Sitä on käyty Kauklahdessa
Ei ole suojakalvoa, ei ole koteloa.
Nuu,
on! Melko uudessa K-Supermarket Lasihytissä, Kökkelissä, on Halmen uusi toinen leipomon piste ![]()
![]()
![]()
Muistanet kaikki Halmeen herkut
Lasihytistä on tullut vakiokauppani, ja kotiin ei ole tulemista ilman Halmeen Berliininmunkkeja ja ylipäätään Halmeen leipiä ![]()
Arvaa tuoksuuko ihanalta kun astuu kauppaan ja uuneista otetaan vastaleivottua leipää.
Halmeen tuotteita en muista, mut Kauklahden ruotsinkielinen nimi Köklax väännettiin Kökkeliksi jo silloin kun olin 14 eli yli 50 vuotta sitten. Tottakai vielä tota vanhempaa perua toi kutsumanimi.
Kökkelissä käytiin diskoilemassa Björkhagenissa kesäisin ja Valhallassa talvisin.
Kuulin just vähän aikaa sitten kasikymppiseltä ex-anopiltani että hän on käynyt nuorena tanssimassa Björkhagenissa. Kävellen rataa pitkin Tuomarilasta. Ei kutsunut paikkakuntaa Kökkeliksi muttei siitä ollut kyllä puhettakaan.
Mullaki Samppa ja vaan käsitellään lähetystä.
Mulla joskus läppärillä tekee noin, avaan uuden välilehden niin saattaa onnistua kuvan lähetys. Samsungilla en vain osaa tai jos se ei ole mahdollista. ![]()
Joku tykkää haisutella. ![]()
Ei haittaa lähteä iltavuoroon töihin, koska ulkona ei voi olla.
Haisee niin rankasti sonta, että ei huvita yhtään olla ulkona, onneksi lähdin aamulla raikkaaseen kirpakkaan ilmaan ulkoilemaan, nyt ei kykenisi.
Että ärsyttää ettei lähe puhelimella kuva tänne ![]()
![]()
Mikähän sassaroittaa ![]()
Kokeile sammuttaa puhelin ja koita sitten. Olen pari kertaa niin onnistunut.
Kiitos Kurppa,onnistu ![]()
Onko jollakin muulla penttiläisellä ollut kaihi? Jos on ollut, kuinka huonoksi näkö meni ennen leikkausta, ja kuinka pitkä jno oli? Alkaa ärsyttää jonotus, kun lähinäkö huononee koko ajan.. Tietokonetta pitää tiirailla läheltä, kun teksti näkyy aina vaan vaaleampana. Ajokortilla ei enää ole väliä, kun ei ole pakko käydä entisellä talolla. Jos leikkus venyy liukkaiden kelien aikaan, saa auto pitää kesärenkaat.
Mulla on. En osaa sanoa mikä sen vaihe on, mut selkeesti on näkö heikentynyt. Kun kävin silmäläkärin vastaanotolla silmäpolilla muun silmäasian takia tässä loppukesästä niin kysyin silmälääkäriltä myös sen kaihin tilannetta. Hänhän tutki mun silmät tosi tarkkaan ja niistä oli myös otettu kuvat, joten hän oli ihan tilanteen päällä nähtävästi. Lyhyt vastaus oli että ei ole vielä siinä vaiheessa että pääsisin kunnalliseen leikkaukseen.
Eli en tiiä kuinka pahaksi sen näön tarttee mennä että pääsis leikkaukseen. Mua ei oo pantu ees jonoon. Pitäsköhän sinne jonoon pyrkiä yksityyisen silmälääkärin kautta ![]()
Mulle sanoi silmälääkäri että pitää olla melko sokea päästäkseen edes kunnalliseen jonoon. Yksityiselle pääsee nopeasti.
Tammikuun lopussa optikko, joka on seurannut kaihin etenemistä, suositteli ajanvarausta lääkärille . Se venyi toukokuuhun, ja pääsin jonoon. Vähän myöhemmin lähetti viestin ajokiellosta ja poliisilta tuli kirje , jossa kielto. Kanta-palvelusta katsoin niitä numeroita, joista en ymmärrä muuta kuin aika samaa molemmissa silmissä.
. Minulta leikattiin kaihi keväällä 2022. Kävin sitä ennen yksityisellä silmälääkärissä. Julkiselle jonotus leikkuuseen kesti n. 4kk vaikka oli sanottu että voi kestää paljon pitempään.
No leikkauksen jälkeen kaikki ok kunnes vuosi sitten kävin taas yksityisellä silmälääkärillä niin todettiin jälkikaihi. N. 20 % kuulema saa jälkikaihin. Ei kuitenkaan niin paha vielä että julkiselle olis päässy jonoon.
Nyt pitäis taas käydä yksityisellä silmälääkärillä että missä mennään.
Vaikeaa on kun luonnon valo alkaa olla vähissä. Kaikki kirkkaat valot ottaa silmiin ihan älyttömästi.
Olen vähän yrittäny taktikoida että jos nyt käyn silmälääkärillä ja joudun jonoon mikäli näkö tarpeeksi huono niin ensikesänä olis sittä taas ajokortti jos nyt lähtee taas jäähylle.
Ainakin itsestä tuntuu että vois olla tarpeeksi huono näkö jotta pääsis julkiselle jonoon.
En kuitenkaan uskalla toistaiseksi ajaa autoa muutenkaan kun vasta 14.10 saan ne uniapnea hoitojutut käyntiin.
Nyt jos toheloisin autolla niin kortti lähtis tuonkin takia pois.
Ei onneksi ole ollu tarvetta ajaa kun Isäntä on ollu ok. Jos olis pieni pakko niin ehkä ajaisin ruuan hakuun, onhan mulla vielä kortti voimassa kuitenkin.
Pari päivää enää, ni jotkut sirtää kellojaan… ”mihin”..? Roskiin, komeroon tms.. Viisarien vääntö kai riittää…
Tää ns kesäaika saisi jäädä pysyväksi.. Mä oon ns iltavirkku, ni valoisaa on pidempää, jos viisareihin on kattomista ![]()
Ei ihme, jos väki vähenee, jos sisäänkirjautuminen on muillakin yhtä hankalaa kuin minulla tuntuu nyt olevan. Kännyllä olen nyt jatkuvasti (toistaiseksi?) kirjautuneena, mutta läppärillä ei onnistu mitenkään: aina on väärä sähköpostiosoite tai käyttäjätunnus tai salasana eikä mikään vaihto onnistu. Tekee mieli luovuttaa
Jospa sulla sama vika kun mulla, liian vanha kone, puuttuu joku tuki vai mikä se nyt olikaan. Mulla tabletti liian vanha, joutuu ostaa uuden.
Mulla vähän sama ongelma.. vanhempi chrome pitää tallennuksen. Iphone safari ei tallenna, chrome ja fire tallentaa. Tännö kirjottelen yleensä kännyllä,Mut se on hankalaa, rivit, näkymä ym hyppii,., ku puput… Lenovo tab P12 tallentaa
Lisäys: Vanhempi macbook safarilla ei pääse ees lukee ketjuja,tai muutakaa, Miks pitää vaatia tännekkin uutta härpäkettä,vanhempi läppäri on vielkin ihan hyvä normi surffaukseen tms.