Ärsyttää (alkaen 5.1.2021 ->)

Ei kai sen tartee kuivua välissä kun kylvettäessä ja istutettaessa pitää kuitenkin kastella. Riittää kun jäähtyy. Ja vettä ei laiteta niin paljon, että tulee velliä vaan sellaista sopivaa.

Arviolta 10 ltr multaa ja enintään vedenkeittimellinen vettä.

1 tykkäys

Niin, enhän minä sitä osannut oikein tehdä. Käytän kookosmultaa nykyään.

Nyt oikeasti harmittaa, kun tulee uusia ketjua, niin ne muut ketjut hukkuu niihin eikä meinaa löytää.

Hyvä työtä Nuu tekee, mutta joku ratkaisu pitäisi tehdä.

Vastaus Pepinolle: Aina jos johonkin ketjuun kirjoittaa, vaikka kirjoittaisi ihan vähäsenkin vaan, niin se nousee tuoreimmat-listaukseen. Nyt kun siirtelen tuolta Asiaa lajeittain-alueelta sinne sikinsokin menneitä kaikkien alueiden ketjuja omille paikoilleen niin joudun tutkimaan aikalailla jokaisen erikseen jotta saan selville mille alueelle se kuuluu. Samalla kun etsin sitä tietoa netistä, tulee esille monen kohdalla myös se että sitä koskevia lajitietoja otsikoissa täytyy muokata. Samalla laitan myös lajia koskevan tietoiskun sinne ketjuun, ja pyrin mahdollisuuksien mukaan saamaan siihen myös kuvan mukaan.

Hyvähän se on että tiedot on oikein. Tuo homma on todella hidasta. Jos teen sitä työtä aamusta iltaan pahemmin muuta tekemättä niin saatan saada parikymmentä lajiketjua käytyä päivässä läpi. Useimmiten määrä jää vähemmäksi. Yritän kummiskin tehdä niin paljon kuin vaan pystyn joka päivä koska kun kevät tulee niin mulla ei siihen hommaan enää aikaa ole.

Olisi todella ikävää jos osa lajiketjuista jäisi omien alueidensa ulkopuolelle, yritän välttää sitä tilannetta niin pitkälle kuin mahdollista.

Pepinon toivoma ratkaisu siihen ettei lajikohtaisia ketjuja enää tähän nykytahtiin nouse tuoreimpien listaukseen on valitettavasti se että täytyy vaan odottaa että saan työn tehtyä (olen jo aakkosissa P-Ö )… Sitä odotellessa täytyy vaan rullata niitä pariakymmentä ketjua jotka uusina tuoreimpiin päivän mittaan ilmestyvät, ja etsiä niiden joukosta sitä ketjua johon viestinsä haluaa laittaa. Ei se iso homma minusta ole.

Olen ollut tosi iloinen siitä että moni penttiläinen on ottanut osaa tähän urakkaan laittamalla näihin esille nousseisiin lajiketjuihin viestejä kuvineen. Lajiketjut on pentin perusta. Me tässä yhdessä rakennetaan tätä uutta penttiä. Suuret kiitokset kaikille avusta :two_hearts:

7 tykkäystä

Minusta tuo on pieni vaiva,saahaan pentti kuntoon :+1:t3:
Nuulle SUUR KIITOS isosta vaivasta,niin ei me nurista pienistä :innocent:

4 tykkäystä

Mie en saa nyt jostain syystä kuvia lisättyä puhelimella jossa on suuri osa kuvista. Vanhalla puhelimella onnistuu. Poistin historian.

1 tykkäys

Mullat olen sulattanut, jäädyttänyt, sulattanut, jäädyttänyt ja sulattanut.
Bilteman perhosia on kaikkialla. Koitan kastella maltillisesti.
Olen valjastanut perheen metsästystalkoisiin. Perunanpaloihin olen koittanut etsiä ja houkutella toukkia.
Tuota kiehuvaa vettä tai uunia en ole kokeillut vielä.

Ärsyttää joskus kun maassamme tuputetaan liikaa Englannin kielisiä välisanoja kuten stage , meillä on lava tai esiintymislava ei stage . Paljon korvataan vieraskielisin sanoin vaikka meillä on laaja valikoima omiakin asioita kuvaavia sanoja.

2 tykkäystä

Nyt harmittaa.

Aiemmin kylvin mix kaktukset siemenet ja nehän iti ja kasvoi.

Nyt sitten päätin tarkistaa onko ne pikkuiset levossa ja kuinka sattuikaan. Traakkipuu oli kaatumassa ja kaktuksien multa lensi lattialle, kun yritin traakkia estää ettei se kaadu.

Siivosin mullat ja laitoin yhteen ruukkuun, jos ne vaikka nousisivat mullasta.

Ärsyttää vitaepro mainos. Minua ei kiinnosta mitä nuo tavalliset ihmiset mainostaa.

En ole koskaan edes ostanut sitä tai en edes muista.

Vitaepro on huijaus. Ei ole todistettu että toimisi millään lailla. Yliannostus vaarallista.

3 tykkäystä

Ajokortin uudistaminen. Tämän päivän aikana olen yrittänyt ties kuinka monta kertaa. Joskus olen päässyt kohtaan maksaminen, mutta yhteys on niin hidas, että lopulta katkeaa. Nyt uudistus-kohdassa on taas harmaa teksti, jos olisi sininen, pääsisin eteenpäin.

