Tämän nimeä en muista. Pikkasen korkeampi kun reunusaasteri.
Reunusasteri ja Royal Ruby on ihania matalia syksyn kukkijoita. Eivätkä leviä liikaa.
Eikä tämä pinkki korkeampikaan mikään huono ole.
Moikka! Olisko kellään tietoa tällaisesta ku "Tower Quarz" Roosa? Sain siemeniä siemenkirjeestä enkä muistanut kirjoittaa kenen keräämiä olivat. Olis kiva tietää että ovatko edes monivuotisia. Luulin niiden olevan mutta nämä itivät todella nopeasti sisällä ennen ku ehdin viedä ulos kylmäkäsittelyyn. Nyt minulla on pieniä sirkka taimia ikkunalaudalla. Googlaamalla ei oikeen löytynyt. Kiitos etukäteen vastauksista.
Mulla on ihana elokuunasteri, joka kasvaa käytännössä pensaana. Jätin sen viime talveksi talventörröttäjäksi, ja nyt pikkuastereita on joka paikassa. Leviääkö asterit juuria pitkin vai siemenistä? Nuo pikkuasterit mahtuvat vielä penkkiini. Kannattaako niitä nyt siirrellä “oikeisiin” kohtiin ?
Nimettömät pinkit asterit alkavat tehdä nuppuja! Hieno pelto eikö? Kasvutapa ihan mahtavan tuuhea, ja oli helppo kasvattaa. Esikasvatus tapahtui jauhelihalaatikoissa koulimatta. Vaikkei kukkia näkyiskään, niin pelkät lehdet on jo tosi kauniit Yksi pieni orvokkikin halusi näemmä valokuvattavaksi. Suloisesti kuikkii taustalla
Haroasteri / Aster divaricatus kuuluu suosikkiperennojen joukkoon.
Onko tämä siis sama kuin metsäasteri?
Tai omani olen siis saanut sillä nimellä
Olen pitänyt niitä eri kasveina, mutta voin olla väärässäkin.
Kuka näistä tietää
No asennoidun siis että on asteri
Kerran vielä. Kukinnosta tulee jotenkin perhoangervo mieleen.
Tää on kyllä niin kaunis, itsekin olen kovin tykästynyt!
Aivan ihana, onko kuinka korkea?
70cm on nyt.
Niin minkäs niminen vaalean lila asteri se on, joka juuri nyt kukkii parhaimmillaan 150 sentin korkeudessa ja joka leviää varsin hyvin? Taimivaihdoista olen sitä saanut ja se on osoittautunut meillä erityisen "kiitolliseksi" kasviksi Mutta muun muassa sen ansiosta on jo parina peräkkäisenä päivänä eri ihmiset ihastelleet tuota uusimmaista suurempaa istutustani pihatien varressa. Sillä nimittäin saa näyttävää aikaiseksi hyvinkin helposti :D
Asterit on hienoja syyskukkijoita.
Royal Ruby pysyy hyvin aisoissa. Matala napakka.
Samoin tämä reunusasteri.
Valkean reunusasterin kukinta taitaa mennä liian myöhäiseksi.
Hienoja on mutta minulla nuo värikkäämmät eivät ehdi kukkia.
Divarcatus kukkii ja se on kyllä kaunis; sen lehdetkin on hienot.