Minulla oli tuo sähköposti aikaisemmin mutta ei ollut tuollaista avautumattomuusongelmaa. Olin tosi tyytyväinen Outlook Expressiin ja edelleen vähän harmittelen kun uuden koneen mukana tuli ihan toinen sähköpostiohjelma joka ei ole ollenkaan niin helppo ja selkeä. Muistelisin että siinä on käytössä “ohje” vai millä nimellä se nyt olikaan. Sieltä voisi ehkä löytyä apua tuohon ?
Yritin hakea vanhalta kannettavaltani ohjeita, mutta sellaista ei löytynyt. Siinä oli vielä tämä outlook, koska käyttis oli XP. Tähän uuteen seiskaanhan ei outlookia enää saa.
Ihmettelin, kun naapuri tivasi miksi hänelle ei ole tullut kokouskutsuja, ja tiesin hänen osoitteensa olevan mukana yhtiön postituslistalla. Nyt en vaan tiedä mitä tehdä asian korjaamiseksi, ja naapuri on aivan avuton tietokoneen kanssa.
Mikä tietokoneongelma mahtaa olla kuvan koiralla??
Sain lahjaksi kynähiiren, mutta en ymmärrä sen käyttöä. Yhdistin sen tietokoneeseen, ja ohjelma latautui kuten kuuluu. Sitten yritin piirrellä levylle, mutta mitään ei tapahtunut. En ymmärrä koko vehjettä. Olisiko täällä joku jolle väline on tuttu? Neuvoja kiitos.
Eli ts. piirtopöytä. Oletko tarkistanut, että sopiiko se sinun tietokoneen käyttöjärjestelmääsi?
Jos sinulla on Win7 sen pitäisi itse löytää vika ja yrittää korjata.
Microsoft ei enää tue Outlook Expressiä, koska seon jo aika vanha ohjelma, joten se pitää päivittää esim Windows Live -sähköpostiohjelmaan. <— minäkin käytän!
Jos sinulla on uudempi sähköpostiohjelma kuin naapurillasi voi olla mahdollista, että sinun sähköpostiohjelmasi lähettää eri koodilla postia ja Outlook ei osaa lukea sitä.
kakapo:) Ihana saksanpaimenkoira!! Oliskohan tullut kurkkimaan väärään ketjuun:))
Käytössäni on Win7, ja ilmoituksen mukaan ohjelma on asennettu koneelleni. Olisikohan se laite rikki vaikka on uusi? Pitäisikö painella ensin jotain nappuloita sen käynnistämiseksi, vai onko heti käyttövalmis kun on koneeseen yhdistettynä?
Vaikea sanoa tälleen kun ei näe, mutta voi olla rikki tai ristiriitaa tai asetukset pielessä.
Katsos kun jos ohjelma on tarkoitettu Mac-versiolle ei se vättämättä toimi windowsissa.
Onko paketissa ohjeita mille käyttikselle se sopii?
Onko ohjeissa mitään apua ongelmista?
Anteeksi tyhmyyteni. Löysin käyttöohjeen, ja siinä neuvotaan laittamaan ensin kynään paristo.
Sitten pitäisi toimia.
Heh hee. ;D
No nyt pelittää. Luulin, että tällä voi kirjoittaa ihan oikeanlaisen nimikirjoituksen posteihinsa liitettäväksi. Se ei kuitenkaan onnistunut. Ohjelma muokkaa nimmarin paremmin luettavaan muotoon. Vähän tuntuu siltä, ettei tälle jutulle juurikaan käyttöä löydy. Tavallinen hiirenikin on näppärämpi käyttää, kun tuo kapea kynänkärki. Turha vehje.
Tekevälle sattuu Mun tuttu ei saanu toimimaa aikanaan yhtä sähkölaitetta. Se yritti ja yritti…
Mä sanoin että kannattas, laittaa virtajohtokii seinään kiinni.
Alkuperäinen kirjoittaja: David2
firefoxin käyttäjät - uusi versio julkistettiin. päivittäisittekö?
ja jos yhtään luotatte cert.fi:n ja f-securen mikko hyppösen sanomisiin, poistatte viimeistään nyt javan käytöstä
edit1 - "Esimerkiksi Sampo-pankissa asiointiin tarvitaan Javaa", Hyppönen ottaa esille Suomessa tärkeimmän poikkeuksen. Hyppösen mukaan Sampo-pankin asiakkaan kannattaa poistaa Java useimmiten käyttämältään selaimelta.
uhkasin jo vaihtaa pankkia, kun eivät saaneet systeemiänsä toimimaan uuden opera-päivityksen kanssa. todellisuudessa joudun vain laittamaan javan päälle ff:ään, kun laskuja pitää maksaa (onneksi melkein kaikki menevät suoraveloituksella)
edit2 - poista molemmat. jos et huomaa, mitään haittaa, anna olla niin. jos ilmaantuu keljuuksia, poista ensin toinen ja sitten toinen ja katso, mitä tapahtuu…
Mulla ei oo ollu java käytössä tällä uudella koneella ollenkaan, mihin sitä ylipäätään tarvitaan?
Varsinkin jos on ongelmia tiedossa sitä kautta.
Kertokaas mulle kun siellä on kaksi javaa,kumman poistan käytöstä.
En ymmärrä.
Meidän kone tarjoaa jatkuvasti Javan päivitystä. Kannattaako ladata, kun muistelen lukeneeni, että Java on turvallisuusriski. Kyselee nimim. peukalo keskellä atk-kämmentä.
Riippuu tietysti, tarvitsetko javaa? Itse poistin sen, eikä ainakaan vielä ole tullut vastaan että tarvitsisi. Joku pankkihan käyttää sitä. Ja jos asentaa uuden, vanhat pitää poistaa koneelta:)
(sampopankki ainakin) - jos et java tarvitse niin tee todella noin kuin mummeli ja miikos.
mutta kun java jo sinänsä saattaa olla turvallisuusriski niin kuin cert.fi kertoo niin päivittämätön versio on varmasti - niin kuin mikä tahansa uusimpaan päivittämätön ohjelma aina on.
päivityshän tuli jo torstaina 30.8. niin kuin linkkaamassani jutussa kerrotaan.
Sampopankin tilejä voi käyttää ilman javaa mobiililaitteille tarkotetussa minipankissa.
https://suomi.sampopankki.fi/link/3gmobilbank
En kyllä tiedä miten toimii kun en käytä kyseistä pankkia:)
miniverkkopankki toimii täysin samoin kuin verkkopankki muutenkin…