Anopinkieli, Sansevieria

Myyntikikkoja on vaikka minkälaisia,oletteko jo törmänneet letitettyihin keihäsanopin lehtiin? Ko. viritykset ovat varsin surkeita näkyjä. Kyllä niistä kunnollisia anoppeja kasvaa, mutta kasvu on hidasta.

Letitettyjä keihäsanoppeja havaittu... Tuovat mieleen letitetyt limoviikunat, mikähän seuraava letille laitettu?

On havaittu, kauheesti joskus kuluttanut aikaa pähkäilyyn, jotta miten ne on saatu letille taipumaan kukkuu

Kaisamaarian anopinkielen kukkakuvia 2008 ja 2009

Nyt odottelen kukintaa ja meden tuoksuja!

Vaihdoin juuri anopinkieleni uuteen ruukkuun kun juuret alkoivat tulla pinnalle.Vaihtaessani tajusin, että vaihdoin kai liian isoon ruukkuun ja pienenpää minulla ei ollut vaihtoehtona. Vaihdoin vehkapalmun anopinkielen vanhaan ruukkuun, koska olin senkin onnistunut liian isoon laittamaan.. :D

Olen huomenna vaihtamassa muista kukista multia ja kysynkin kannattaako vaihtaa anopinkieli kuitenkin pienenpään vai haittaako , että on reilussa ruukussa( kasvin ja ruukun välillä on n.10cm

harmittaa, kun tulee ajateltua vasta kun on jo istuttanut..

Eikö se ole sen verran sitkeä että kestää suuremmassakin ruukussa, ja vie vaikka pihalle kesäksi niin piristyy. Et kai mustaan multaan laittanut?

Laitoin sekasin sitä ja kaktusmultaa, kun ei muuta ollut. No hyvä tietää :slight_smile: Pitää muistaa viedä kesällä sitten ulos ja meillä on lasitettu kuistikin niin varmasti siinäkin piristyy :slight_smile:

voiko anopinkielen pistokkaat halkaista keskeltä kahtia koska lehti on aikas leveä.

Alkuperäinen kirjoittaja: -nimetön-

Miksikäs ei, kyllä niin voi tehdä. Laita se leikkuupinta multaa vasten kun niitä juurruttelet.

Hm. Leikkuupinnan kannattaisi varmaan antaa kuivahtaa ennen multaan laittoa, mitenkäs päin tuo siis aseteltaisiin multaa vasten? Itsellä ei kylläkään ole kokemuksia pitkittäisten leikkuupintojen juurtumisesta, lehtipistokkaitako voisi leikellä vähän miten päin vaan?

Noniin, tuli sitten itsekin hommattua tämä anopinkieli :slight_smile: Ajattelin, että jos se edes menestyisi meidän residenssissä. Ei ollut hinnalla pilattu, 2,50e :smiley:

Keihäsanopinkielen pistokkaat ovat oletettavasti juurtuneet, koska uutta pikkuista pukkaa :slight_smile:
Viimeiset onnenapilan sipulit/kävyt tunkesin tähän ruukkuun, saas näkee, kuinka pärjäävät yhdessä.

Minulla on ikivanha anopinkieli, jolle ei ole tehty mitään moneen vuoteen. Ajattelin nyt hajottaa sen siten, että se alkuperäinen, keltareunaisella lehdellä oleva osa omaan purkkiinsa ja täysvihreälehtinen osa omaansa.
Onko kellään tietoa, miten sen keltareunaisen lehden saisi aikaiseksi? Kaikki uusi on vain sitä täysvihreää.

Heksulla söpö keihäsvauva

Kakapo, jos anoppisi on kasvatettu pistokkaasta niin keltareunaisuus ei periydy

Ainoastaan jakamalla keltareunaisen kasvin reunat säilyy.

Missäs kunnossa ne itse anopit oli, eivät mädäntyneet kuitenkaan?

Hydroanopista tulee mieleen sähäkkä mummu uimalakissa ja -laseissa, kiitämässä altaan päästä päähän… : )

Hajotin valtavan suuren anopinkielen, jossa vain osa lehdistä on keltareunaisia. Säästän vain keltareunaiset, ja kokovihreät heitän menemään. Onko mitään konstia, millä saisi uusiin alkuihin keltareunaiset lehdet?

Olisi suuri kasa hyväjuurisia, vihreitä "kieliä" halukkaille. Harmi vain, että niiden postitus taitaa olla aika hankalaa pitkien lehtien vuoksi.

Jos lisäys tapahtuu pelkästään lehtipistokkaista, silloin keltareunaisuus ei säily. Jakamalla ( mukana maavartta ) keltareunaisuuden pitäisi säilyä.