Ärsyttää (alkaen 5.1.2021 ->)

Ei kai sen tartee kuivua välissä kun kylvettäessä ja istutettaessa pitää kuitenkin kastella. Riittää kun jäähtyy. Ja vettä ei laiteta niin paljon, että tulee velliä vaan sellaista sopivaa.

Arviolta 10 ltr multaa ja enintään vedenkeittimellinen vettä.

1 tykkäys

Niin, enhän minä sitä osannut oikein tehdä. Käytän kookosmultaa nykyään.

Nyt oikeasti harmittaa, kun tulee uusia ketjua, niin ne muut ketjut hukkuu niihin eikä meinaa löytää.

Hyvä työtä Nuu tekee, mutta joku ratkaisu pitäisi tehdä.

Vastaus Pepinolle: Aina jos johonkin ketjuun kirjoittaa, vaikka kirjoittaisi ihan vähäsenkin vaan, niin se nousee tuoreimmat-listaukseen. Nyt kun siirtelen tuolta Asiaa lajeittain-alueelta sinne sikinsokin menneitä kaikkien alueiden ketjuja omille paikoilleen niin joudun tutkimaan aikalailla jokaisen erikseen jotta saan selville mille alueelle se kuuluu. Samalla kun etsin sitä tietoa netistä, tulee esille monen kohdalla myös se että sitä koskevia lajitietoja otsikoissa täytyy muokata. Samalla laitan myös lajia koskevan tietoiskun sinne ketjuun, ja pyrin mahdollisuuksien mukaan saamaan siihen myös kuvan mukaan.

Hyvähän se on että tiedot on oikein. Tuo homma on todella hidasta. Jos teen sitä työtä aamusta iltaan pahemmin muuta tekemättä niin saatan saada parikymmentä lajiketjua käytyä päivässä läpi. Useimmiten määrä jää vähemmäksi. Yritän kummiskin tehdä niin paljon kuin vaan pystyn joka päivä koska kun kevät tulee niin mulla ei siihen hommaan enää aikaa ole.

Olisi todella ikävää jos osa lajiketjuista jäisi omien alueidensa ulkopuolelle, yritän välttää sitä tilannetta niin pitkälle kuin mahdollista.

Pepinon toivoma ratkaisu siihen ettei lajikohtaisia ketjuja enää tähän nykytahtiin nouse tuoreimpien listaukseen on valitettavasti se että täytyy vaan odottaa että saan työn tehtyä (olen jo aakkosissa P-Ö )… Sitä odotellessa täytyy vaan rullata niitä pariakymmentä ketjua jotka uusina tuoreimpiin päivän mittaan ilmestyvät, ja etsiä niiden joukosta sitä ketjua johon viestinsä haluaa laittaa. Ei se iso homma minusta ole.

Olen ollut tosi iloinen siitä että moni penttiläinen on ottanut osaa tähän urakkaan laittamalla näihin esille nousseisiin lajiketjuihin viestejä kuvineen. Lajiketjut on pentin perusta. Me tässä yhdessä rakennetaan tätä uutta penttiä. Suuret kiitokset kaikille avusta :two_hearts:

6 tykkäystä

Minusta tuo on pieni vaiva,saahaan pentti kuntoon :+1:t3:
Nuulle SUUR KIITOS isosta vaivasta,niin ei me nurista pienistä :innocent:

4 tykkäystä

Mie en saa nyt jostain syystä kuvia lisättyä puhelimella jossa on suuri osa kuvista. Vanhalla puhelimella onnistuu. Poistin historian.

1 tykkäys

Mullat olen sulattanut, jäädyttänyt, sulattanut, jäädyttänyt ja sulattanut.
Bilteman perhosia on kaikkialla. Koitan kastella maltillisesti.
Olen valjastanut perheen metsästystalkoisiin. Perunanpaloihin olen koittanut etsiä ja houkutella toukkia.
Tuota kiehuvaa vettä tai uunia en ole kokeillut vielä.