Ärsyttää myös sähköposti. Google ei usko, että yritän omaan postiin. Taitaa johtua uudesta puhelinnumerosta, salasana on varmasti oikein, se on muistilapulla, ei pelkästään omassa muistissa.

Voin niiiiin hyvin ymmärtää ärsytyksen netin hidastelun ja pätkimisen takia. Oon tässä “veitsenterällä” taiteillut ja taistellut nettiyhteyksien kanssa päivittäin tuntitolkulla ja ei ole herkkua.

Sillon kun mun tarttee jotain virallista kaavaketta täyttää tai muuten oon jollain sivulla niinkun vaikka pankissa tmv. niin yritän mahdollisimman nopeesti toimia et yhteys säilyis koko tarvittavan ajan. Joskus säilyy, joskus ei. En tiiä onko hengityksen pidättämisestä mitään apua mut sitäkin oon yrittänyt :grimacing:

Täällä meillä toimi netti hyvin kun muutettiin. Sitten tuli 5 G ja suuntasivat mastossa antennit vai mitä lie ja sen jälkeen oltiin katveessa koko kylä. Vähän väliä tuli ilmoituksia, että verkkoa korjataan alueellasi ja joka korjauksen jälkeen yhteydet toimi huonommin. Tsemppiä huonoista yhteyksistä kärsiville, tuoreessa muistissa vielä tämä ärsytyksen aihe. Vuosi suunnilleen kärvisteltiin, sitten saatiin onneksi viime vuoden lopussa valokuitu.

2 tykkäystä

Ärsyttää artistit menestyneen keikkansa jälkeen tai kun voittavat jonkun kilpailun. Aamulla tuli radiosta taas Erikan haastattelua pätkä, hän sanoi kiitos niin paljon. Ja sanoi toisenkin kerran… monena päivänä. Se tapa on mpnella muulla esiintyjällä. Kuinka paljon on niin paljon, ei ole koskaan selvinnyt minulle. Kiitos NIIN paljon.

Mulla vaihtui tänään operaattori. En oo tänään ollut koneella koko päivää, mutta silloin kun oon ollut on yhteys pysynyt paremmin “paikallaan” kuin vielä eilen kun olin toisella operaattorilla. Ei pidä luulla että hyväksi muuttui, edelleen asettelen puhelimen tiettyyn paikkaan pöydällä, tiettyyn suuntaan osoittaen, mutta nyt ei netti ole vielä katkeillut jatkuvasti (jaan siis puhelimesta netin, se on yleensäkin altis pätkimiselle saati sitten silloin kun taajuudet vaihtelevat koko ajan). Toki se voi johtua ihan muistakin syistä kuin operaattorin vaihdosta, mutta olen varovaisen toiveikas.

Minua ärsyttää, kun yle areena hakee ja hakee pyöreenä päivityksen jälkeen. Välillä haluan katsoa uutisia.

Minulla ei ole vanha äly tv. En muista kuinka kauan minulla on se ollut ehkä kolme vuotta.

Täälä onneksi yhteyvvet pelaa,harvinaista että pätkii.
Joskus illalla saattaa olla jonkulaisia katkoja ku katotaan esim. katsomosta jotaki.

Me asumme alueella jossa on ollut hyvät nettiyhteydet. Nyt kuitenkin yhteydet ovat alkaneet 5 G:n tulon jälkeen hidastella ja pätkiä. Samaan aikaan täällä kaivetaan kovaa kyytiä valokuitua kaikkialle. Jos olisi salaliittoteorioihin tms. taipuvainen, tulisi helposti mieleen, että onko tämä konsti saada kaikki hankkimaan valokuitu.

2 tykkäystä

Rillari, ei onneks tartte sellasta alkaa miettimään mutta minusta on ihan selvää että tähän verkkojen kehitykseenhän asia liittyy. Me ollaan asuttu täällä nyt n. 6 vuotta ja ehkä n. 5 ekaa vuotta meni ihan hyvin. 3G verkon alasajo alkoi 2023 ja olikohan se n. vuosi sitten kun 3G lakkas kokonaan toimimasta.Niihin aikoihin muistaakseni alkoi myös meillä pätkimisongelmat kunnolla. Täällä se taajuus heittelee ja puhelin valitsee käytön aikana lennosta sen mitä taajuutta miloinkin käyttää. Siinä vaiheessa kun 3G ei ollut enää käytettävissä jäi vaan 4G. Mun puhelin ei tue 5G-verkkoa.

Operaattorit ei enää nykyään keskity samalla innolla näihin katvepaikkoihin joissa kuuluvuudet heittelee. He pystyis suuntaamaan sitä mastosta lähtevää taajuutta (voi olla että käytän ihan vääriä sanoja tässä mutta ymmärrätte mitä tarkotan) ja ennenhän niitä fiksattiinkin jotta saatiin alueiden kuuluvuudet parhaiksi mahdollisiksi . Nykyään ei enää nähtävästi. DNA jolla siis aikasemmin oon ollut vakioasiakkaana kertoi ettei heillä ole korjauksia tälle alueelle suunnitteilla ainakaan kolmeen vuoteen. Pakko oli alkaa kokeilemaan muita operaattoreita. Elisalla meni vaan huonommaksi ja nyt Telia testissä.

2 tykkäystä