä taimea äitin työkaverille ja eilen mummolle neljä taimea. Saman verran olemme nakanneet roskiin, kun vanhainkodilla meillä on jokapaikka täynnä niitä ja kukaan hoitajista ei ole huolinut niitä mukaansa

Mietin vain että minkälainen hoito niille on? Jossain oli että multa pitää olla kostea koko ajan ja jossain muualla oli että saa kuivua kokonaan? Omani ovat kestomullassa. Onko anopinhampaalle suorasta auringonpaahteesta haittaa?